Η Λίνα Νικολακοπούλου στο Docville την Κυριακή με το Documento

Η Λίνα Νικολακοπούλου, η «εθνική μας στιχουργός» όπως τη χαρακτηρίζει ο Αντώνης Μποσκοϊτης, συζητά μαζί του για τις λέξεις, τα τραγούδια και για τις μεγάλες καλλιτεχνικές συναντήσεις της, λίγες μέρες πριν από τη συναυλία «Να ’ταν η χαρά οικόπεδο» στο Παλλάς.

Η έκθεση χαρακτικών «Los Caprichos» του Φρανθίσκο Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη αποτελεί μείζον εικαστικό γεγονός για τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε. Η επιμελήτρια της Συλλογής Χαρακτικής της Εθνικής Πινακοθήκης Κατερίνα Ταβαντζή μίλησε στην Κατερίνα Αγγελιδάκη για τον Ισπανό ζωγράφο και την εποχή του. 

Έξι ταινίες του Στάνλεϊ Κιούμπρικ προβάλλονται στο Cinobo Πατησίων και ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης βρίσκει την ευκαιρία για ένα χορταστικό αφιέρωμα στον Αμερικανό σκηνοθέτη. 

«Πρέπει να αντισταθούμε, να αντιδράσουμε» λέει μεταξύ άλλων η Ηλιάνα Μαυρομάτη στην Ειρήνη Δρίβα, με την οποία είχαν μια συζήτηση για τον έρωτα, τη ζωή και την πολιτική λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα του έργου «H αισθηματική αγωγή: Ερευνώντας ένα αρχείο ρωγμών» που ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. 

Η Μαρία Ηλιού, η οποία ανοίγει για τρίτη φορά το πλάνο της στην ιστορία της Αθήνας, μιλά στην Έμυ Ντούρου για το νέο ντοκιμαντέρ της με τίτλο «Η Αθήνα του μεσοπολέμου 1922-1940» που θα προβληθεί στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. 

Ο κριτικός θεάτρου Ηρακλής Δ. Λογοθέτης είδε το θρίλερ «2: 22 – A ghost story», που παρουσιάζει ο Φάνης Μουρατίδης στο θέατρο Αλάμπρα. 

«Κριτικός κινηματογράφου δεν υπήρξα ούτε σκέφτηκα ποτέ να γίνω. Δεν μπορώ καν, να χαρακτηριστώ σινεφίλ. Ομως, βλέποντας κι εγώ το “Υπάρχω”, διαβάζοντας από περιέργεια κάποιες κριτικές ειδικών, αλλά και ακούγοντας γνώμες από γνωστούς και φίλους που είδαν την ταινία, τρωγόμουν από μέρες να γράψω κι εγώ κάτι». Ο Αντώνης Φουντής είδε την ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και καταγράφει τις σκέψεις του. 

Η Στέλλα Γκρέκα υπήρξε μια sui generis τραγουδίστρια που έζησε 103 χρόνια και άφησε εποχή με μια καριέρα μόλις δύο ετών. Ο Αντώνης Μποσκοϊτης γράφει για το αηδόνι του ελαφρού τραγουδιού που σίγησε για πάντα στις 5 Ιανουαρίου. 

Το ορφανοτροφείο Strawberry Field που έκλεισε πριν από είκοσι χρόνια ενέπνευσε στον Τζον Λένον ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του 20ού αιώνα. Η Έμυ Ντούρου γράφει μια ιστορία από τη μουσική. 

Μετά την πρεμιέρα στο θέατρο La MaMa της Νέας Υόρκης, η παράσταση «Αγαμέμνων, ο κύκλος του αίματος» θα κάνει τρεις στάσεις στο θέατρο Ακροπόλ. Η Ειρήνη Δρίβα την παρακολούθησε και μεταφέρει το κλίμα. 

«Είθισται, μετά την καταβύθιση σε βιβλία «τούβλα» τις γιορτινές μέρες ή και ενδιαμέσως, να απολαμβάνουμε  ολιγοσέλιδα έργα, νουβέλες, μικροδοκίμια, σύντομα κοινωνιολογικά και φιλοσοφικά πονήματα, βιβλία μικρού σχήματος που άλλοτε τα λέγαμε “μαρίδες”». Ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης γράφει στη στήλη Καντράν για τα γοητευτικότατα και λίαν χορταστικά «οπισθοτσεπικά».

«Κι όμως, μπορεί να συμβεί. Να έχει αποκατασταθεί το μισό φρούριο του Φραγκοκάστελλου στη νότια Κρήτη και το άλλο μισό να παραμείνει ως έχει μέχρι νεωτέρας. Αυτό κατήγγειλε ο Παύλος Πολάκης στον προσωπικό του λογαριασμό με βίντεο που γυρίστηκε πάνω στο κάστρο». Γράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη. 

«Το καινούργιο βιβλίο του πολυγραφότατου Θωμά Κοροβίνη θα μπορούσε να είναι θεατρικό έργο» αναφέρει στο κείμενό του ο Αντώνης Μποσκοϊτης για το βιβλίο «Σταυροί στο ακροθαλάσσι» που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα. 

Ετικέτες