Στις δύο εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ) παρουσίασε την Τρίτη 22 Ιουνίου τους βασικούς άξονες του σχεδίου νόμου για την «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών», η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ενώ την Τετάρτη 23 Ιουνίου αποτέλεσε το βασικό θέμα του υπουργικού συμβουλίου.
Σχετικά με το επικείμενο νομοσχέδιο, η υπουργός παρουσίασε το γενικό του πλαίσιο που αφορά σε 4 άξονες:
α) αυτονομία σχολικής μονάδας,
β) αξιολόγηση εκπαιδευτικών,
γ) Δομές εκπαίδευσης και στελέχη
δ) εκκλησιαστική εκπαίδευση.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η ΟΛΜΕ θα τοποθετηθεί αναλυτικά επί των προβλέψεων του νομοσχεδίου και θα καταθέσει τις προτάσεις του, όταν αυτό δημοσιευτεί και μελετηθεί από την Ομοσπονδία.
Μιλώντας στο documentonews.gr ο γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ Θοδωρής Μαλαγάρης αναφέρει ότι «δεν έχουμε καμιά εμπιστοσύνη στην πολιτική που εφαρμόζει η κ. Κεραμέως, διαφωνούμε κάθετα αλλά περιμένουμε να πάρουμε στα χέρια μας το σχέδιο νόμου για να μπορέσουμε να τοποθετηθούμε αναλυτικά».
Το σχέδιο νόμου όπως εξηγούν άνθρωποι από τον χώρο της εκπαίδευσης παραχωρεί υπερ-αρμοδιότητες στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στα στελέχη εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικό είναι αυτό που περιγράφουν εκπαιδευτικοί στο Documento «όταν βάζει ένα μονοπρόσωπο όργανο- τον διευθυντή- να σε αξιολογήσει για το παιδαγωγικό κλίμα, με ποια προσόντα ο διευθυντής θα κρίνει το παιδαγωγικό κλίμα στην δική μου τάξη και μάλιστα όταν η αξιολόγηση θα μετράει κυρίως για τα μόρια που θα έχουμε σε πιθανές κρίσεις στελεχών» και εξηγούν αναλυτικά θέτοντας ένα παράδειγμα «αν ο διευθυντής μου ξέρει ότι εγώ έχω πάρα πολλά προσόντα και κάνω αίτηση για διευθυντής και θα του φάω την θέση πως πιστεύετε ότι θα με αξιολογήσει;»
«Είναι ξεκάθαρο ότι αυτή η αξιολόγηση θα είναι για άλλη μια φορά μια παράσταση» λένε εκπαιδευτικοί και εξηγούν ότι δημιουργούνται περίεργα μονοπάτια καθώς «ο βαθμός» που θα πάρει ένας εκπαιδευτικός από το διευθυντή του μπορεί να επηρεαστεί από την καλή ή κακή σχέση που έχει ένας διευθυντής με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου του «αν είσαι καλό παιδί θα παίρνεις το βαθμό σου αν είσαι “κακό” παιδί που βγάζει γλώσσα στις παρανομίες παρατυπίες θα βγαίνεις μη ικανοποιητικός» σχολιάζουν εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας.