Το Documento απευθύνθηκε στην ηθοποιό Ελένη Ουζουνίδου για να γράψει την άποψή της σχετικά με όσα συμβαίνουν στον χώρο του θεάτρου εξαιτίας της πανδημίας
Εχουν υπάρξει εξαιρετικές τοποθετήσεις στον δηµόσιο διάλογο αυτό το διάστηµα από τους καλλιτέχνες. Η ανησυχία µας είναι µεγάλη. Παράλληλα όµως και η κινητοποίηση των ανθρώπων του πολιτισµού είναι πολύ δυναµική. Μαζί µε αυτή την κρίση βγήκαν στην επιφάνεια και απέκτησαν ορατότητα τα χρόνια προβλήµατα του κλάδου µας, όπως η έλλειψη συλλογικών συµβάσεων και σταθερών συνθηκών εργασίας. Ολοι µαζί –σκηνοθέτες, ηθοποιοί, φωτιστές, ηλεκτρολόγοι, ταξιθέτες και ηχολήπτες– χάνουµε τη δουλειά µας. Θα θέλαµε πολύ να παίξουµε στο θέατρο αυτή την περίοδο, αλλά παράλληλα θέλουµε να είµαστε ασφαλείς τόσο εµείς όσο και το κοινό. Υπάρχει ο φόβος ότι θα µείνουµε άνεργοι ολόκληρο τον επόµενο χρόνο.
Η κατάσταση θα είναι εντελώς διαφορετική το επόµενο διάστηµα. ∆εν θα υπάρχουν µεγάλοι θίασοι, δεν θα υπάρχει η δυνατότητα για πολλές πρόβες, θα νιώθουµε σαν να παίζουµε σε άδεια θέατρα. Η µεγάλη µας ανησυχία στρέφει την προσοχή µας στο µέλλον. Γι’ αυτό ακριβώς χρειαζόµαστε στήριξη από την κυβέρνηση. Το πιο σηµαντικό είναι να ανοίξουν όλοι οι χώροι και όχι µόνο τα µεγάλα θέατρα και οι δυνατές σκηνές. Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στους νέους ανθρώπους. Αυτή είναι η βαθιά µου επιθυµία. Αυτά τα παιδιά που αποφάσισαν µέσα στην κρίση να γίνουν καλλιτέχνες, που έκαναν ένα σηµαντικό βήµα και έπεσαν πάνω σε αυτή την κατάσταση. Αυτά τα παιδιά είναι που χρειάζονται πιο πολύ από όλους µας ελπίδα και φως. Να καταλάβουν επιτέλους οι υπουργοί ότι η λειτουργία της τέχνης είναι ουσιαστική και όχι επικουρική. Το ερώτηµα για το επόµενο διάστηµα είναι µε ποιον τρόπο θα διανεµηθούν τα κονδύλια από το υπουργείο Πολιτισµού και µε ποια κριτήρια. Εχουµε κινητοποιηθεί πολύ, θα γίνουν συζητήσεις, δράσεις και διαδηλώσεις. Θα κάνουµε ό,τι µπορούµε.