Η Μενδώνη παρεμβαίνει προς στήριξη του πρωθυπουργικού ανιψιού απέναντι στον Χάρη Δούκα

Η Μενδώνη παρεμβαίνει προς στήριξη του πρωθυπουργικού ανιψιού απέναντι στον Χάρη Δούκα

Σανίδα σωτηρίας βρήκε ο απερχόμενος Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης για το θέμα που προέκυψε με την Βασιλίσσης Όλγας και προκάλεσε την πρώτη μετωπική σύγκρουση με τον νεοεκλεγέντα Δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα ο οποίος παραλαμβάνει καθήκοντα την 1η Ιανουαρίου 2024, δηλαδή σε δύο μήνες.

Στην επιμονή του Κώστα Μπακογιάννη να συνεχίσει τα καθυστερημένα έργα πεζοδρόμησης της Βασιλίσσης Όλγας, προϋπολογισμού άνω των 7 εκατ. ευρώ αντέδρασε την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου ο Χάρης Δούκας κατηγορώντας τον ότι «δημιουργεί τετελεσμένα».

Στην πλήρη αδυναμία του Κώστα Μπακογιάννη να δικαιολογήσει τη συνέχιση του έργου κατά τους δύο μήνες που θα παραμείνει ακόμα, ήρθε ως αρωγός η μητσοτακική και πλήρως ευθυγραμμισμένη με το Μαξίμου υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, γνωστή για σειρά «παραπτωμάτων» όπως το τσιμεντάρισμα του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης.

Παρεμβαίνοντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ επιχείρησε να πάρει πάνω της το θέμα υποστηρίζοντας πως τον πρώτο λόγο για το έργο της πεζοδρόμησης της Βασιλίσσης Όλγας έχει το υπουργείο της (Πολιτισμού) σημειώνοντας πως η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας, που έχει εγκριθεί από το ΥΠ.ΠΟ. από το 2000, προσθέτοντας πως πρόκειται για περιοχή μεγάλου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Βέβαια στα λεγόμενα της κυρίας Μενδώνη υπάρχει και αντίλογος, εκείνη ωστόσο προτρέχει προσθέτοντας πως πρόκειται για περιοχή μεγάλου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.

Προσθέτει ωστόσο: «πρέπει να μείνουμε σε αυτό το οποίο έχει σχεδιαστεί, γιατί είναι για το καλό της πόλης, για το καλό των Αθηναίων – και εάν πρέπει να λύσουμε ένα κυκλοφοριακό πρόβλημα, να το λύσουμε». Πώς άραγε θα μπορούσαν να επιτευχθούν και τα δύο; Μήπως να περιμένει την επόμενη Δημοτική Αρχή;

Η θέση πάντως του νέου Δημάρχου Αθηναίων, Χάρη Δούκα είναι η «δημιουργία συνθηκών ήπιας κυκλοφορίας στη Βασιλίσσης Όλγας, χωρίς σε καμιά περίπτωση να απεμπολούμε το όραμα μας για τη βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα και την ενοποίηση των δημόσιων και πράσινων χώρων».

«… για το θέμα της Βασιλίσσης Όλγας πρέπει να μείνουμε σε αυτό το οποίο έχει σχεδιαστεί, γιατί είναι για το καλό της πόλης, για το καλό των Αθηναίων – και εάν πρέπει να λύσουμε ένα κυκλοφοριακό πρόβλημα, να το λύσουμε», είπε χαρακτηριστικά η κυρία Μενδώνη.

 «Δεν μπορεί να το σταματήσει (σ.σ.: ο Χάρης Δούκας), αυτό που έχει σχεδιαστεί. Αυτό για να το σταματήσει πρέπει να δώσει έγκριση, θα πω το πιο απλό, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Μα αφού τώρα έχουμε και καινούργια ευρήματα που απλώνονται σε πολύ μεγάλο μήκος, γιατί δεν έχει γίνει ακόμα όλη η ανασκαφή, σε πολύ μεγάλο πλάτος επί της Βασιλίσσης Όλγας, και επίσης είναι το οικοδόμημα, πηγαίνει και σε βάθος. Τι θα κάνουμε;»

Αναρωτιέται κανείς γιατί το έργο δεν μπορεί να καθυστερήσει για ακόμα δύο μήνες αφού – όπως η ίδια είπε- το αρχικό σχέδιο είχε εγκριθεί ήδη από το 2000!

Αναλυτικά οι δηλώσεις της Λίνας Μενδώνη στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ:

«Το Υπουργείο Πολιτισμού, όπως και το Υπουργείο Περιβάλλοντος, έχουν άμεσο λόγο, έχουν τον πρώτο λόγο, θα έλεγα και ιδιαίτερα το Υπουργείο Πολιτισμού, διότι βρισκόμαστε μέσα σε έναν μείζονα αρχαιολογικό χώρο. Καταρχάς να πω ότι η πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας δεν είναι κάτι που ξεκίνησε επί δημαρχίας Μπακογιάννη. Αυτό ήταν ένα παλιό σχέδιο το οποίο είχε εγκριθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ήδη από το 2000, διότι συμπεριλαμβανόταν στα βασικά έργα της ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων. Για διάφορους λόγους, αν έχουμε λίγο χρόνο, μπορώ να τους πω, δεν έγινε το κομμάτι αυτό της Βασιλίσσης Όλγας, δεν πεζοδρομήθηκε, όπως συνέβη με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, με την Αποστόλου Παύλου, με την Ερμού από ένα σημείο και μετά κ.λπ. Αυτό ήταν ένα έργο που το προετοίμαζαν όλες οι κυβερνήσεις διαδοχικά για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.»

»…Αυτό το τμήμα της Βασιλίσσης Όλγας δηλαδή δεν έγινε και ο κύριος λόγος που δεν έγινε είναι ότι ο αρχαιολογικός ορίζοντας είναι πάρα πολύ ψηλά, δηλαδή αφαιρώντας τον ασφαλτοτάπητα πέφτεις κατευθείαν σε μνημεία. Αυτό θα σήμαινε εκτεταμένες ανασκαφές προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο του πεζοδρόμου και δεν υπήρχε τότε το χρονικό περιθώριο να γίνει μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες.»

»… για το θέμα της Βασιλίσσης Όλγας πρέπει να μείνουμε σε αυτό το οποίο έχει σχεδιαστεί, γιατί είναι για το καλό της πόλης, για το καλό των Αθηναίων – και εάν πρέπει να λύσουμε ένα κυκλοφοριακό πρόβλημα, να το λύσουμε.»

»… Δεν μπορεί να το σταματήσει (σ.σ.: ο Χάρης Δούκας, αυτό που έχει σχεδιαστεί». Αυτό για να το σταματήσει πρέπει να δώσει έγκριση, θα πω το πιο απλό, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Μα αφού τώρα έχουμε και καινούργια ευρήματα που απλώνονται σε πολύ μεγάλο μήκος, γιατί δεν έχει γίνει ακόμα όλη η ανασκαφή, σε πολύ μεγάλο πλάτος επί της Βασιλίσσης Όλγας, και επίσης είναι το οικοδόμημα, πηγαίνει και σε βάθος. Τι θα κάνουμε;»

Documento Newsletter