Η κουλτούρα της e-food και του Κυριάκου

Μετά το κράξιμο στις ρούγες των social media οι μανατζαραίοι της e-food άρχισαν να τρέχουν για να περιορίσουν τη ζημιά. Και επειδή θεωρούν, όπως σχεδόν όλα τα golden boys, ότι τα πάντα είναι επικοινωνία και ότι όλοι οι πελάτες είναι χάπατα που καταπίνουν ό,τι τους λένε, κατέφυγαν σ’ αυτήν!

«Επικοινωνιακό λάθος» λοιπόν η προηγούμενη ανακοίνωσή τους, αν και έλεγε αυτό ακριβώς που εννοούσαν! Oτι όσοι από τους ντελιβεράδες που εργάζονταν με σύμβαση στην εταιρεία έλαβαν την απανταχούσα ή θα γίνουν «συνεργάτες» ή θα απολυθούν. «Επικοινωνία» λοιπόν γι’ αυτούς είναι να λένε κάτι αλλά να «καταλαβαίνουμε» κάτι άλλο, ολότελα διαφορετικό, το οποίο δεν θα μας κάνει να αγανακτούμε με αυτούς που το αποφάσισαν.

O,τι κάνουν δηλαδή και ο Μητσοτάκης με τους παρατρεχάμενούς του. Ανακοινώνει μέτρα για τους μισθωτούς που αφορούν όσους παίρνουν πάνω από 1.500 μηνιαίως. Και μέτρα για… όλες τις επιχειρήσεις, που αφορούν μόνο τις μεγάλες. Αλλά εμείς –επειδή έτσι το πλασάρουν τα παπαγαλάκια τους και οι «ενσωματωμένοι»– διά της απόκρυψης όσων στοιχείων απαιτούνται και της υπερπροβολής σχολιασμών που εξοστρακίζουν τα πραγματικά γεγονότα πρέπει να νομίζουμε ότι τα προβλήματά μας λύθηκαν, αν και κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει ούτε κατά διάνοια.

Γιατί με μια οικονομία «μεσαζόντων» όπως η e-food και πολιτικές όπως αυτές των Μητσοτάκη – Χατζηδάκη που τους επιτρέπουν να μετατρέπουν τις συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας σε «συνεργασίες», το μόνο που μπορεί να περιμένουμε είναι ο πολλαπλασιασμός και η μεγέθυνση των προβλημάτων.

Γιατί η πολιτική «κουλτούρα» του μητσοτακισμού αρχίζει και τελειώνει στις διευκολύνσεις των «φίλων». Οπότε σε συνθήκες «επιτελικής» διακυβέρνησης η εταιρική κουλτούρα δεν μπορεί παρά να είναι η αξιοποίηση των εξυπηρετήσεων για τη μεγιστοποίηση των κερδών. Επομένως είναι απολύτως εξηγήσιμο γιατί η κουλτούρα της e-food και η κουλτούρα του Κυριάκου Μητσοτάκη ταυτίζονται.