Greek summer is a state of mind, but winter is coming…

Greek summer is a state of mind, but winter is coming…

Επειδή στη ΝΔ αρέσουν τα λογοπαίγνια και οι κλεμμένες ατάκες, μπήκα στον πειρασμό να προσθέσω ότι μπορεί το ελληνικό καλοκαίρι να είναι «state of mind» αλλά, όπως προειδοποιούσαν στο «Game of thrones», «ο χειμώνας έρχεται».

Η πραγματικότητα είναι αμείλικτη και ο επικοινωνιακός ορυμαγδός της κυβέρνησης χάνει την ενιαία εικόνα που παρουσίαζε τους τελευταίους μήνες.

Λίγο η ανησυχία για δεύτερο κύμα εν μέσω τουριστικής περιόδου, λίγο τα νέα κρούσματα και κάποιες φωνές εκ των έσω για λάθος χειρισμό, τα ανύπαρκτα μέτρα για την προστασία των εργαζομένων και η βροχή απευθείας αναθέσεων άρχισαν να χαλάνε την εικόνα θριάμβου που χτίζεται από την αρχή της διακυβέρνησης με αποκορύφωμα τους μήνες του lockdown.

Οι απώλειες στον τουρισμό είναι τεράστιες, προκαλώντας ανυπολόγιστες ζημιές στη χώρα. Η στρατηγική της μονοδιάστατης στήριξης του τουριστικού τομέα, της εστίασης και των υπηρεσιών αποδεικνύεται εύθραυστη. Τα καλοκαίρια της πολιτικής αναταραχής από το ’11 μέχρι και το ’15 έδειξαν πόσο ευάλωτο είναι το τουριστικό προϊόν, αλλά δεν δίδαξαν τίποτε στην κυβέρνηση. Ομως αυτά είναι άλλη κουβέντα, εφόσον καταφέρουμε να βγούμε όσο το δυνατόν αλώβητοι από τη σημερινή κατάσταση.

Και η κατάσταση είναι απλή. Από τη μια η κυβέρνηση διαφημίζει μια Covid-free χώρα, ενώ κάτι τέτοιο δεν ισχύει, ανοίγοντας σχεδόν αδιακρίτως τις πτήσεις και θέτοντας σε τεράστιο υγειονομικό κίνδυνο όλους μας. Ταυτόχρονα δίνει κίνητρα στους μεγάλους επιχειρηματίες να απολύουν ελεύθερα και να εξαναγκάζουν τους εναπομείναντες υπαλλήλους να δουλεύουν περισσότερο για πολύ λιγότερα. Καμία σχεδόν ελάφρυνση σε μικρές τουριστικές μονάδες και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες είτε αδυνατούν να εφαρμόσουν τα υγειονομικά μέτρα είτε στραγγαλίζονται οικονομικά. Καμία πρόνοια για το εγχώριο, Covid-free, τουριστικό κοινό, το οποίο διαφαίνεται ότι θα περάσει ένα καλοκαίρι μόνο «as a state of mind» γιατί είτε θα δουλεύει για να βγάλει τα σπασμένα είτε δεν θα έχει χρήματα να πάει κάπου.

Και αν η κυβέρνηση απογοητεύει, η αξιωματική αντιπολίτευση απογοητεύει διπλά. Πολιτικός λόγος επιπέδου δημοτικού, με γκρίνια και διάδοση fake news που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη και εκτροχιάζουν τη συζήτηση από τα σημαντικά ζητήματα. Την ώρα που οι περισσότεροι εργαζόμενοι έχουν να πληρωθούν από τον Απρίλιο και η δανειοδότηση αποτελεί όνειρο θερινής νυκτός για τις περισσότερες επιχειρήσεις, ο ΣΥΡΙΖΑ επικεντρώθηκε στο αν το σποτ του ΕΟΤ κόστισε 32 εκατ. ευρώ, αν το μήνυμα ανήκει σε εταιρεία καλλυντικών και αν η παραλία που φαίνεται είναι στην Εύβοια.

Αυτήν τη στιγμή μόνο το Κίνημα Αλλαγής ασκεί αντιπολίτευση με πραγματικές προτάσεις για την ουσιαστική βοήθεια των τουριστικών (και όχι μόνο) επιχειρήσεων και εργαζομένων, με ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη διασφάλιση της υγείας των πολιτών και κατάθεση πλάνου για τον χειμώνα που ακολουθεί. Δεν είναι «εμπορικό», όπως οι θριαμβολογίες της κυβέρνησης ή η διαρκής «μουρμούρα» του ΣΥΡΙΖΑ για καθετί που εξαγγέλλεται, αλλά είναι ουσιώδες για την επόμενη μέρα.

Και επειδή την επόμενη μέρα προστίθεται και ο κίνδυνος εξ ανατολών, ο οποίος φαίνεται αποφασισμένος να εκμεταλλευτεί –όπως έκανε πάντοτε– την ευρύτερη αναταραχή, χρειάζονται εθνική συνεννόηση και ενιαίο μέτωπο. Τώρα είναι η ώρα των προτάσεων και των γρήγορων αποφάσεων, όχι των ψηφοθηρικών τακτικών με σκοπό την ανακατάληψη της εξουσίας σε μια κατεστραμμένη χώρα, όπως το 2015.

Ο χειμώνας έρχεται και κάποιοι παλεύουν ακόμη για το στέμμα…

Ο Μιχάλης Κατρίνης είναι βουλευτής Ηλείας με το Κίνημα Αλλαγής

Documento Newsletter