Η Μεγάλη Παρασκευή των Τεμπών

Το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, 178 σελίδων, που ήρθε δύο χρόνια μετά το έγκλημα στα Τέμπη, επιβεβαιώνει τον λόγο ή τους λόγους για τους οποίους ο κόσμος βγαίνει στους δρόμους σήμερα, στη μαζικότερη λαϊκή, ακηδεμόνευτη κινητοποίηση των τελευταίων ετών, όπως προδιαγράφεται.

Διαβάστε σχετικά: Τέμπη – Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Άγνωστο καύσιμο πιθανώς προκάλεσε την έκρηξη – Χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία

Επί της ουσίας, ο νεοσυσταθείς (αλλά κατόπιν εορτής), Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών «σφράγισε» (εκτός από όλα όσα ήταν ήδη γνωστά και αποτυπωμένα στις εκθέσεις των πραγματογνωμόνων), σημαντικές παραμέτρους που, ενώ διατυπώνονται εδώ και καιρό, όσοι τις έλεγαν κινδύνευαν να χαρακτηριστούν συνωμοσιολόγοι. Επιβεβαίωσε, εκτός των άλλων, ότι τις πρώτες ώρες του δυστυχήματος υπήρχε και μία δεύτερη τραγωδία: το μπάζωμα του πεδίου. Και με τη «βούλα» του Οργανισμού: Η «μη ιεροποίηση του χώρου» επέτρεψε να χαθούν πολύτιμα στοιχεία. Δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου και «είχαμε απώλεια πληροφοριών ζωτικής σημασίας». Ένα αυτό

Τι άλλο μας είπε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ; Παραδέχτηκε την πιθανότητα ύπαρξης και άλλης καύσιμης ύλης, πέρα από τα έλαια σιλικόνης τα οποία δεν (μπορεί να) δημιούργησαν την έκρηξη. 

«Καταλήξαμε ότι δεν υπήρξε ένδειξη ότι το σιδηροδρομικό υλικό προκάλεσε τη φωτιά. Πιθανή είναι η παρουσία αγνώστου καυσίμου», προστίθεται. Δεύτερο σημείο.

Τρίτο: Η «717», η περιβόητη σύμβαση για την τηλεδιοίκηση, θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2016. Μετά και από αυτή την εξέλιξη, πόσο (πιο) τραγικό φαντάζει εκείνο το οργουελικό σόου (λίγο μετά το δυστύχημα) που πίεζαν, μπροστά στα τηλεοπτικά συνεργεία και στον υφυπουργό, έναν εργαζόμενο του ΟΣΕ να βαφτίσει τον τοπικό χειρισμό ως «τηλεδιοίκηση» (με τη γνωστή χειρονομία «τέλος»); 

Διαβάστε σχετικά: Εργαζόμενος στο σταθμαρχείο Λάρισας γκρέμισε το αφήγημα της κυβέρνησης παρουσία του υφυπουργού Παπαδόπουλου (Video)

Τέτοια εξόφθαλμα «τέλος» μόνο τέλος δεν έβαλαν. Αντίθετα, έστρωσαν το «χαλί» ώστε σήμερα 8 στους 10 μιλούν για συγκάλυψη. 

Τέταρτο σημείο, άρρηκτα συνδεδεμένο με το προηγούμενο: Η καθυστέρηση (της 717) έπαιξε ρόλο στο δυστύχημα και ότι το ελληνικό κράτος εγκατέλειψε τον σιδηρόδρομο. «Τα μνημόνια αποψίλωσαν τον ΟΣΕ από προσωπικό». Ορθά κοφτά, ξεκάθαρα. 

Πέμπτο: Επιβεβαίωσε με τον πλέον τραγικό τρόπο αυτό που υποχρεώθηκαν να ψελλίσουν όλο το προηγούμενο διάστημα κυβερνητικά χείλη: Ότι δύο χρόνια μετά τα Τέμπη, με 57 νεκρούς, το πρόβλημα ασφαλείας του σιδηρόδρομου παραμένει άλυτο, παρά τις διάσπαρτες αναιμικές διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου.

Έκτο σημείο: Ο, πέραν πάσης αμφιβολίας, λάθος χειρισμός του σταθμάρχη. Ποτέ δεν υπήρξε αμφισβήτηση άλλωστε. Αλλά «το προσωπικό εργαζόταν πέρα από το ανθρωπίνως αποδεκτό όριο», είπε ο Κώστας Καπετανίδης του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και εξήγησε (έχει τη σημασία του): «η μέρα ήταν γεμάτη βλάβες και καθυστερήσεις. Η διπλή γραμμή είχε γίνει μονή. Ο άνθρωπος είχε να αντιμετωπίσει τεράστιο αριθμό επικοινωνιών. Η δικλείδα ασφαλείας ήταν δύο λαμπάκια στον πίνακα ελέγχου. Δεν τα είδε. Είχε συναισθηματική φόρτιση από προηγούμενο λάθος».

Υπενθυμίζεται πως, μετά τη σύγκρουση επιβατικής – εμπορικής, χρειάστηκαν μόνο λίγες ώρες για να ακτινογραφήσουμε τη ζωή του σταθμάρχη (από τους διαλόγους μέχρι την κατάσταση στον σταθμό εκείνο το βράδυ) αλλά ημέρες (για να μην πω εβδομάδες) ώστε να επιβεβαιωθεί ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση αλλά… δύο λαμπάκια!

Αυτές τις λυχνίες που δεν είδε ο μοιραίος σταθμάρχης, ο οποίος συνδέθηκε από την πρώτη στιγμή με τη φράση «πάμε και όπου βγει». Δύο χρόνια μετά και η κοινωνία δυσπιστεί, βγαίνει στον δρόμο. Γιατί πήγε… και δεν βγαίνει πουθενά. 

Η πολιτική αλλά αυτονοήτως ακομμάτιστη κινητοποίηση, δεν είναι μνημόσυνο. Συνιστά την πιο γνήσια και ακηδεμόνευτη έκφραση δυσπιστίας. Η Μεγάλη Παρασκευή των Τεμπών. 

Εις μνήμην:

  1. Παναγιώτη Μπουρνάζη του Ευαγγέλου, 14 ετών, μαθητή από τη Θεσσαλονίκη
  2. Αναστασίας Παπαγγελή, 18 ετών, φοιτήτριας γεωπονικής σχολής του Α.Π.Θ., από τα Καλάβρυτα.
  3. Θωμαής Πλακιά, 19 ετών, φοιτήτριας φαρμακευτικής του ΑΠΘ, με καταγωγή από την Καλαμπάκα.
  4. Χρυσής Πλακιά, 19 ετών, φοιτήτριας αισθητικής, με καταγωγή από την Καλαμπάκα.
  5. Αναστασίας Πλακιά, 19 ετών, φοιτήτριας αισθητικής στη Θεσσαλονίκη, καταγόταν από την Καλαμπάκα.
  6. Αναστάσιου Κουτσόπουλο 21 ετών, φοιτητή γεωπονικής του Α.Π.Θ., από την Καρδίτσα.
  7. Μαρίας-Θωμαής Ψαροπούλου, 19 ετών, από το Πανόραμα Θεσσαλονίκης.
  8. Φραντσέσκας Μπέζα, 20 ετών, φοιτήτριας τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του ΠΑ.ΜΑΚ, από το Πανόραμα Θεσσαλονίκης.
  9. Γεώργιου Παπάζογλου, 22 ετών, φοιτητή Τμήματος Φυσικής του Α.Π.Θ., από τη Θεσσαλονίκη.
  10. Ελένης Τσίντζα, 20 ετών, φοιτήτριας Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ, από τα Κουφάλια Θεσσαλονίκης.
  11. Ιορδάνη Αδαμάκη, 22 ετών, ποδοσφαιριστή του ΑΟ Υπάτου, από την Καβάλα.
  12. Κλαούντιας-Αλεξάνδρας Λάτα, 20 ετών, φοιτήτριας του Ιατρικού Τμήματος της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων Θεσσαλονίκης, από τη Λάρισα.
  13. Αφροδίτης Τσιωμά, 22 ετών, αισθητικού, από τη Θεσσαλονίκη.
  14. Αγάπης Τσακλίδου, 22 ετών, φοιτήτριας στο Τμήμα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του ΑΠΘ, από τη Θεσσαλονίκη.
  15. Ιφιγένειας Μήτσκα, 22 ετών, απόφοιτη της Ανώτερης Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου, από τα Γιαννιτσά.
  16. Άγγελου Τηλκερίδη, 23 ετών, από την Ειρηνούπολη Νάουσας.
  17. Ντένις Ρούτσι, 22 ετών, από την Αθήνα.
  18. Κυπριανού Παπαϊωάννου, 23 ετών, φοιτητή Νομικής του Α.Π.Θ., από την Κύπρο.
  19. Νικήτα Καραθεοδώρου, 23 ετών, πυροσβέστη, από τη Θεσσαλονίκη.
  20. Αναστασίας Αδαμίδη, 24 ετών, απόφοιτη Οδοντιατρικής Σχολής του Α.Π.Θ. από την Πάφο, Κύπρο.
  21. Καλλιόπης Πορφυρίδου, 23 ετών, φοιτήτριας στη Θεολογική σχολή του Α.Π.Θ., από τη Θεσσαλονίκη.
  22. Δήμητρας-Ευαγγελίας Καπετάνιου, 24 ετών, που αποφοίτησε από το τμήμα Νηπιαγωγών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.από τη Θεσσαλονίκη.
  23. Ελισάβετ Χατζηβασιλείου, 26 ετών, σοπράνο, από το Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης.
  24. Δημήτριου Ασλανίδη, 26 ετών, από τη Θεσσαλονίκη.
  25. Νικόλαου Ναλμπάντη, 29 ετών, μηχανοδηγού, με καταγωγή από την Έδεσσα.
  26. Σωτήριου Καραγεωργίου, 27 ετών, από τη Μελίκη Ημαθίας, ζούσε στη Θεσσαλονίκη.
  27. Ελπίδας Χούπα, 28 ετών, που αποφοίτησε από το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Πάτρας και φοιτήτρια Αρχιτεκτονικής στο Α.Π.Θ, από την Αταλάντη Φθιώτιδας
  28. Ιωάννη Καρασάββα, 27 ετών, φοιτητή επί πτυχίω στο ΠΑ.ΜΑΚ, από τη Θεσσαλονίκη.
  29. Δημήτριου Οικού, 28 ετών, μηχανοδηγού, από την Αλεξανδρούπολη.
  30.  Παναγιώτη Χατζηχαραλάμπους, 29 ετών, εργαζόμενου του ΟΣΕ (ελεγκτής εισιτηρίων), από την Αθήνα.
  31. Σοφίας-Ειρήνης Ταχμαζίδου, 31 ετών, από τη Θεσσαλονίκη.
  32. Δημήτριου Μασσαλή, 29 ετών, δεύτερου μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας, από Αθήνα.
  33. Βάιου Βλάχου, 34 ετών, γεωτεχνικού μηχανικού και απόφοιτου του Α.Π.Θ., από την Καρδίτσα.
  34. Αθηνάς Κατσάρα, 34 ετών, που ήταν μητέρα ενός δίχρονου αγοριού, από την Κατερίνη.
  35. Mia Mohhammad Edris, 33 ετών, από το Μπαγκλαντές.
  36. Σπυρίδωνα Βούλγαρη, 34 χρονών, ένας από τους δύο μηχανοδηγούς της εμπορικής αμαξοστοιχίας, από το Λιανοκλάδι Φθιώτιδας.
  37. Culea Ionel, 34 ετών, από τη Βραΐλα, Ρουμανία.
  38. Έλενας Δουρμίκα, 35 ετών, ΕΠΟΠ στον 1ο Λόχο Διαβιβάσεων στη Βέροια, μητέρα δύο μικρών αγοριών.
  39. Βάιας Μπλέκα-Καρακώστα, 42 ετών, νοσηλεύτριας στην Παθολογική Κλινική στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Λάρισας, από τον Τύρναβο.
  40. Ιωάννη Βουτσινά, 49 ετών, από τον Πειραιά.
  41. Ανδρέα Παυλίδη, 48 ετών, περιβαλλοντολόγου, από τη Θεσσαλονίκη.
  42. Μαρίας Μουρτζάκη, 51 ετών, που εργαζόταν στο κυλικείο του τρένου, από το Ηράκλειο.
  43. Βασίλειου-Κυριάκου Κώττα, 50 ετών, από τη Θεσσαλονίκη.
  44. Βαγγέλη Μπουρνάζη, 53 ετών, συνταξιούχου αστυνομικού, από τη Θεσσαλονίκη.
  45. Βασιλικής Χλωρού, 54 ετών, από τη Θεσσαλονίκη.
  46. Μαρίας Εγούτ, 55 ετών, διοικητικής υπαλλήλου του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ.
  47. Ιωάννη Τζοβάρα, 55 ετών, εργαζόμενου της Hellenic Train (ελεγκτής εισιτηρίων).
  48. Χρυσής Κουκαριώτου, 55 ετών, από την Αδριανή Δράμας και ζούσε στη Θεσσαλονίκη.
  49. Μαρίας Μιάρη, 56 ετών, από τους Βιταλάδες Κέρκυρας, εργαζόμενη της Hellenic Train.
  50. Γεώργιου Φωτόπουλου, 57 ετών, από την Ελβετία.
  51. Γεώργιου Κουτσούμπα, 58 ετών, μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, από την Αμαλιάδα. Έμενε στη Θεσσαλονίκη.
  52. Bozo Pavlini, 61 ετών, εργαζόμενου στη Hellenic Train, στο κυλικείο αμαξοστοιχιών.
  53. Ιωάννη Καριώτη, 63 ετών, από το Συκάμινο του Δήμου Ωρωπού, εργαζόμενου της Hellenic Train (ελεγκτής εισιτηρίων).
  54. Ευαγγελίας Ντος Σάντος Σίλβα – Κουκαριώτη, 63 ετών, από την Αδριανή Δράμας, ζούσε μόνιμα στη Γερμανία.
  55. Γεώργιου Κυριακίδη, 66 ετών, πατέρας δύο παιδιών και είχε επτά εγγόνια, κάτοικος Κορδελιού Θεσσαλονίκης.
  56. Ebrahim Masri, 42 ετών, ταυτοποιήθηκε μέσω δείγματος DNA που εστάλη από τον αδελφό του από την Ολλανδία.
  57. * Η Εριέττα Μόλχο, 22 ετών, φοιτήτρια του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Α.Π.Θ. με καταγωγή από τη Θεσσαλονίκη, παραμένει ακόμα αγνοούμενη…

Διαβάστε επίσης

Έγκλημα Τέμπη: «Να ανατρέψουμε τη σήψη μέσα από τη δικαίωση των ψυχών» – Συγκλονιστικές στιγμές σε εκδήλωση στο «Ασκληπιείο»

Έβαλαν το επί 20 χρόνια στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ που ελέγχεται για τα Τέμπη να βγάλει πόρισμα

Έγκλημα Τέμπη: Τουλάχιστον 2,5 τόνοι εύφλεκτου υγρού προκάλεσαν την φωτιά, εκτιμά ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ (Video)