Η εκδίκηση των ώριμων γυναικών

Η εκδίκηση των ώριμων γυναικών
Η Μόνικα Γκουεριτόρε στον «Δόλιο έρωτα» που προβάλλεται στο Netflix

Το 2024 η βιομηχανία του θεάματος γκρεμίζει το ταμπού του ηλικιακού ρατσισμού και οι γυναίκες ερωτεύονται πολύ νεότερους άντρες.

Η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ανακάλυψε την πυρίτιδα παρουσιάζοντας ερωτικές ιστορίες ανάμεσα σε μεγαλύτερες γυναίκες και νεαρούς άντρες. Το μοτίβο είναι τόσο παλιό όσο και ο κόσμος, αν και ποτέ δεν αναγνωρίστηκε όσο το αντίστροφό του. Η σχέση μιας νέας γυναίκας με έναν ώριμο κύριο είναι ένα από τα ισχυρότερα κλισέ κάθε εποχής, τόσο βαθιά ριζωμένο στην κοινωνική κουλτούρα ώστε πολλοί αναρωτήθηκαν γιατί η Ντέμι Μουρ δεν έμεινε με τον γοητευτικό Ρόμπερτ Ρέντφορντ στο φινάλε της «Ανήθικης πρότασης» αντί να επιστρέψει στον σύντροφό της.

Αντιθέτως, κανείς δεν αναρωτήθηκε γιατί στον «Πρωτάρη» ο Ντάστιν Χόφμαν παράτησε την κ. Ρόμπινσον για να τρέξει πίσω από την κόρη της. Η εικόνα μιας ώριμης γυναίκας που ψάχνει να ξαναβρεί τη χαμένη της νιότη ξαπλώνοντας με ένα κολεγιόπαιδο ήταν σκάνδαλο το 1967, η σχέση της ηλικιωμένης Μοντ με τον Χάρολντ «περίεργη» και το one night stand της Τζένιφερ Λόπεζ με τον εμμονικό 19χρονο γείτονά της στο «Αγόρι της διπλανής πόρτας» (2015) εξελίχθηκε σε θρίλερ. Μόνο η Σαμάνθα Τζόουνς στο «Sex and the city» τη γλίτωσε λανσάροντας ένα πρότυπο «υπερκυνηγού» δίχως τύψεις και ενοχές.

Η Λόρα Ντερν στο φιλμ «Lonely planet»

Ωστόσο σήμερα κάτι αλλάζει. Το 2024 είναι η χρονιά της ξεκάθαρης στάσης του Χόλιγουντ κατά του ηλικιακού ρατσισμού στις γυναίκες. Το αντιφεμινιστικό και προσβλητικό κλισέ «Οι γυναίκες γερνούν, οι άντρες μεγαλώνουν» δεν αντέχει στην εποχή της συμπερίληψης ούτε στην κοινωνικά ευαισθητοποιημένη ατζέντα του σύγχρονου σινεμά. Επιτέλους, η κούγκαρ και η μιλφ (και πιο πριν το πουρό ή η τεκνατζού) παίρνουν την εκδίκησή τους έπειτα από χρόνια λοιδορίας για τις σεξουαλικές προτιμήσεις τους και οι γυναίκες παύουν να απολογούνται επειδή ενδίδουν σε όλο και νεαρότερους ερωτικούς παρτενέρ. Ο ετεροφυλοφιλικός έρωτας που χρόνια δεν κοιτά έχει την τιμητική του, το γυναικείο σώμα αποτελεί αντικείμενο πόθου σε κάθε ηλικία, το μεγάλωμα δεν είναι πλέον ταμπού αλλά μπορεί να γίνει συναρπαστικό και η σχέση χωρίς ηλικιακούς φραγμούς ακόμη πιο σέξι.

Ανατροπή στο τι θεωρείται φυσιολογικό

Η αρχή έγινε φέτος με την ταινία «The idea of you» από την Amazon Prime Video, μεταφορά στην οθόνη του ομότιτλου μυθιστορήματος της Ρόμπιν Λι (2017), το οποίο έσκισε στην εποχή της καραντίνας. Στην οθόνη η Αν Χάθαγουεϊ ενσαρκώνει μια σαραντάρα γκαλερίστα που ζει στο Λος Αντζελες και ερωτεύεται τον 24χρονο frontman του αγαπημένου συγκροτήματος της κόρης της. Ο νέος την ποθεί με την πρώτη ματιά, τη διεκδικεί και ο έρωτας ανθίζει όχι χωρίς προβλήματα, αφού οι προκαταλήψεις κάνουν αρχικά τη ζωή των ηρώων δύσκολη. Βέβαια, η κούκλα Χάθαγουεϊ δεν πείθει και τόσο στον ρόλο της ώριμης παρτενέρ, όμως αυτό που μετράει είναι ότι στην ταινία δεν ανιχνεύεται ούτε ίχνος ειρωνείας στην ατόφια ρομαντική διάθεση των ηρώων. Οσο για τον νεαρό συμπρωταγωνιστή της, ο Νίκολας Γκάλιτζιν στέκεται ισότιμα δίπλα σε μια φτασμένη σταρ και σε μια ταινία χωρίς οσκαρικές απαιτήσεις, πείθοντας ωστόσο τόσο εκείνη όσο κι εμάς για τα αισθήματά του.

Μερικούς μήνες μετά το Netflix απάντησε στη συνταγή της woke ρομαντζάδας επιστρατεύοντας τη Νικόλ Κίντμαν στην ταινία «A family affair». Η ηρωίδα της είναι μια παθιασμένη συγγραφέας, κατά μία δεκαετία μεγαλύτερη από τη Χάθαγουεϊ, η οποία τα φτιάχνει με τον 30χρονο ηθοποιό για τον οποίο δουλεύει η κόρη της. Το ζευγάρι Ζακ Εφρον και Νικόλ Κίντμαν απέσπασε ανάμεικτες κριτικές, αλλά τι σημασία έχει; Το θέμα είναι ότι πλέον κανονικοποιούνται ο γυναικείος ερωτισμός σε κάθε ηλικία και η ανατροπή στο τι θεωρείται φυσιολογικό στην εποχή της συμπερίληψης.

Η Νικόλ Κίντμαν στο «A family affair»

Διπλό χτύπημα από το Netflix

O πήχης ανέβηκε ακόμη ψηλότερα με το πρόσφατο διπλό χτύπημα του Netflix. Με την ιταλική σειρά «Δόλιος έρωτας» στην οποία πρωταγωνιστεί η Μόνικα Γκουεριτόρε και την ταινία «Lonely planet» με τη Λόρα Ντερν. Ισως γιατί στην πρώτη περίπτωση η 60χρονη Ιταλίδα πρωταγωνίστρια είναι πιο σάρκινη και αληθινή, αφήνοντας να φανούν τα γοητευτικά ψεγάδια από το πέρασμα του χρόνου στο σώμα της, ενώ η Ντερν γιατί δεν καταδέχεται καν να ασχοληθεί με τις ηλικίες στη δική της ερωτική αφύπνιση με έναν πολύ νεότερό της. Στον «Δόλιο έρωτα» η παθιασμένη έλξη της Γκαμπριέλα για τον 30χρονο τυχοδιώκτη Ελία την παρασύρει σε άγνωστα μονοπάτια και σε περιοχές έντονης ανασφάλειας μπροστά στις επίμονες προσπάθειες της οικογένειας και του γιου της να την απομακρύνουν από την επικίνδυνη επιρροή του «ζιγκολό που τη θέλει για τα λεφτά της». Αλλά, ω του θαύματος, ο πανέμορφος νέος είναι κι εκείνος ερωτευμένος μαζί της και η ταινία καταλήγει σε ένα απλουστευτικό χάπι εντ. Η Λόρα Ντερν απ’ την άλλη δεν έχει κανένα λόγο να μη σμίξει τελικά με τον πολύ μικρότερό της επιχειρηματία που γνώρισε σε μια εντυπωσιακή βίλα φιλοξενίας συγγραφέων στο Μαρόκο, ο οποίος διαθέτει νιάτα, χρήματα, ομορφιά και επιπλέον είναι τρελά ερωτευμένος μαζί της.

Στη μεγάλη στροφή του σινεμά προς μια θεματολογία που συμβαδίζει με τα σημερινά κοινωνικά αιτήματα ξεχωρίζει ωστόσο η ταινία «Καλή τύχη Λίο Γκράντε» (2022), στην οποία η ηρωίδα που έμεινε χήρα προσλαμβάνει ένα νεαρό σεξεργάτη για να περάσει μαζί του μια νύχτα έρωτα και περιπέτειας. Η Εμα Τόμσον σε ένα ρόλο-ρίσκο της εξαιρετικής καριέρας της τολμάει να δείξει όχι μόνο το γυμνό κορμί αλλά και την ψυχή μιας γυναίκας που ανακαλύπτει ποια είναι και τι θέλει πολύ μετά την πρώτη νιότη της.

Ετικέτες

Documento Newsletter