Η Ford αποκάλυψε πως το νέο 5θυρο Focus ST είναι γρηγορότερο και πιο ισχυρό από τον προκάτοχό του. Τα πρώτα 100 χ.α.ω. έρχονται σε 5,7δλ., επίδοση που είναι καλύτερη κατά 0,8δλ. συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.
Ο κινητήρας βενζίνης των 2,3 λίτρων EcoBoost, αποδίδει 280 ίππους, 30 περισσότερους, με το turbo twin-scroll χαμηλής αδράνειας να αξιοποιεί αποτελεσματικότερα τα καυσαέρια για βελτιστοποίηση της ενέργειας που μεταφέρεται στην τουρμπίνα, παράγοντας ταχύτερα μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης και κατά συνέπεια, αυξημένη ισχύ.
Η τεχνολογία anti-lag διατηρεί ηλεκτρονικά το γκάζι ανοικτό για έως και 3δλ. όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ και έτσι δεν αναστρέφεται η ροή αέρα στο turbo, με τις στροφές του να διατηρούνται ψηλά. Όταν λοιπόν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι, η καύση θα είναι καλύτερη και αποτελεσματικότερη. Όσον αφορά στη βαλβίδα εκτόνωσης (waste-gate), επιτρέπει τον καλύτερο έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης για καλύτερες επιδόσεις στην πράξη.
Σχετικά με το σύστημα flat-shift, βοηθά στην καλύτερη επιτάχυνση από στάση, μιμούμενο αρχικά τη λειτουργία anti-lag και εν συνεχεία διατηρώντας ανοικτό το γκάζι κάθε φορά που ο οδηγός πατά τον συμπλέκτη για να ανεβάσει σχέση μέσω του – κοντών διαδρομών – 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Μια ενδεικτική λυχνία υποδεικνύει στον οδηγό πότε πρέπει να γίνει αλλαγή σχέσης, ενώ το Launch Control μπορεί να ενεργοποιηθεί για μεγιστοποίηση της πρόσφυσης για καλύτερες εκκινήσεις του αυτοκινήτου από στάση.
Όταν το Focus ST χρειαστεί να στρίψει, η συμπεριφορά του αναβαθμίζεται με τη χρήση του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού για πρώτη φορά σε μοντέλο με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Ενσωματωμένο στο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και στο 7τάχυτο αυτόματο για τα μοντέλα με κινητήρες 2,3 λίτρων EcoBoost, το σύστημα χρησιμοποιεί υδραυλικούς συμπλέκτες για την κατανομή μέχρι και του 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση. Το αποτέλεσμα είναι καλύτερη ευελιξία και μείωση της υποστροφής κατά την επιτάχυνση.
Αναφορικά με την τεχνολογία Continuously Controlled Damping, παρακολουθεί δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα και τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, κάθε δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου, προσαρμόζοντας τα αμορτισέρ. Υπάρχουν τρία επίπεδα απόσβεσης, ένα για τα προγράμματα Slippery/Wet και Normal, ένα για το Sport και ένα για το Track.
Ακόμα και η ισχύ πέδησης του νέου Focus ST είναι καλύτερη από την προηγούμενη γενιά, διαθέτοντας εμπρός δίσκους διαμέτρου 330mm, σε συνδυασμό με δαγκάνες δύο εμβόλων διαμέτρου 44mm. Το Electric Brake Booster προσφέρει καλύτερη αίσθηση και αυξάνει την πίεση πέδησης. Όταν λειτουργεί στο προφίλ Track, αναπτύσσεται δύναμη 0,7g ή και μεγαλύτερη.
Το νέο Focus διατίθεται σε 5θυρες και wagon εκδόσεις, με μοτέρ βενζίνης 2,3 λίτρων EcoBoost, απόδοσης 280 ίππων και πετρελαίου 2,0 λίτρων EcoBlue, ισχύος 190, σε συνδυασμό με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι 5θυρες και wagon εκδόσεις του νέου Focus ST 2,3 λίτρων EcoBoost με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, θα λανσαριστούν το φθινόπωρο του 2019.
Πηγή: Ford