Επιτέλους βγαίνει στις αίθουσες η νέα περιπέτεια του βρετανού κατασκόπου που ήταν το πρώτο μεγάλο θύμα του Covid-19.
No Time To Die (****)
Κατασκοπική περιπέτεια βρετανοαμερικανικής συμπαραγωγής 2020 (163’)
Σκηνοθεσία: Κάρι Τζότζι Φουκουνάγκα Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Κρεγκ, Ράμι Μαλέκ, Ανα ντε Αρμας, Λέα Σεϊντού, Ρέιφ Φάινς, Κριστόφ Βαλτς, Μπεν Γουίσοου, Ναόμι Χάρις, Τζέφρι Ράιτ, Λασάσα Λιντς, Ρόρι Κινίαρ
Ο Τζέιμς Μποντ έχει αποσυρθεί στην Τζαμάικα απολαμβάνοντας τους χαλαρούς ρυθμούς του νησιού. Η ηρεμία του διακόπτεται όταν ο παλιός του φίλος και πράκτορας της CIA Φίλιξ Λέιτερ, ζητά τη συνδρομή του στην αποστολή διάσωσης ενός επιστήμονα που φαίνεται να τον έχουν απαγάγει μέλη της SPECTRE.
Σαν ένας τρυφερός αποχαιρετισμός είναι η νέα περιπέτεια του βρετανού κατασκόπου. Με όλα τα αναμενόμενα – και θελκτικά λόγω της ένδοξης πορείας του- κλισέ αλλά και κάποιες απρόσμενες εξελίξεις που σηματοδοτούν την αλλαγή σελίδας στην μποντική Ιστορία. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στην τελευταία φορά που ο Ντάνιελ Κρεγκ φοράει το tuxedo του 007 σε μια από τις πιο θεαματικές σεκάνς δράσης του νέου φιλμ με τη βοήθεια της αψεγάδιαστης Ανα ντε Αρμας – η κουβανοϊσπανίδα ηθοποιός έχει μακράν τον πλέον απολαυστικό χαρακτήρα στο φιλμ που κουμπώνει άψογα με το παραδοσιακό σύμπαν του 007- αλλά σε κάποιες ψυχολογικές προεκτάσεις που προσδίδουν επιπλέον γοητεία και βάθος στη νέα περιπέτεια. Η ιστορία συνεχίζει από εκεί που μας είχε αφήσει το «Spectre», το εγχείρημα του Σαμ Μέντες ο οποίος έχοντας τη δημιουργική ελευθερία οδήγησε τον ήρωα στο πιο μοντέρνο και ανθρώπινο προφίλ του. Ο Κάρι Φουκουνάγκα επιλέχτηκε για να χτίσει στα ίδια θεμέλια, τιμώντας την παράδοση της σειράς και συνάμα αφήνοντας ισχυρό και φρέσκο καλλιτεχνικό αποτύπωμα. Τα καταφέρνει περίφημα προσθέτοντας απρόσμενο σκοτάδι στις ψυχές των ηρώων καθώς συνδέει τις ζωές του Μποντ, της αγαπημένης του Μαντλέν, του Μπλόφελντ και του νέου κακού (ο Ράμι Μάλεκ ανατριχιαστικά γαλήνιος στα όσα λέει και κυρίως πράττει) με ένα θανάσιμο μυστικό και μια καλοζυγισμένη ιστορία εκδίκησης, απογειώνοντας τη δράση σε ανακουφιστικά σημεία που σε κάνουν να λες: ναι, αυτή είναι μια τυπική ταινία Μποντ. Με αρκετές αναδρομές στα παλιά (το νησί στο φινάλε ένας φόρος τιμής στο «Δρ Νο»), δράση και χιούμορ που αλληλοσυμπληρώνονται, μια πυρετώδη ερωτική εξομολόγηση, εκπλήξεις και ανατροπές (ο Μποντ μεταξύ άλλων μαθαίνει ότι μετά την απόσυρση του έχουν δώσει τον κωδικό του 007 σε μια γυναίκα) και κυρίως ένα ισχυρό συναισθηματικό κρεσέντο στο φινάλε, το «No time to die» είναι μια υπέροχη ταινία. Αλλά και μια ταινία με ιστορική αξία καθώς συνδέει μοναδικά το παρελθόν με το παρόν (αλλά και το μέλλον) στη ζωή του ήρωα.
Η ακρόαση (The audition) (***)
Δραματική γαλλογερμανικής συμπαραγωγής 2019 (99’)
Σκηνοθεσία: Ινα Βάισε Πρωταγωνιστούν: Νίνα Χος, Σόφι Ρόις, Θόρστεν Μέρτεν, Σιμόν Αμπκαριάν
Μια συγκεντρωτική δασκάλα βιολιού σε μουσικό γυμνάσιο αναλαμβάνει την εκπαίδευση ενός νέου μαθητή με σκοπό τον οδηγήσει επιτυχώς στις εισαγωγικές εξετάσεις.
Η βραβευμένη στα φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν και της Στοκχόλμης ερμηνεία της Νίνα Χος («Yella», «Barbara», «Το Τραγούδι του Φοίνικα») στο ρόλο της δασκάλας που παθαίνει εμμονή – ευτυχώς όχι ερωτική – με τον μαθητή της, είναι το μεγάλο ατού ενός πυκνού και γεμάτου ένταση οικογενειακού δράματος. Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Ίνα Βάισε, κατά βάση ηθοποιού που έκανε το σκηνοθετικό της ντεμπούτο το 2008 με τον «Αρχιτέκτονα», είναι ένα καίριο πορτρέτο μιας αινιγματικής, γοητευτικής γυναίκας που πίσω από την απροσπέλαστη αξιοπρέπεια της κρύβει ένα γρίφο που ζητάει απεγνωσμένα επίλυση. Οι συνθέσεις που ακούγονται στην ταινία είναι κυρίως μουσικές του Νικολό Παγκανίνι.
Εγκλωβισμένος (Love Trilogy: Chained) (**)
Δραματική ισραηλινής παραγωγής 2019 (112)
Σκηνοθεσία: Γιαρόν Σανί Πρωταγωνιστούν: Εράν Ναΐμ, Σταβ Αλμαγκόρ, Σταβ Πατάι
Ένας έμπειρος αστυνομικός στο Τελ Αβίβ κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση κατά τη διάρκεια ενός τυπικού ελέγχου σε μια ομάδα νεαρών.
Ο ισραηλινός Γιαρόν Σανί που είχε προταθεί για το ξενόγλωσσο όσκαρ με τα «Σταυροδρόμια ζωής» υπογράφει το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας που έχει θέμα τον έρωτα. Ο πυρήνας όμως του έργου είναι κυρίως πολιτικός και έχει να κάνει με την καθημερινή βία στην οποία είναι εκτεθειμένος ο ήρωας του. Το ερωτικό στοιχείο (ο διακαής πόθος του ήρωα είναι να αποκτήσει ένα παιδί με την σύντροφό του) αναφέρεται μόνο ως όχημα προκειμένου να ξεδιπλωθεί ένα προβλέψιμο και συντηρητικό δράμα με θολά τα όρια της απονομής δικαιοσύνης και του αδιαπραγμάτευτου κώδικα τιμής.
Δεν Ακούμε τα Τραγούδια (*)
Κοινωνική ελληνικής παραγωγής 2019 (81)
Σκηνοθεσία: Τάκης Παπαναστασίου Πρωταγωνιστούν: Νάνσυ Σιδέρη, Πάνος Παπαδόπουλος, Μιχαήλ Ταμπακάκης
Η Νόρα και ο Νίκος προσκαλούν στο σπίτι τους ένα νεαρό για να περάσει τη νύχτα μαζί τους, έναντι αμοιβής. Οι καβγάδες που θα ακολουθήσουν με τα συνεχή mind games θα φέρουν το πρωταγωνιστικό τρίο στα όρια του.
Μια βραδιά όπου τίποτα δεν είναι αυτό που δείχνει κι έχει για βασικούς ήρωες ένα ερωτικό τρίγωνο χαμένο μεταξύ αμπελοφιλοσοφίας, σινεφιλίας (η Νόρα λατρεύει την Ντίτριχ στα γουέστερν της) και λανθάνοντα ερωτισμό. Δυστυχώς στο σκηνοθετικό τούτο ντεμπούτο παρά τη συμπαθή ασπρόμαυρη φωτογραφία και την ατμοσφαιρική μουσική του The Boy, κυριαρχεί η προχειρότητα και ο ερασιτεχνισμός. Πρωτόλειο με σοβαρά προβλήματα κυρίως στο ζήτημα των ερμηνειών και του σεναρίου.