Η ακροδεξιά της Νέας Δημοκρατίας περνά γενεές δεκατέσσερις τον υπουργό Άμυνας

Νέα επίθεση στην κυβέρνηση Μητσοτάκη και αυτή τη φορά προσωπικά στον υπουργό ΕΘνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο κάνει η ακροδεξιά πτέρυγα του κόμματος με άρθρο στην ιστοσελίδα που απηχεί τις απόψεις της, στο antinews.gr

Το άρθρο έχει τον εύλογο και ειρωνικό τίτλο: «Ο υπουργός Άμυνας παρακαλεί την Τουρκία να παρα-βιάζει… ολίγον τον εναέριο χώρο πάνω από τα ελληνικά νησιά»

Παράλληλα τον κατηγορεί πως αποδέχεται καθεστώς περιορισμένης κυριαρχίας στα ελληνικά νησιά, σχολιάζοντας πρόσφατη συνέντευξή του.

Διαβάστε το άρθρο όπως δημοσιεύθηκε στο antinews.gr

Ο υπουργός Άμυνας παρακαλεί την Τουρκία να παρα-βιάζει… ολίγον τον εναέριο χώρο πάνω από τα ελληνικά νησιά

Καθεστώς… περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας στα ελληνικά νησιά στο Αιγαίο, αποδέχεται ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, με τις -για μια ακόμη φορά- παντελώς άστοχες δηλώσεις του.

Από τη συνέντευξή του στην κυριακάτικη εφημερίδα, Real, προκύπτουν εύλογα και σοβαρά ερωτηματικά. Είναι, δε, εντυπωσιακό ότι, ενώ ο ίδιος διακηρύσσει ότι η Ελλάδα θα εξοπλιστεί περαιτέρω και δεν αποκλείεται να πάρει ακόμα και μαχητικά αεροσκάφη, F-35, την ίδια στιγμή εμφανίζεται να… παρακαλάει την Τουρκία να «μειώσει διακριτά» τις υπερπτήσεις των μαχητικών της πάνω από ελληνικά νησιά στο Αιγαίο.

Εάν θεωρηθεί ότι ο Ν. Παναγιωτόπουλος καταλαβαίνει τι λέει (και κανονικά, ως υπουργός Άμυνας, πρέπει να μετράει την κάθε δήλωσή του) και διαπραγματεύεται το πόσο θα παρα-βιάσει η Τουρκία την εθνική κυριαρχία μας, τότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να εξοπλίζεται η χώρα μας.

Να σημειωθεί πως σήμερα σημειώθηκαν 13 παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου στο Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο από έξι σχηματισμούς τουρκικών μαχητικών (6×2 F-16).

Ολίγη… εθνική κυριαρχία

Χαρακτηριστικά, στη συνέντευξή του είπε:

1. Οσον αφορά τις τουρκικές υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά είπε ότι «κατά την πρόσφατη συνάντησή» του με τον Τούρκο Άμυνας «συζητήσαμε μεταξύ άλλων»:

– «Δεδομένου του κλίματος έντασης στις διμερείς σχέσεις κατά το προηγούμενο διάστημα επέμενα στην ανάγκη να γίνουν μικρά σταθερά βήματα προς την κατεύθυνση της βελτίωσης του κλίματος στις μεταξύ μας σχέσεις. Τέτοια δείγματα συμπεριφοράς θα μπορούσαν π.χ. να είναι η αποφυγή προκλητικών ή εμπρηστικών δηλώσεων η μία διακριτή μείωση των υπερπτήσεων τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά».

Η δήλωση Παναγιωτόπουλου, εφόσον βέβαια κατανοούσε τι έλεγε, δημιουργεί άκρως σοβαρά ερωτήματα. Κι’ αυτό, διότι, ζητώντας «διακριτή μείωση» των τουρκικών υπερπτήσεων, και όχι εδώ και τώρα να σταματήσουν, εμμέσως πλην σαφώς αποδέχεται καθεστώς περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας σε σειρά ελληνικών νησιών.

Να σημειωθεί ότι τα νησιά, πάνω από τα οποία συνήθως η Τουρκία πραγματοποιεί υπερπτήσεις, είναι εκείνα που αμφισβητεί την ελληνικότητά τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, οι περισσότερες υπερπτήσεις έχουν καταγραφεί πάνω από τα εξής νησιά, νησίδες και περιοχές της χώρας μας: Οινούσσες, Χίος, Αγαθονήσι, Φαρμακονήσι, Αρκιοί, Λειψοί, Παναγιά, Ψαρά, Αντίψαρα, Λήμνος, Μεγίστη, Ρόδος, Σύμη, Γρυλούσα, Ανθρωποφάγοι, Φούρνοι, Σάμος, Λέσβος, Έβρος, Στρογγύλη, Καλόγεροι, Ρω, Μακρονήσι, Κίναρος, Λέρος, Καλόλημνος, Άγιος Ευστράτιος.

Αν εξαιρεθούν ορισμένα μεγάλα νησιά και ο Έβρος, τα περισσότερα από τα υπόλοιπα μικρά νησιά, όπου πραγματοποιούνται τουρκικές υπερπτήσεις, αμφισβητούνται από την Τουρκία.

Ως εκ τούτου, εύλογα προκύπτει το ερώτημα: Ήξερε πράγματι ο Ν. Παναγιωτόπουλος τι έλεγε ή καλύτερα είναι να σιωπά;

Άκρως ενδιαφέρον είναι ότι ακόμα και στην περίπτωση των μεγάλων νησιών, των οποίων η ελληνικότητα δεν αμφισβητείται, η Άγκυρα εγείρει θέμα αποστρατιωτικοποίησής τους.

Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης

2. «Μόνο τότε η συζήτηση για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ) θα μπορούσε να αποκτήσει πραγματικό νόημα και να μην είναι μία ατελέσφορη διαδικασία του τύπου «ένα βήμα μπροστά και δύο πίσω». Ο κύριος Ακάρ έδειξε ότι συμφωνεί ως προς το γενικό σκεπτικό».

Να σημειωθεί ως επανειλημμένως ο Τούρκος υπουργός Άμυνας, Χουλούσι Ακάρ, έχει «προσκαλέσει» την Ελλάδα να ξεκινήσει, σε επίπεδο στρατιωτικών, τον διάλογο για τα ΜΟΕ.

Τώρα, ο Ν. Παναγιωτόπουλος λέγει ότι ναι μεν η Ελλάδα δέχεται, αλλά η Τουρκία θα πρέπει να προβεί σε κάποιες κινήσεις καλής θέλησης. Όπως να μην… παρα-πετάνε τα μαχητικά της πάνω από τα ελληνικά νησιά.

Μένει να φανεί οσονούπω κατά πόσο θα σταθεί δυνατόν να ανοίξει ο διάλογος για τα ΜΟΕ. Η ηγεσία του ΝΑΤΟ, πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, πιέζει για να ξεκινήσει έστω και για τα… μάτια του κόσμου.

Καθ’ υποτροπήν

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο υπουργός Άμυνας προβαίνει σε τέτοιου είδους απολύτως ατυχείς δηλώσεις. Από το 2019, οπότε τοποθετήθηκε σε αυτή την -κρίσιμης σημασίας για τα εθνικά συμφέροντα- θέση, πολλάκις έχει ολισθήσει.

Είναι εκείνος, ο οποίος όταν τα τουρκικά ερευνητικά σκάφη, συνοδεία πολεμικών πλοίων, έπλεαν στην κυπριακή ΑΟΖ, έλεγε ότι η ΑΟΖ της Κύπρου είναι «αμφίσημη».

Είναι το υπουργείο Άμυνας που, όταν τα τουρκικά σκάφη έκοβαν βόλτες στην Ανατολική Μεσόγειο, διέρρεε ότι φύσαγαν ισχυροί άνεμοι και γι’ αυτό τα τουρκικά σκάφη μπαινοβγαίναν στην ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Ήταν, βέβαια, η περίοδος, κατά την οποία ο σύμβουλος για θέματα εθνικής ασφάλειας του πρωθυπουργού έκανε λόγο για «καζάν – καζάν» (win win) συνδιαχείριση των θαλασσίων ζωνών με την Τουρκία.

Τότε που και ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, αστειευόταν με τα τουρκικά ερευνητικά σκάφη στην κυπριακή ΑΟΖ, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι Τούρκοι είναι ανόητοι, αφού «σκάβουν» σε θαλάσσιες περιοχές όπου δεν υπάρχει φυσικό αέριο.

Ήταν τότε που ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, ενώ τα τουρκικά πλοία έπλεαν συχνά ανάμεσα στα 12 και στα 6 ναυτικά μίλια, έλεγε ότι «κόκκινη γραμμή» είναι τα έξι ν.μ.

Και πάλι τα F-35

Αίφνης, από την φάση της εξωτερικής πολιτικής επιπέδου «παιδικού σταθμού», η κυβέρνηση εν μια νυκτί έγινε υπέρμαχος των μαζικών εξοπλισμών, ύψους περί τα 15 δισ. ευρώ, τα οποία μάλιστα προωθούνται υπό το καθεστώς της πλήρους αδιαφάνειας. Άκρως ενδεικτικό είναι ότι οι ηγεσίες των ΥΠΕΘΑ, ΓΕΕΘΑ και των υπολοίπων Επιτελείων, αποφεύγουν να προβούν σε συνέντευξη Τύπου εδώ και ενάμιση χρόνο με πρόσχημα τον κορονοϊό.

Τώρα, λοιπόν, μετά τις προμήθειες των γαλλικών αεροσκαφών, Rafale, τις γαλλικές φρεγάτες, Belh@rra, το σχεδιαζόμενο πρόγραμμα των κορβετών, και πάμπολλα άλλα μικρά και μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα, ο υπουργός Άμυνας θέτει και πάλι ζήτημα απόκτησης από την Ελλάδα του αμερικανικού μαχητικού 5ης γενιάς, F-35, της Lockheed Martin.

Υποτίθεται, όμως, σύμφωνα πάντα με τις δηλώσεις των αρμοδίων κυβερνητικών παραγόντων, ότι η ελληνική Πολεμική Αεροπορία έχει καλυφθεί επιχειρησιακά με τα Rafale και τον εκσυγχρονισμό άνω των 80 F-16 στην εκδοχή Viper (πρόγραμμα που εγκρίθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ). Με αυτά τα δύο Όπλα, ουσιαστικά μαχητικά γενιάς 4+, η Ελλάδα αποκτά σημαντικές δυνατότητες.

Κάτι, άλλωστε, που καταμαρτυρά και ο εντονότατος προβληματισμός που αναπτύσσεται στην Τουρκία για την Πολεμική Αεροπορία της. Γεγονός που ωθεί την Άγκυρα να ζητήσει από τις ΗΠΑ τον εκσυγχρονισμό μεγάλου αριθμού F-16 της σε Viper και αγορά F-16 Block 70 ή να προχωρήσει σε άλλες λύσεις για την ΠΑ της.

Σχετικά με τα F-35, ο Ν. Παναγιωτόπουλος είπε στη συνέντευξή του στην εφημερίδα, Real:

-«Ως προς τη συμμετοχή στο πρόγραμμα των F-35, η Ελλάδα έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της και αυτό επιβεβαιώνεται από τη σχετική αναφορά στην επιστολή Μπάιντεν που συνοδεύει την υπογραφή της MDCA (σ.σ. συμφωνία για τις αμερικανικές βάσεις στην Ελλάδα)».

-«Η αναθεώρηση της MDCA δε συνεπάγεται αυτομάτως ενίσχυση σε οπλικά συστήματα, καθώς η αμυντική μας συνεργασία με τις ΗΠΑ δεν αναπτύσσεται με όρους ανατολίτικου παζαριού. Η ενδεχόμενη ενίσχυση σε οπλικά συστήματα είναι στο τραπέζι ως παρεπόμενο».

Άκρως ενδιαφέρον είναι ότι, την ίδια στιγμή που ο υπουργός Άμυνας κάνει αυτές τις δηλώσεις, πληθαίνουν οι διαρροές περί ισχυρών προθέσεων της Lockheed Martin να προωθήσει τα F-35 στην Ελλάδα, την Τσεχία και την Ισπανία. Να σημειωθεί, πάντως, ότι εδώ και χρόνια το «ελληνικό κλιμάκιο» της Lockheed Martin διαλαλεί σε όλους τους τόνους ότι θέλει να προωθήσει τα F-35 στην Ελλάδα.

Ιδιαιτέρως σημαντικό είναι ότι, εν μέσω αυτής της «φημολογίας», γίνονται διαρροές, σύμφωνα με τις οποίες δεν αποκλείεται να κουτσουρευτεί το πρόγραμμα των F-16 Viper, το οποίο, έτσι κι’ αλλιώς παρουσιάζει καθυστερήσεις. Δηλαδή, να εκσυγχρονιστούν λιγότερα ελληνικά F-16, και τα χρήματα που δίδονται για το συγκεκριμένο πρόγραμμα να μεταφερθούν για τα F-35. Κάτι που ορισμένοι χαρακτηρίζουν ως «ληστεία μετά φόνου» (!).

Κι’ όλα αυτά, όταν ακόμα και εντός των ΗΠΑ επικρατεί σοβαρότατος προβληματισμός ως προς το πρόγραμμα των F-35, τόσο ως προς τα οικονομικά χαρακτηριστικά του, τα οποία έχουν ξεχειλώσει, όσο και ως προς τα τεχνικά, όπου διαπιστώνονται εξαιρετικά σοβαρά προβλήματα.

Κοινή πεποίθηση, επίσης, είναι ότι από τη στιγμή που η Ελλάδα θα προμηθευτεί το F-35, θα βρεθεί υπό την απόλυτη εξάρτηση των ΗΠΑ σχετικά με αυτό το οπλικό σύστημα. Το αεροσκάφος, όπως έδειξε προ ετών και το σχετικό σκάνδαλο στη Νορβηγία, ουσιαστικά ελέγχεται από τις ΗΠΑ (Λάνγκλεϊ!). Εξάλλου, γι’ αυτό το λόγο οι Ισραηλινοί αγοράζουν ουσιαστικά «γυμνά» τα F-35 και τα «ξανακτίζουν» σχεδόν από την αρχή.