Η οικονομική κρίση είχε ως αποτέλεσμα λιγότερα αυτοκίνητα και περισσότερες μοτοσικλέτες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.
Η πόλη, όπως προκύπτει από τη «μαύρη λίστα» των τροχαίων ατυχημάτων με συμμετοχή μοτοσικλετιστών για την περίοδο 2010-2015, δεν ήταν προετοιμασμένη και εκπαιδευμένη να διαχειριστεί την αλλαγή αυτή. Με βάση τα στοιχεία για τις σχετικές άδειες στον Νομό Θεσσαλονίκης, οι μοτοσικλέτες σε κυκλοφορία έφτασαν στις 133.643 το 2015 από 92.578 το 2005. Αντίστοιχα, στο ίδιο εξεταζόμενο διάστημα, περισσότερα από τα μισά θανατηφόρα ή σοβαρά τροχαία ατυχήματα είχαν συμμετοχή μοτοσικλέτας! Παρόλα αυτά η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής στους πεζούς αποδεικνύεται πλέον μοιραία: η πρώτη αιτία θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων στον δήμο Θεσσαλονίκης είναι η ανεξέλεγκτη διάσχιση του οδοστρώματος από πεζούς.
Στον κεντρικό δήμο της Θεσσαλονίκης την περίοδο 2010-2015 σημειώθηκαν 130 σοβαρά και 73 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Η ανεξέλεγκτη διάβαση δρόμου από πεζούς προκάλεσε 18 θανατηφόρα και 28 σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Στον συνολικό αριθμό των σοβαρών ή θανατηφόρων τροχαίων η συμμετοχή μοτοσυκλετών ανήλθε ως ποσοστό στο 51% το 2010, στο 56% το 2011, το 64% το 2012, 59% το 2013, 74% το 2014 και 50% το 2015. Τα στοιχεία περιλαμβάνονται σε ερευνητική εργασία – μελέτη του μεταπτυχιακού φοιτητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Δημήτρη Αντωνίου, για το πρόβλημα των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη.