Η ελληνική εκδοχή της παγκόσμιας δράσης για την προστασία του περιβάλλοντος και την απενοχοποίηση του γυμνού σώματος
Με τη συμμετοχή πλήθους ποδηλατών, οι περισσότεροι εκ των οποίων ημίγυμνοι ή ντυμένοι, ξεκίνησε στις 7.00 μμ με αφετηρία το Πάρκο της ΧΑΝΘ και κατεύθυνση προς τη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου η 10η Διεθνής Γυμνή Ποδηλατοδρομία. Πρόκειται για μία δράση που πραγματοποιείται ταυτόχρονα σε 70 πόλεις 20 χωρών του κόσμου, ενώ στην Ελλάδα διοργανώνεται εδώ και 10 χρόνια μόνο στη Θεσσαλονίκη και πλαισιώνεται από παράλληλες εκδηλώσεις και δρώμενα.
Παρά τις εκτιμήσεις των διοργανωτών ότι λόγω καλοκαιρίας θα συμμετάσχουν 2.000 ποδηλάτες, η συμμετοχή ήταν σαφώς μικρότερη. Πριν από την έναρξη της Γυμνής Ποδηλατοδρομίας πραγματοποιήθηκαν παράλληλες εκδηλώσεις με δρώμενα, ακροβατικά, μουσική και ξυλοπόδαρους, ενώ το πρόγραμμα της λήξης περιλαμβάνει συναυλίες με μουσική της Κάτω Ιταλίας, αφρικάνικα κρουστά και ροκ εν ρολ.
«Στόχος της Γυμνής Ποδηλατοδρομίας είναι να στείλει με έναν ειρηνικό τρόπο μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος και για την απενοχοποίηση του γυμνού φυσικού ανθρώπινου σώματος και την απαλλαγή από τα πρότυπα που καλλιεργεί η βιομηχανία των ΜΜΕ, του κινηματογράφου, της μόδας και του σεξ», ανέφερε στο Αθηναϊκό/ Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο συντονιστής της Κώστας Τερζόπουλος.
Παράλληλα επισήμανε: «Η Γυμνή Ποδηλατοδρομία είναι μια ειρηνική γιορτή για την προώθηση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας ενάντια στην κουλτούρα του αυτοκινήτου και της ρύπανσης που δημιουργεί. Για την οικολογία για το περιβάλλον, για την απεξάρτησή μας από το πετρέλαιο, τον λιγνίτη και τις μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν είναι μόνο ότι η καύση του πετρελαίου ρυπαίνει, είναι και το ότι για πετρέλαιο γίνονται πόλεμοι, που έχουν ως συνέπεια το προσφυγικό».
Οι διοργανωτές της Γυμνής Ποδηλατοδρομίας διεκδικούν:
– Πράσινη πόλη με βιώσιμη κινητικότητα, μητροπολιτικό πάρκο στη ΔΕΘ, πάρκα στα πρώην στρατόπεδα, ελεύθερους πράσινους χώρους, πεζοδρομημένο κέντρο, τραμ και θαλάσσια συγκοινωνία.
– Ασφαλές, και προστατευμένο από την παράνομη στάθμευση και κυκλοφορία, ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που συνδέουν όλη την πόλη, αλλά και τους ευρωπαϊκούς υπεραστικούς ποδηλατόδρομους.
– Διαδημοτικό Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων.
– Ασφαλή σημεία στάθμευσης ποδηλάτων.
– Μεταφορά ποδηλάτων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
– Ευνοϊκές ρυθμίσεις για τα ποδήλατα στον Κ.Ο.Κ.: (ειδικοί σηματοδότες προτεραιότητας εκκίνησης και σημείο υποδοχής πριν τις διαβάσεις για λιγότερο καυσαέριο, κίνηση στο αντίθετο ρεύμα σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, μετατροπή του STOP σε Παραχώρηση Προτεραιότητας για τα ποδήλατα, 30 χλμ/ώρα προκαθορισμένο όριο ταχύτητας μηχανοκίνητων κ.α.).
– Να συμπεριλαμβάνεται το ποδήλατο στις προδιαγραφές όλων των υποδομών.
– Προγράμματα Ποδήλατο στην δουλειά/ το σχολείο/ την εκπαίδευση με κίνητρα χρήσης όπως μειωμένο ΦΠΑ, εκπτώσεις.
– Εκπαίδευση και ενημέρωση για το ποδήλατο σε παιδιά και ενήλικες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ