Η Alitalia ζητά συγγνώμη για ρατσιστικό διαφημιστικό σποτ

Η Alitalia ζητά συγγνώμη για ρατσιστικό διαφημιστικό σποτ

Σάλο προκάλεσε η επιλογή της μεγαλύτερης ιταλικής αεροπορικής εταιρείας να χρησιμοποιήσει έναν λευκό ηθοποιό του οποίου το πρόσωπο βάφτηκε με μαύρο μέικαπ, για να υποδυθεί τον Αμερικανό πρώην πρόεδρο, Μπαράκ Ομπάμα.

Πρώτα προσπάθησε να δικαιολογηθεί, λέγοντας ότι «με το μέικαπ τονίστηκαν τα χαρακτηριστικά του προσώπου». Αφού δεν έπεισε κανέναν, η Alitalia αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη και να δεσμευθεί ότι θα αποσύρει το νέο σποτ της, το οποίο διαφημίζει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τη νέα απευθείας πτήση της από τη Ρώμη προς την Ουάσιγκτον.

 Το λεγόμενο blackface, το μαύρο μακιγιάζ που φορά κάποιος λευκός για να υποδυθεί έναν μαύρο, θεωρείται ρατσιστική κίνηση. Ειδικά από τη στιγμή που στη βιομηχανία της μόδας υπάρχουν πολλά μαύρα μοντέλα, τα οποία μπορούν κάλλιστα να επιλεγούν για ανάλογους ρόλους. Και με τη χρήση του ανάλογου μέικαπ να τονιστούν τα χαρακτηριστικά τους για να θυμίσουν έναν διάσημο.

Η κατακραυγή για την Alitalia έρχεται λίγους μήνες αφότου ο ιταλικός οίκος μόδας Gucci δέχθηκε σωρεία αρνητικών σχολίων επειδή στο τελευταίο σόου του έντυσε τα μοντέλα με στοιχεία που παρέπεμπαν σε blackface (π.χ. είχαν καλυμμένα το πρόσωπο και το λαιμό με μαύρο ύφασμα και με κόκκινη σχισμή γύρω από το στόμα που θύμιζε τα έντονα χείλη των μαύρων). Αναγκάστηκε, επίσης, να αποσύρει μια ανάλογη μπλούζα, αξίας 789 ευρώ, από τη συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνα 2018.

Πέρσι, η σουηδική εταιρεία H&M αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη όταν έβαλε σε μαύρο αγοράκι – μοντέλο, ένα φούτερ με το σλόγκαν : «η πιο κουλ μαϊμού της ζούγκλας».

Documento Newsletter