Η Λένα Παπαληγούρα στο Docville την Κυριακή με το Documento

Η Λένα Παπαληγούρα στο Docville την Κυριακή με το Documento

Η Λένα Παπαληγούρα πρωταγωνιστεί στον συγκλονιστικό μονόλογο «Prima Facie» σε σκηνοθεσία του Γιώργου Οικονόμου και μιλάει στην Κατερίνα Αγγελιδάκη για τη σεξουαλική κακοποίηση και τον τρόπο που το έργο επηρεάζει την ίδια και τους θεατές της παράστασης.

Η αιώνια Νάπολη του Πάολο Σορεντίνο. Οι ταινίες του ναπολιτάνου σκηνοθέτη που επανέρχεται με την «Παρθενόπη» είναι συνθέσεις ανείπωτης ομορφιάς αλλά και μοναδικής ευαισθησίας.

Το «Πέδρο Πάραμο» του Μεξικανού Χουάν Ρούλφο, ένα από τα σημαντικότερα έργα της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας, έγινε ταινία και προβάλλεται από το Netflix. Γράφουν ο Ηρακλής Λογοθέτης και η Έμυ Ντούρου. 

«Με ιντριγκάρει το γεγονός ότι απλοί άνθρωποι μπορούν κάνουν ασυνήθιστα –ακόμη και τρομερά– πράγματα» λέει η Βρετανίδα συγγραφέας Πόλα Χόκινς στην Έμυ Ντούρου με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου της «Γαλάζια ώρα» (εκδ. Bell, μτφρ. Βασιλική Κουρή). 

«Μηδαμινή έως ανύπαρκτη ήταν η απήχηση των διάσημων υποστηρικτών της Κάμαλα Χάρις στις πρόσφατες αμερικανικές εκλογές» αναφέρει η Κατερίνα Αγγελιδάκη στο κείμενό της στο οποίο εξηγεί για ποιο λόγο η εκλογή Τραμπ ήταν μεταξύ άλλων χαστούκι στο Χόλιγουντ. 

Νέα ματιά στη νουβέλα του Ανδρέα Καρκαβίτσα «Η Λυγερή» που ανεβαίνει στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία της Ειρήνης Λαμπρινοπούλου. Ο Ηρακλής Λογοθέτης γράφει για την παράσταση. 

Εν αναμονή του φετινού νικητή του Βραβείου Booker ξεφυλλίζουμε βιβλία που έλαβαν τη διάκριση τα προηγούμενα χρόνια και ξεχωρίζουμε πέντε από αυτά. Προτείνει η Έμυ Ντούρου. 

«Μπορεί η συνεργασία του Στράτου Διονυσίου με τη Μαρίνα Βλαχάκη να είχε ξεκινήσει το 1980, όταν ο μεγάλος λαϊκός ερμηνευτής είχε δει τη νεαρή τότε τραγουδίστρια στα «Δειλινά», έπρεπε όμως να περάσουν λίγα χρόνια για να αφήσουν και στη δισκογραφία το κοινό τους αποτύπωμα». Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει για τη συνεργασία τους. 

«Οι καλές ιδέες κάνουν τους καλούς φίλους. Και οι καλοί φίλοι είναι μηχανισμοί παραγωγής καλών ιδεών. Και τις καλές ιδέες που εκπονούμε παρέα με καλούς φίλους οφείλουμε να τις υλοποιούμε. Να τραβάμε κουπί και να ρίχνουμε τρεχαλητά για χάρη τους» αναφέρει ο Γιώργος Ίκαρος Μπαμπασάκης στο κείμενό του που αφορά τους σπουδαίους καλλιτέχνες οι οποίοι επισκέπτονται την Αθήνα αυτές τις μέρες. 

Η Χάρις Αλεξίου δήλωσε πριν από τέσσερα χρόνια ότι σταματά το τραγούδι, ως φαίνεται όμως θα συνεχίσει να είναι παρούσα στη δισκογραφία με ανέκδοτες παλαιότερες ηχογραφήσεις. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης καταγράφει τις εντυπώσεις του από το τραγούδι «Ο καφές» του Θοδωρή Παπαδόπουλου και της Σμάρως Παπαδοπούλου που μόλις κυκλοφόρησε από την FM Records.

Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο οποίος πέθανε την περασμένη Κυριακή, υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους δισκογραφικούς παράγοντες του 20ου αιώνα. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης ανατρέχει στη ζωή και στο έργο του ιδιοφυούς καλλιτέχνη ο οποίος έχτισε τις καριέρες πολλών μεγάλων σταρ.

Οι γυναίκες στη συλλογή διηγημάτων της Ελενας Καρακούλη «Δέκα τρόποι να εκτεθείς» (εκδ. Καστανιώτη) μεγάλωσαν υπάρχοντας μέσα στις ζωές των άλλων. Η Ειρήνη Δρίβα γράφει για το βιβλίο. 

Ο Αντώνης Καρατζόπουλος που έφυγε από την ζωή στα 92 του χρόνια ήταν συνιδρυτής της  εταιρείας παραγωγής «Καραγιάννης – Καρατζόπουλος» η οποία ήταν το αντίπαλο δέος της Φίνος Φιλμ. Γράφει ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης. 

Ο Ισαάκ Σούσης ήταν ένας υπερταλαντούχος στιχουργός ο οποίος άφησε την προσωπική του σφραγίδα στο ελληνικό τραγούδι. Ο Αντώνης Μποσκοΐτης τον αποχαιρετά με ένα προσωπικό κείμενο. 

Documento Newsletter