«Ο Κόρτο Μαλτέζε είναι ένας ναυτικός που μαζί του νιώθουμε πάντα_x000D_
ελεύθεροι».
Η διαχειρίστρια των δικαιωμάτων του έργου του Πρατ, Πατρίτσια Τσανότι, που έδωσε το πράσινο φως στον σεναριογράφο Χουάν Ντίαθ Κανάλες και στον κομίστα Ρουμπέν Πεγεχέρο να προχωρήσουν στην «αναγέννηση» του ήρωα με το «Κάτω από τον ήλιο του μεσονυχτίου», μιλάει στο Documento και τον Παναγιώτη Φρούντζο για το μεγάλο προνόμιο που είχε, βλέποντας από κοντά τον Πρατ να σχεδιάζει τον εμβληματικό ήρωα του.
-Το 1968 η ΑΕΚ στέφτηκε Κυπελλούχος Ευρώπης στο μπάσκετ. Πενήντα χρόνια μετά η επίσημη ΑΕΚ ζήτησε από τον Τάσο Μπουλμέτη ένα επετειακό φιλμ για την επιτυχία εκείνη. Κάπως έτσι ο σκηνοθέτης της «Πολίτικης κουζίνας» βρήκε την ευκαιρία να κάνει κάτι που πάντα ήθελε: ένα ντοκιμαντέρ με στοιχεία μυθοπλασίας. Σε συνέντευξη του στον Κωνσταντίνο Καϊμάκη, αναφέρει τα «ευαίσθητα» σημεία («μην ξεχνάμε ότι τότε είχαμε Χούντα» λέει) εκείνης της πρωτοφανούς επιτυχίας που αποτυπώνονται έντονα στο φιλμ «1968».
-Λίγες μέρες πριν από τις εμφανίσεις στο Half Note, ο Αργύρης Μπακιρτζής μας ταξιδεύει σε αγαπημένα ακούσματα, βιβλία και βιώματα του από την επαρχία («όταν έφηβος κατηφόριζα στα παλιατζίδικα που βρίσκονταν κοντά στο σπίτι μου άκουσα για πρώτη φορά το «Χαράματα, η ώρα τρεις» του Μάρκου κι αμέσως άρχισα να οσφραίνομαι μια Ελλάδα που δεν φανταζόμουνα πως υπήρχε») που μεταποιήθηκαν σε δημιουργία και αφήγηση. Στη συνέντευξη του στην Ηλέκτρα Ζαργάνη δίνει όλες τις λεπτομέρειες.
-Η Εμυ Ντούρου συνομιλεί με έναν από τους σημαντικότερους στιχουργούς των τελευταίων δεκαετιών, τον Βασίλη Παπαδόπουλο, ο οποίος θυμάται παλιές ιστορίες και μεγάλες στιγμές στην καριέρα του (“Πήγαινέ με όπου θέλεις ταξιτζή”, “Μια ζωή μέσα στους δρόμους και στις νύχτες’’) με τραγουδιστές όπως ο Στράτος Διονυσίου ή ο Στέλιος Καζαντζίδης με τους οποίους ήταν εκτός από συνεργάτες και καλοί φίλοι.
-Το νέο άλμπουμ των Νότη Μαυρουδή – Γιώργου Τοσικιάν “Café Latino” μας μεταφέρει την παλέτα της χαράς και της θλίψης από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Στο κείμενο του ο Γιάννης Καφάτος περιγράφει τις σημαντικότερες στάσεις του ταξιδιού αυτού όπου κυριαρχεί η ηχητική φυσιογνωμία της Λατινικής Αμερικής και της Ισπανίας.
-Η βαθιά μυσταγωγία του έρωτα χαρακτηρίζει το «Ερωτικό», ένα από τους πιο αναγνωρισμένους πίνακες του Γιάννη Μόραλη, ο οποίος καταφέρνει με τα έργο αυτό να αξιοποιήσει τις αισθητικές κατακτήσεις της αφαίρεσης. Η εικαστικός Κατερίνα Μαγείρου αναλύει τα στοιχεία του πίνακα ο οποίος διακατέχεται από τη θνητότητα της ύπαρξης αλλά και την ένταση της ερωτικής επιθυμίας.
-Ενα νέο graphic novel εστιάζει στον θάνατο του Στάλιν, ιστορικού ηγέτη των μπολσεβίκων. Αν και βολεύει τη νέα τάξη o Στάλιν να είναι το εκμαγείο του Χίτλερ, υπάρχουν ακόμη αυτοί που έχουν βαλθεί να ξεβολέψουν τη νέα τάξη. Και σίγουρα στη χορεία αυτών δεν περιλαμβάνονται ο σεναρίστας Φαμπιάν Νουρί και ο κομίστας Τιερί Ρομπέν, δημιουργοί του «Ο θάνατος του Στάλιν» το οποίο ενέπνευσε και μια κινηματογραφική ταινία. Ο Παναγιώτης Φρούντζος παρουσιάζει όλο το παρασκήνιο.
-Μία πρωτοβουλία μερικών πολιτών της Ηλιούπολης να πάνε κόντρα στη φτώχεια της κρίσης γέννησε το «Λαγούμι». Τα τελευταία πέντε χρόνια οι άνθρωποι του δικτύου πραγματοποιούν δράσεις έξω από τα σούπερ μάρκετ και τις λαϊκές αγορές της περιοχής εξασφαλίζοντας τροφή για αυτούς που έχουν ανάγκη. Κι όπως λέει η Μαρίνα Ευαγγέλου, μέλος της πρωτοβουλίας στην Ηλέκτρα Ζαργάνη «…ακριβώς επειδή δεν είναι φιλανθρωπία, αλλά αλληλεγγύη, πρόκειται για τον πιο υγιή τρόπο δραστηριοποίησης και στήριξης».
-Ενα παλιό μπαούλο ήταν η αφορμή για να μας ξεναγήσει η Κατερίνα Δημητροπούλου στο «Σπίτι της γιαγιάς» στον Βοτανικό. Στο ρεπορτάζ της η Εμυ Ντούρου εντοπίζει μια γωνιά της πόλης που αγαπά και σέβεται τα παλιά έπιπλα και αντικείμενα, περιμένοντας να βρουν τους νέους πελάτες τους που θα τα «φιλοξενήσουν» στα σπίτια τους, ενώ ακούει την ιστορία πολλών εξ αυτών από τη σαγηνευτική ιδιοκτήτρια του «Σπιτιού».
-Μια ιστορία του Μεσοπολέμου ζωντανεύει μέσω μιας εμβληματικής φωτογραφίας. Αρχές του 1931: οι τελευταίες στιγμές δύο θανατοποινιτών προτού αντικρίσουν το εκτελεστικό απόσπασμα Η ιστορία της εκτέλεσης του Χρήστου Ταταράκη και του Μιράν Νερσέζ Σαρουχανιάν στις 13 Φεβρουαρίου 1931 πίσω από το Γεντί Κουλέ, οδηγεί τις έρευνα της Τέτης Σώλου σε μια ιστορική αναδίφηση που ιντριγκάρει.
-Ο Γιάννης Παπαϊωάννου γράφει για την τολμηρότερη κίνησή που έκανε ο Τζόνι Κας στην επεισοδιακή καριέρα του, την ηχογράφηση του ζωντανού άλμπουμ «Johnny Cash at Folsom Prison» τον Ιανουάριο του 1968 στη φυλακή Folsom State Prison.
-Σκόρπιες σκέψεις για τη ζωή στην πρωτεύουσα της Ευρώπης από ένα Έλληνα, τον Οδυσσέα Πυροβολάκη που δουλεύει για την Κομισιόν. «Μάταια προσπαθούσα να πείσω γνωστούς και φίλους ότι ήμουν από τους «καλούς». Για τους περισσότερους ήμουν από αυτούς που δουλεύουν για τους «κακούς» που φτιάχνουν μνημόνια, για να καταστρέψουν τη χώρα» λέει με παράπονο και περιγράφει τις Βρυξέλλες ως «ένα χωνευτήρι πολιτισμών με το 60% των κατοίκων να έχουν γεννηθεί εκτός Βελγίου που πραγματικά φαντάζει σαν μια μικρογραφία του κόσμου»