Η απαγόρευση του ραδιοφώνου

Η απαγόρευση του ραδιοφώνου

Ένας Έλληνας «νομοθέτης» σχεδόν απαγόρευσε τα ραδιόφωνα αυτοκινήτου ενώ ένας άλλος το πέρασε στην διαδικτυακή εποχή…

Πριν από 55 χρόνια ένας άκυρος νόμος παραλίγο να μας στερήσει μία από τις καλύτερες στιγμές μας στο αυτοκίνητο. Την 3η Απριλίου του 1963 η τότε κυβέρνηση (νομίζω του Ιωάννη Παρασκευόπουλου) μελέτησε την απαγόρευση της τοποθέτησης ραδιοφώνων στα αυτοκίνητα, λόγω της μεγάλης ηχορρύπανσης που προκαλούν πολλοί οδηγοί, παρά το προβλεπόμενο πρόστιμο 300 μεταλλικών δραχμών.

Ανατρέχοντας στην Ιστορία, το ραδιόφωνο αυτοκινήτου AM (βραχέα) έκανε το ντεμπούτο του το 1930 με το όνομα Motorola, ένα αξεσουάρ aftermarket που κατασκεύαζε η Galvin Manufacturing Corporation. Το 1928 οι αδερφοί Galvin ίδρυσαν την εταιρεία The Galvin Manufacturing Corporation ή, όπως όλοι την ξέρουμε σήμερα, Motorola. Δύο χρόνια αργότερα εισήγαγαν το Motorola radio, ένα από τα πρώτα επιτυχή εμπορικά ραδιόφωνα αυτοκινήτου. Το όνομα φέρει τις λέξεις motor (motorcar) και την κατάληξη «ola», εμπνευσμένη από ένα δημοφιλές γραμμόφωνο της εποχής ονόματι Victrola μεταφράστηκε ως: « ήχος εν κινήσει». Έτσι, λοιπόν, γεννήθηκε μια ιδέα και ένα κόνσεπτ, το οποίο 88 χρόνια μετά παραμένει αναπόσπαστο κομμάτι του αυτοκινήτου.

Τα ραδιόφωνα FM ακολούθησαν το 1953, το in-car record player εμφανίστηκε το 1956, το κασετόφωνο 8-track έφτασε το 1966, τα στερεοφωνικά ραδιόφωνα το 1969, τα deck με τις μικρές κασέτες το 1970 και το CD player το 1984. Τελικά, όλα τους «εξαφανίστηκαν» με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Τα όπλα του εγκλήματος; Το Bluetooth το 1998, το Apple iPod το 2001, το iPhone της Apple το 2007 και η άνοδος των υπηρεσιών streaming για μουσική μέσω του Internet, όπως το Spotify και το Pandora, που πολλαπλασιάζονται σήμερα.

Το επόμενο βήμα το έκανε ο εφευρέτης του διαδικτυακού ραδιοφώνου στα αυτοκίνητα Γιώργος Πάρθημος. Είναι ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Connexion Media και γνωστός για την δημιουργία της πλατφόρμας διαδικτυακού ραδιοφώνου για αυτοκίνητα miRoamer.

Η miRoamer ανέπτυξε μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία εκτός από το διαδικτυακό ραδιόφωνο προσφέρει στο αυτοκίνητό μας, ταινίες αλλά και άλλο οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο θα λαμβάνουμε μέσω της σύνδεσης που θα έχει το αυτοκίνητό μας με το διαδίκτυο. Μάλιστα, κατάφερε να υπογράψει συμφωνία ύψους εκατομμυρίων με την αυτοκινητοβιομηχανία General Motors Global. Η συσκευή αυτή, δίνει τη δυνατότητα στους οδηγούς, έναντι ενός πολύ μικρού αντιτίμου, να έχουν διαδικτυακό ραδιόφωνο στα αυτοκίνητά τους και άρα να ακούν την πλειοψηφία των ραδιοφωνικών σταθμών ανά την υφήλιο ενώ βρίσκονται στο δρόμο.

Documento Newsletter