Με κρυφά κριτήρια που μέχρι και σήμερα η κυβέρνηση δεν έχει τολμήσει να αποκαλύψει, μοιράζει σε γνωστά και μη… εξαιρετέα ΜΜΕ τα 11 εκατομμύρια ευρώ της καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι”.
Ζεστό κρατικό χρήμα λαμβάνουν όμως και πάρα πολλές άλλες ιστοσελίδες παρά το ότι βρίσκονται στον πάτο της διαδικτυακής επισκεψιμότητας. Ο τρόπος που επέλεξε η ΝΔ να μοιράσει τα εκατομμύρια της πανάκριβης καμπάνιας θυμίζει τακτικές ΚΕΕΛΠΝΟ, όταν δηλαδή χιλιάδες ευρώ έβγαιναν από τον κρατικό κορβανά κάθε μήνα για να δοθούν ακόμη και σε ιστοσελίδες – “φαντάσματα”, όπως την περίφημη “Βελόνα και κλωστή”.
Στη λίστα των ιστοσελίδων που έχουν πάρει μερίδιο από την πίτα της πανάκριβης καμπάνιας που όπως έγραψε πριν λίγες μέρες το documentonews.gr υλοποιείται με… ελεύθερο και δωρεάν δημιουργικό (λόγκο), βρίσκονται ακόμη και άγνωστα στο ευρύ κοινό sites τα οποία διαθέτουν πάρα πολύ χαμηλή επισκεψιμότητα.
Ας δούμε μερικά παραδείγματα τέτοιων ΜΜΕ σύμφωνα με τα στοιχεία επισκεψιμότητας που είναι καταχωρημένα στο similarweb και το Alexa.
To iatro.gr, που αυτοπαρουσιάζεται ως δίκτυο ιατρικής ενημέρωσης και έχει μόνο 1007 likes στη σελίδα του στο Facebook, 8 ακολούθους στο instagram (με κανένα ποστάρισμα) και 29 followers στο twitter (έκανε το τελευταίο tweet του στις 7 Ιουνίου του 2016) προβάλλει μπανεράκια της καμπάνιας των 11 εκατομμυρίων ευρώ παρά το ότι δεν συμπεριλαμβάνεται καν στα δεδομένα του similarweb. Στην πλατφόρμα του Alexa εμφανίζεται στην θέση 21.180!
Ένα άλλο ιατρικό site το virus.com.gr βρίσκεται στη θέση 5.386 στο similar web και 1.209 στο Alexa και προβάλλει διαφημίσεις της καμπάνιας. Το healthmag.gr (δεν υπάρχουν δεδομένα στο similar web ενώ στο Alexa είναι στη θέση 3.968) έχει και αυτό διαφημιστικές καταχωρήσεις.
Για να μπορείτε να συγκρίνεται, κρατήστε στο μυαλό σας ότι το documentonews.gr βρίσκεται στην 147η θέση όλων των sites στην Ελλάδα με βάση τα στοιχεία του similarweb ενώ το koutipandoras.gr στην 250η. Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση τα έχει αποκλείσει σκανδαλωδώς μαζί με την εφημερίδα Documento από την καμπάνια του “Μένουμε Σπίτι”. Χωρίς φυσικά να έχει γνωστοποιήσει για ποιούς λόγους και με ποιά ακριβώς κριτήρια έχει αποκλείσει μια από τις μεγαλύτερες κυριακάτικες εφημερίδες και δυο πολύ δημοφιλείς ιστοσελίδες.
Χωρίς καμία λογική, τουλάχιστον ως προ το πιο βασικό, την επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας, η κυβέρνηση μοιράζει αφειδώς χιλιάδες ευρώ.
Sites όπως τα Parapolitika.gr (361η), eleftherostypos.gr (461η), news.gr (298η), liberal.gr (266η), ereportaz.gr (3.584η), usay.gr (1.435η), τα οποία βρίσκονται αρκέτα πιο κάτω από το documentonews.gr και το koutipandoras.gr, συμπεριλήφθησαν στην πανάκριβη καμπάνια.
Πάμε να δούμε όμως και άλλα παραδείγματα. Το site childit.gr έχει ενσωματωθεί στα ΜΜΕ της καμπάνιας αν και δεν υπάρχουν δεδομένα για την επισκεψημότητά του καθόλου στο similarweb. Στο Alexa εμφανίζεται στη θέση 7.403. Ούτε όμως και για το insuranceworld.gr (της Ethos Media) υπάρχουν δεδομένα στην πλατφόρμα του similarweb. Στο Alexa βρίσκεται στη θέση 7.403.
Ας συνεχίσουμε. Το site businessenergy.gr που έχει συμπεριληφθεί στην πανάκριβη καμπάνια δεν υπάρχει καν στη βάση δεδομένων του similarweb ενώ στο Alexa εμφανίζεται μόνο στην παγκόσμια κατάταξη (και όχι στης Ελλάδας) στη θέση 1.607.167!
Το ikivotos.gr (Κυβωτός της Ορθοδοξίας) δεν υπάρχει στο similarweb και στο Alexa φαίνεται στην θέση 19.539. Το ίδιο και η ιστοσελίδα womanidol που εμφανίζεται μόνο στο Alexa στη θέση 12.837.
Πάρα πολλά sites γνωστών ραδιοφωνικών σταθμών προβάλλουν banners της καμπάνιας αν και βρίσκονται σε θέσεις όπως 3.873 (rythmosfm.gr), 6.996 (rockfm.gr), menta88.gr (6.524) κ.α.
Διαφημιστικές προβολές προβάλλονται και στο site platform.gr για το οποίο δεν υπάρχουν δεδομένα στο similarweb ενώ στο Alexa είναι 10.767. Στη θέση 12.045 βρίσκεται το axianews.gr ενώ στο 18.872 το dimarxos.gr. Αμφότερα φιλοξενούν banner της καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι”, επί πληρωμή. Το site toxrima.gr έχει και αυτό banner και βρίσκεται στην 8.163η θέση στο Alexa. Στο similarweb δεν υπάρχει καν. Και το marketnews.gr (4.096) και το enimerosi24.gr (3.467) προβάλλoυν την καμπάνια.
Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε και με άλλα πολλά παραδείγματα καθώς υπάρχουν. Δεκάδες ακόμη ιστοσελίδες με πάρα πολύ χαμηλή ακόμη και μηδαμινή επισκεψιμότητα συμπεριλαμβάνονται στη λίστα των sites που έχουν πάρει μερίδιο από τα 11 εκατ. ευρώ.
Άραγε, η κυβέρνηση και ο ανιψιός του πρωθυπουργού δεν έλαβαν καθόλου υπόψη τους την απήχηση των ΜΜΕ τα οποία θα μετέδιδαν το σημαντικό μήνυμα για τη Δημόσια Υγεία εν μέσω πανδημίας; Δεν έπαιξε κανένα ρόλο η επισκεψιμότητα; Κανένα ρόλο το κύρος;
Η ΝΔ μοιράζει απροκάλυπτα ζεστό χρήμα αλά… ΚΕΕΛΠΝΟ σε ΜΜΕ, η πλειοψηφία των οποίων πλέκει κάθε μέρα το εγκώμιό της για το πώς διαχειρίζεται την κρίση του κορονοϊού. ΜΜΕ που δεν κάνουν ρεπορτάζ για την έλλειψη γιατρών και νοσηλευτών. Δεν βλέπουν καν ότι υπάρχει έλλειψη σε προστατευτικό εξοπλισμό για το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό που δίνει τη μάχη απ’ την πρώτη γραμμή κάθε μέρα. Αντιθέτως το μόνο που τους νοιάζει είναι να προβάλλουν τί κάνει ο πρωθυπουργός στην καραντίνα, τις ουρές των συνταξιούχων έξω από τις τράπεζες που εννοείται ότι οι ίδιοι φταίνει γιατί δεν τηρούν… τα μέτρα και ό,τι άλλο έχει να κάνει με την “ατομική ευθύνη”. Ούτε γραμμή δεν υπάρχει για την ευθύνη της κυβέρνησης.
Από την πρώτη στιγμή το documentonews.gr γράφει πώς αν η κυβέρνηση ήθελε να στηρίξει τον Τύπο, ο οποίος σαφώς και χρειάζεται στήριξη, θα έπρεπε να προσφύγει σε μέτρα οριζόντια μέτρα. Με αποδέκτες όλα δηλαδή τα ΜΜΕ. Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, με τον τρόπο που αποφάσισε να το πράξει, η ΝΔ σε μια τέτοια κρίσιμη περίοδο για τη χώρα, μοιράζει χρήμα μόνο και μόνο για να… φτιάξει το προφίλ της.