Η Dataphoria μεγάλη νικήτρια του Sustainability Hackathon

Ως μια μεγάλη νίκη της ομάδας Dataphoria καταγράφηκε το φετινό Sustainability Hackathon, το οποίο και συγκέντρωσε το ενδιαφέρον ομάδων και startups από όλη την Ελλάδα, καλώντας τους σχηματίσουν ομάδες και να συνεργαστούν για να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν την ιδέα τους αναπτύσσοντας μια ολοκληρωμένη εφαρμογή σε θέματα που σχετίζονται με τους στόχους βιωσιμότητας, την αειφορία και την επιχειρηματικότητα.

Στον μεγάλο τελικό του Sustainability Hackathon, που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2022 με την πρωτοβουλία της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τις 5 ομάδες που διακρίθηκαν, τα επιτεύγματά τους, καθώς και να παρακολουθήσουν τη βράβευση της νικήτριας ομάδας (Dataphoria), η οποία ακολούθησε μετά από αξιολόγηση κριτικής επιτροπής.

Ιδρυτές της Dataphoria είναι η Φένια και ο Αναστάσης, οι οποίοι γνωρίστηκαν στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ, και είναι φίλοι σχεδόν 15 χρόνια. Στη σχολή, η Φένια ακολούθησε την κατεύθυνση του περιβάλλοντος όπου συμμετείχε σε αντίστοιχα ευρωπαϊκά έργα και στη συνέχεια απασχολήθηκε ως πολιτικός μηχανικός. Ο Αναστάσης, μετά από ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό, απασχολήθηκε σαν σύμβουλος μηχανικός σε έργα υποδομών στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη συνέχεια επέστρεψε στην Ελλάδα όπου ξεκίνησε μια νέα καριέρα ως επιστήμονας δεδομένων.

Φωτογραφία: Danezis stories

Από τα φοιτητικά τους χρόνια ασχολήθηκαν ενεργά με τον εθελοντισμό για το περιβάλλον, ως μέλη της οργανωτικής ομάδας εθελοντών της πανελλαδικής εκστρατείας Let’s do it Greece.

Πριν 2 χρόνια, συνειδητοποίησαν ότι ζητούσαν περισσότερα από την επαγγελματική τους ζωή. Η εξειδίκευση του Αναστάση ήταν τα δεδομένα και της Φένιας το περιβάλλον. Και οι δύο ήθελαν να συμβάλουν στην αναχαίτιση της κλιματικής αλλαγής, οπότε ξεκίνησαν να σκέφτονται πως μπορούν να συνδυαστούν τα δεδομένα με την αειφορία. Kαι κάπως έτσι γεννήθηκε η Dataphoria.

Φωτογραφία: Danezis stories

Τι ακριβώς κάνει η Dataphoria

Στη Dataphoria, παρέχονται καινοτόμες υπηρεσίες ανάλυσης, επεξεργασίας και οπτικοποίησης δεδομένων εξειδικευμένες γύρω από τη βιώσιμη ανάπτυξη, με τις εν λόγω υπηρεσίες να απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις και δήμους που θέλουν να μετρήσουν τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο

Η Dataphoria έρχεται να ανταποκριθεί στη μεγάλη ανάγκη να υπάρξει ουσιαστική μετάβαση προς την αειφορία, διαδικασία που είναι ήδη ορατή. Από τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής και την ευαισθητοποίηση των πολιτών, έως τους ευρωπαϊκούς και εθνικούς στόχους για το περιβάλλον και την ενσωμάτωση περιβαλλοντικών και κοινωνικών κριτηρίων (ESG) στις αποφάσεις επενδυτών, επιχειρήσεων και οργανισμών. Όλες αυτές οι διεργασίες απαιτούν και τα κατάλληλα δεδομένα.

Εδώ μπαίνει ο ρόλος της Dataphoria, η οποία με τη μεθοδολογία ανάλυσης, επεξεργασίας και οπτικοποίησης δεδομένων για τη βιωσιμότητα, που έχει διαμορφώσει συνδέεται με τα εταιρικά συστήματα, ανακτά τα δεδομένα, τα «καθαρίζει» και προσαρμόζοντάς τα τα παραδίδει προς χρήση. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια πύλη δεδομένων για την αειφορία, με τους δείκτες που επιλέγει να παρακολουθεί κάθε εταιρεία. Απλή, κατανοητή, διαδραστική. Επιλέγουν επίσης τα καλύτερα στοιχεία των περιβαλλοντικών επιδόσεων και τα συνδυάζουν σε εύληπτα data stories, τα Greenfographics, που παρέχουν για επικοινωνία στο ευρύ κοινό.

«Sustainability Hackathon»

Πρόκειται για μια δράση ανοιχτής καινοτομίας, η οποία αναπτύχθηκε με την πρωτοβουλία της Lidl Ελλάς και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η οποία ενθαρρύνει την ανάπτυξη της καινοτομίας και συνδράμει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας σε συνδυασμό με μια βιώσιμη καθημερινότητα. Σημειώνεται ότι συνολικά το ενδιαφέρον τους στον μαραθώνιο καινοτομίας του Sustainability Hackathon εκδήλωσαν περισσότεροι από 375 διαγωνιζόμενοι, 35 ομάδες και 35 μέντορες, ενώ 30 ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους και 5 από αυτές διασφάλισαν την είσοδό τους στο 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης για την ανάπτυξη της λύσης τους σε παραγωγική εφαρμογή.

Στον μεγάλο τελικό του Sustainability Hackathon, που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2022 οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τις 5 ομάδες που διακρίθηκαν, τα επιτεύγματά τους, καθώς και να παρακολουθήσουν τη βράβευση της νικήτριας ομάδας (Dataphoria), η οποία ακολούθησε μετά από αξιολόγηση κριτικής επιτροπής.

Τα επόμενα βήματα μετά τη διάκριση στο Sustainability Hackathon 

Τον Απρίλιο του 2022 η ομάδα της Dataphoria κέρδισε μια θέση στις ομάδες που διακρίθηκαν στο Sustainability Hackathon της Lidl Hellas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Α.Κ. Λασκαρίδη. Από τότε και για 6 μήνες, εισήχθη στον επιταχυντή του Sustainability Innovation Lab, όπου είχαν ουσιαστική βοήθεια από την Crowdpolicy για την περαιτέρω στρατηγική τους ανάπτυξη. Με την αφετηρία του 2023 και έχοντας ολοκληρώσει projects με μικρομεσαίες επιχειρήσεις, είναι πλέον σε προχωρημένες συζητήσεις για το πρώτο της Proof of concept σε μια μεγαλύτερη επιχείρηση, ώστε να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους αξιοποιώντας πιο περίπλοκες πηγές δεδομένων και προσφέροντας εξειδικευμένα KPIs.

Μεγάλος στόχος της Dataphoria είναι να μπει η αειφορία στο DNA των επιχειρήσεων και των οργανισμών αποτελώντας δεύτερη φύση τους. Με την υποστήριξη των θεσμών, τις προσδοκίες της κοινωνίας και τα κατάλληλα εργαλεία μέτρησης και επικοινωνίας της αειφορίας, οι επιχειρήσεις που προσφέρουν ουσιαστικά στον πλανήτη μας, να μπορέσουν να αναδείξουν την επίδοσή τους, να ξεχωρίσουν και να απολαύσουν τα οφέλη που δικαιούνται.

Μάθετε περισσότερα για τη Dataphoria στο www.dataphoria.gr