Oι κριτικοί κινηματογράφου Δημήτρης Κολιοδήμος («Ο μαριονετίστας του τρόμου») και Άκης Καπράνος («“Μαύρα γυαλιά” σε κίτρινο φόντο») γράφουν για τον αρχιερέα του giallo Ντάριο Αρτζέντο, η νέα ταινία του οποίου προβάλλεται στις αίθουσες.
«Ε πάντα λες ότι μπορεί [να ξεκινήσει το κυνήγι των κομμουνιστών]. Πρέπει να είσαι πάντα έτοιμος, στην ψυχή σου να το έχεις ξεπεράσει αυτό. Να σε δέρνουν και να λες: “Ζήτω το Κομμουνιστικό Κόμμα”»: Η Ελένη Βούλγαρη-Γκολέμα, η οποία πέθανε στις 31 Μαΐου, στην τελευταία της συνέντευξη που έδωσε στην Παναγιώτα Μπίτσικα μίλησε για τη ζωή της με τον Μπάμπη Γκολέμα, ζωή που ενέπνευσε τον Παντελή Βούλγαρη για την ταινία του «Πέτρινα χρόνια», την οικογένειά της που δόθηκε ολόψυχα στον μεγάλο αγώνα, την αγάπη και τον έρωτα, την πίστη στα ιδανικά.
«Πολλά παιδιά που καταφεύγουν στον εκφοβισμό ή τον ρατσισμό δεν είναι τέρατα, αλλά τα παιδιά της διπλανής πόρτας, τα οποία μεγαλώνουν συχνά χωρίς τους γονείς δίπλα τους, είναι κοινωνικά αποκλεισμένα και έχουν έντονο θυμό μέσα τους καθώς δεν βλέπουν μέλλον στη ζωή τους»: Ο σκηνοθέτης Βασίλης Δούβλης μιλάει με τον Κωνσταντίνο Καϊμάκη για την ταινία του «18», τον φασισμό που ξανασηκώνει κεφάλι, τον ρατσισμό και το bullying στα σχολεία.
«Παρόλο που ο ιδεολογικός χαρακτήρας της τέχνης είχε γίνει συνείδηση σε μια μεγάλη ομάδα καλλιτεχνών της πρωτοπορίας, η διαφορετικότητα και ο ουτοπικός χαρακτήρας ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1920 είχαν αρχίσει να προκαλούν καχυποψία στην εξουσία, η οποία ήθελε την τέχνη στην υπηρεσία της»: Η Μαρία Τσαντσάνογλου, ιστορικός της ρωσικής πρωτοπορίας και διευθύντρια του MOMus – Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογής Κωστάκη συζητάει με τον Παναγιώτη Φρούντζο σχετικά με την καινούργια έκθεση του MOMus «Οργανική τέχνη. H πρωτοπορία στο Πέτρογκραντ».
«Η τραγωδία της Ιστορίας και το “έλασσον θέατρο”»: Ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος γράφει με αφορμή του «Πέρσες» του Αισχύλου που ανεβάζει με την Ομάδα Σημείο Μηδέν.
Η Ευάννα Βενάρδου γράφει για το ιστορικό τού φιλμ «Πρόσωπο με πρόσωπο», το οποίο προβάλλεται αυτή την εβδομάδα στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, τον Ροβήρο Μανθούλη και την πρώτη αντιχουντική εκδήλωση στη Γαλλία.
«Τα όρια της αντίληψης και θέασης του ανθρώπινου σώματος οφείλουν να είναι ανοιχτά και ευέλικτα»: Η εικαστικός Εύα Παπαμαργαρίτη συζητάει με τον Παναγιώτη Φρούντζο με αφορμή της συμμετοχής της στην έκθεση «Plásmata: Bodies, dreams, and data» που διοργανώνει η Στέγη στο Πεδίον του Άρεως.
«“Αέρας πεχλιβάνης” στην πλατεία Νερού – Μνήμη προπανδημικής μυσταγωγίας, στοχοθεσία επανακατάληψης καλοκαιριού»: Στη στήλη «Summer concerts» ο Σωτήρης Μητραλέξης, συνδιευθυντής του mέta (www.metacpc.org), του Κέντρου Μετακαπιταλιστικού Πολιτισμού του ΜέΡΑ25, ανακαλεί στη μνήμη τη συναυλία του Θανάση Παπακωνσταντίνου το καλοκαίρι του 2018.