Το νέο Ford Transit Smart Energy Concept αποκαλύπτει η γερμανική εταιρεία, ένα minibus 10 θέσεων, το οποίο βοηθά αυτή τη στιγμή την εταιρεία να μεγιστοποιήσει την αυτονομία των ηλεκτρικών της οχημάτων.
Έρευνα έδειξε πως το 40% των Ευρωπαίων, πιστεύει πως θα αποκτήσει κάποια στιγμή ηλεκτροκίνητο όχημα, ενώ άλλες μελέτες έδειξαν πως σε ένα τέτοιο όχημα, η αυτονομία του μπορεί να μειωθεί έως και σε ποσοστό 50%, λόγω της χρήσης κλιματιστικού στην καμπίνα, όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες είναι πολύ χαμηλές.
Τα επιβατικά οχήματα καταναλώνουν πολύ περισσότερη ενέργεια για την επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας στην καμπίνα. Η ενέργεια αυτή παρέχεται από την μπαταρία του οχήματος, μόνο που με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η αυτονομία του. Το Transit Smart Energy Concept από τη μεριά του, προσφέρει αυτονομία της τάξης των 150 χιλιομέτρων μετά από 4ωρη φόρτιση, ενώ υποστηρίζεται και από άλλες τεχνολογίες και λύσεις, που μπορούν να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία του.
Μερικές από αυτές είναι:
-Μια αντλία θερμότητας που αξιοποιεί την ενέργεια που διαχέεται προς το περιβάλλον από το σύστημα κίνησης ή ακόμα από τον εξωτερικό αέρα ή αυτόν που βρίσκεται μέσα στην καμπίνα, ώστε να μειωθούν οι απώλειες θερμότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση κατανάλωσης θερμότητας έως και 65%, κάτι που σημαίνει 20% περισσότερη αυτονομία.
-Θερμαινόμενα καθίσματα επιβατών επιπέδου business-class και επιφάνειες που επιτρέπουν στους επιβάτες να ελέγχουν τη θερμοκρασία σε ατομικό επίπεδο, βοηθώντας έτσι στη μείωση της θέρμανσης της καμπίνας.
-Έξι ηλιακά πάνελ στην οροφή του οχήματος που φορτίζουν μια 12βολτη μπαταρία, η οποία παρέχει ενέργεια για τη θέρμανση των καθισμάτων, τον φωτισμό της καμπίνας και τη λειτουργία μερικών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. Μέσα σε αυτές, συμπεριλαμβάνεται και η ασύρματη φόρτιση για τα κινητά τηλέφωνα.
-Διαχωριστικό από πολυανθρακικό υλικό ανάμεσα στην πόρτα του συνοδηγού και την περιοχή των καθισμάτων που προστετεύει τους επιβάτες από εξωτερικά στοιχεία. Έτσι, μειώνονται οι απώλειες θερμότητας κατά την είσοδο/έξοδο από το όχημα.
-Παράθυρα με αεριζόμενα διπλά κρύσταλλα, που μειώνουν τις επιφάνειες ψυχρής επαφής και μονώνουν καλύτερα την καμπίνα.
-Φωτισμός που προσαρμόζεται ανάλογα με τη θερμοκρασία της καμπίνας. Κόκκινος για τη ζέστη, μπλε για το κρύο, επηρεάζοντας συνειδητά την αίσθηση των επιβατών για τη θερμοκρασία.
-Μονωμένο πίσω δάπεδο και οροφή, που περιορίζουν την απώλεια θερμότητας στην καμπίνα.
Ο οδηγός από τη μεριά του, μπορεί να επιβλέπει τη θερμοκρασία όλων των καθισμάτων, μέσω μιας οθόνης που είναι εγκατεστημένη στην κεντρική κονσόλα. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και οθόνες πίσω από τον οδηγό, μέσω των οποίων οι επιβάτες μπορούν να πληροφορούνται σχετικά με τον καιρό και την τρέχουσα επικαιρότητα.
Μελλοντικά, η Ford σκοπεύει να πραγματοποιήσει διάφορες αναβαθμίσεις του μοντέλου με τις οποίες ο οδηγός μπορεί να ελέγχει τη θέρμανση των καθισμάτων ξεχωριστά, αλλά και την απενεργοποίηση της λειτουργίας όταν αυτά είναι άδεια. Επίσης, το σύστημα ενεργοποίησης αερόσακου, θα περιλαμβάνει και σύστημα αυτόματης ανίχνευσης επιβάτη.
Πηγή: Ford