Η Αντζελίνα Τζολί είναι η Μαρία Κάλλας

Η Αντζελίνα Τζολί στο ρόλο της θρυλικής σοπράνο τραγουδίστριας δεν είναι ο μόνος λόγος για να σπεύσει να δει κάποιος την γεμάτη συναίσθημα βιογραφία του Πάμπλο Λαραΐν.

Maria (***)

Βιογραφική διεθνούς συμπαραγωγής 2024 (118)

Σκηνοθεσία: Πάμπλο Λαραΐν Πρωταγωνιστούν: Αντζελίνα Τζολί, Πιερφραντσέσκο Φαβίνο, Άλμπα Ρορβάχερ, Βαλέρια Γκολίνο, Κόντι Σμιτ-ΜακΦι, Αγγελίνα Παπαδοπούλου, Λυδία Κονιόρδου

Οι τελευταίες μέρες της Μαρίας Κάλλας τον Σεπτέμβριο του 1977 στο σπίτι της στο Παρίσι είναι συνδεδεμένες με τους δύο ανθρώπους που έμειναν στο πλευρό της (η πιστή υπηρέτρια Μπρούνα και ο μπάτλερ-σοφέρ Φερούτσιο του σπουδαίου ιταλού καρατερίστα Πιερφραντσέσκο Φαβίνο) αλλά και τις σκληρές αναμνήσεις από την τραγική ζωή της.   

Ο μετρ των κινηματογραφικών βιογραφιών Πάμπλο Λαραΐν, κλείνει τον κύκλο των μεγάλων κυριών του 20ου αιώνα (“Τζάκι”, “Σπένσερ”) με την αντισυμβατική ματιά του στις τελευταίες μέρες της απόλυτης ντίβας του κλασικού τραγουδιού και συνάμα δίνει την ευκαιρία στην Αντζελίνα Τζολί να δώσει την καλύτερη ερμηνεία της εδώ και καιρό, που μάλλον την οδηγεί στην οσκαρική υποψηφιότητα. Όπως συνέβη και με τις δουλειές του χιλιανού γύρω από τις ζωές των Τζάκι Κένεντι και πριγκίπισσας Νταϊάνας, η κάμερα στρέφεται στις ανεπαίσθητες λεπτομέρειες και τις συναισθηματικές δοκιμασίες της πρωταγωνίστριας του. Χωρίς να υπάρχει κάποια στιβαρή κεντρική πλοκή, παρακολουθούμε την ελάχιστα λαμπερή καθημερινότητα της πρώην ντίβας που στα 53 της βρίσκεται σε υπαρξιακό και καλλιτεχνικό τέλμα ενώ αναζητεί νέο ξεκίνημα στην καριέρα της. Το γεμάτο συναίσθημα σενάριο κόβεται στα δύο μέσω των συνεχών εναλλαγών παρόντος-παρελθόντος, επιχειρώντας να δώσει την αιτία της μεταμόρφωσης της θρυλικής σοπράνο σε ένα «φάντασμα» που ζει στις σκιές. Τα έγχρωμα αλλά άδεια από ζωή στιγμιότυπα στο Παρίσι, εναλλάσσονται με τις ασπρόμαυρες μνήμες μιας μυθιστορηματικής σχεδόν πορείας που ξεκινά από την απόλυτη εξαθλίωση (η σεκάνς της εκδιδόμενης από την μητέρα της Μαρίας στην κατοχική Αθήνα θα προκαλέσει έντονες συζητήσεις) και φτάνει στην πλήρη καταξίωση. Το κεφάλαιο Ωνάσης έχει φυσικά περίοπτη θέση στο έργο, τόσο για την υπογράμμιση της ερωτικής απογοήτευσης της ντίβας όσο και για τον εντοπισμό των αθεράπευτων ψυχολογικών πληγών, στις οποίες φυσικά η μητρική επίδραση παίζει το δικό της καταλυτικό- αν όχι καταστροφικό- ρόλο. Για την Τζολί τα είπαμε και πριν: τσαλακώνεται αρκετά και δίνει μια γενναία ερμηνεία που παίρνει πόντους όχι μόνο καθώς δίνει υποδειγματικά την εύθραυστη ψυχολογία της Κάλλας αλλά κι επειδή καταφέρνει να αποδώσει τραγούδια της ντίβας με τη δική της φωνή. 

Maria Trailer | GR Subs | Cinobo & Faliro House

Wicked (**1/2)

Φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2024 (149) 

Σκηνοθεσία:  Τζον Τσου Πρωταγωνιστούν: Σίνθια Ερίβο, Αριάνα Γκράντε, Τζεφ Γκόλντμπλουμ, Μισέλ Γιέο

Στη χώρα του Οζ ακόμα δεν έχουν κοπάσει οι πανηγυρισμοί μετά από την είδηση ότι η κακιά μάγισσα της Δύσης είναι νεκρή. Την πραγματική ιστορία της διηγείται στους έκπληκτους κατοίκους η άσπονδη φίλη της Γκαλίντα. 

Το φιλμ που βασίζεται στο ομότιτλο θεατρικό μιούζικαλ του Broadway των 90ς, μας οδηγεί στα γεγονότα που προηγήθηκαν της κλασικής ταινίας του «Μάγου του Οζ» του 1939, βάζοντας σε πρώτο πλάνο την ιστορία των δύο αντίπαλων μαγισσών. Στο πρίκουελ η παρεξηγημένη λόγω του πράσινου δέρματος της Ελφάμπα με το ισχυρό αίσθημα περί δικαιοσύνης έρχεται σε κόντρα με την εγωίστρια Γκαλίντα και η αντιπαράθεση τους προσφέρει ένα χορταστικό θέαμα, με συναρπαστικά μουσικοχορευτικά σκετς (οι Αριάνα Γκράντε και Σίνθια Ερίφο στο στοιχείο τους) στα οποία ο μεγαλειώδης Μάγος του Οζ του Τζεφ Γκόλντμπλουμ έχει το δικό του μερίδιο γοητείας! 

48 ώρες στην Ταϊβάν (Weekend in Taipei) (**)

Περιπέτεια διεθνούς συμπαραγωγής 2024 (100)

Σκηνοθεσία: Τζορτζ Χουάνγκ Πρωταγωνιστούν: Λουκ Εβανς, Σουνγκ Κανγκ, Γκουέι Λουν Μέι

Ένας σκληροτράχηλος αμερικανός πράκτορας της Δίωξης Ναρκωτικών βρίσκεται στο κατόπι ενός αδίστακτου βαρώνου που δρα στην Ταϊπέι. Ο πράκτορας με έκπληξη διαπιστώνει ότι ανάμεσα σε κείνον και τον εχθρό του βρίσκεται μια γυναίκα για την οποία και οι δύο τρέφουν δυνατά αισθήματα.

Το πιασάρικο σενάριο του Λικ Μπεσόν επιχειρεί να διατυπώσει κάποιες διαφορετικές -και ενίοτε καλοδεχούμενες- φρέσκιες σκέψεις πάνω στο μονοδιάστατο στόρι αλλά δεν καταφέρνει να βρίσκει πάντα τον στόχο του. Όμως η προσπάθεια είναι καλοδεχούμενη και σε συνδυασμό με τις εντυπωσιακές χορογραφίες δράσης, το φιλμ  καταφέρνει να ξεφύγει από το σωρό της κοινοτυπίας. Βοηθάνε και οι ερμηνείες όπως και θαυμάσια σινεφιλική κορύφωση που έχει ως σημείο αναφοράς τα «Ιπτάμενα στιλέτα» του Ζανγκ Γιμού.  

Το βράδυ που ο μπαμπάς μου έσωσε τα Χριστούγεννα (La Navidad en sus manos) (*1/2)

Φαντασίας ισπανικής παραγωγής 2024 (119)

Σκηνοθεσία:  Χοακίν Μασόν Πρωταγωνιστούν: Σαντιάγκο Σεγκούρα, Ερνέστο Σεβίγια, Πάμπλο Τσιαπέγια

Ο ‘Αγιος Βασίλης παθαίνει ατύχημα και αναγκάζεται να χρειαστεί τη βοήθεια κομπιναδόρου πατέρα προκειμένου να ολοκληρώσει τις χριστουγεννιάτικες υποχρεώσεις του προς τα παιδιά.

Η εορταστική και μαγευτική Μαδρίτη συναντά το γουστόζικο στόρι μιας ελεύθερης διασκευής του χριστουγεννιάτικου πνεύματος, που ολοκληρώνεται πάντως με έμφαση στο φαρσικό – και όχι τόσο επιτυχημένο- στοιχείο. Παρά τις προσπάθειες να φτιαχτεί μια διαφορετική χριστουγεννιάτικη ιστορία, η αφέλεια του διδακτικού σεναρίου δεν καταφέρνει να δέσει αποτελεσματικά με τις πιασάρικες κωμικές σκηνές, ενώ δεν βοηθούν και οι τραβηγμένες ερμηνείες των ηθοποιών.