Φυσικά και δεν δέχτηκε καμία ερώτηση ο Μητσοτάκης κατά την επίσκεψή του στον τόπο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη.
• Είπε τον λόγο που είχε αποστηθίσει, γύρισε την πλάτη του σε δημοσιογράφους και κάμερες και αποχώρησε.
• Οχι ότι περιμέναμε κάτι διαφορετικό από τον άνθρωπο που έχει δυσανεξία στο να μιλάει εκτός προγράμματος και εκτός κειμένου…
• Λίγες ώρες αργότερα θα έδειχνε με το δάχτυλο –και πάντα με τη βοήθεια του autocue– ως αποκλειστικό υπεύθυνο έναν αχθοφόρο, που στα 60 του τον έκαναν σταθμάρχη, προκαταλαμβάνοντας το πόρισμα μιας επιτροπής εμπειρογνωμόνων που ακόμη δεν έχει καλά καλά συσταθεί.
• Την πλάτη του στους δημοσιογράφους έδειξε και ο δακρυσμένος –πρώην πλέον– υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχιλλέας Καραμανλής.
• Δεν θα μπω στη διαδικασία να αμφισβητήσω το γνήσιο των δακρύων του μπροστά στις κάμερες.
• Κάθε άνθρωπος μπορεί να λυγίσει μπροστά στην εικόνα διαλυμένων βαγονιών και στη σκέψη ότι κάποιοι από τους επιβάτες μπορεί να μη βρεθούν ποτέ.
• Ειδικά μάλιστα όταν ξέρει ότι για το πλέον πολύνεκρο δυστύχημα στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων του ανήκει πολύ μεγάλο κομμάτι από την πίτα των ευθυνών.
• Από τη μια θα ήθελα να του αναγνωρίσω ότι, την ώρα που αυτοί που έκρυψαν στο συρτάρι την έκθεση Τσιόδρα – Λύτρα για τη θνητότητα στους διασωλημένους εκτός ΜΕΘ είναι ακόμη στις θέσεις τους, εκείνος είχε την ευθιξία να παραιτηθεί.
• Προτού όμως του βγάλουμε το καπέλο για… τα κότσια που είχε να αναλάβει την πολιτική ευθύνη, καλό θα ήταν ο (πρώην πλέον) υπουργός –που στην πρώτη γραμμή του βιογραφικού του γράφει «πολιτικός γόνος»– να έδινε μερικές απαντήσεις.
• Oπως, για παράδειγμα, τι έκανε μετά την περσινή παραίτηση του υπεύθυνου συντήρησης του δικτύου που κατήγγειλε κενά στην ασφάλεια και τι απαντήσεις έδωσε στα εξώδικα των μηχανικών του δικτύου;
• Να μας έλεγε τι απάντησε στους συνδικαλιστές που προειδοποιούσαν για επικείμενο δυστύχημα.
• Να μας έλεγε αν τους αντιμετώπισε κι εκείνους με απειλές όπως τους απεργούς μερικές μέρες νωρίτερα.
• Να μας έλεγε πώς αντέδρασε στην παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή δεν εκπλήρωσε την οδηγία για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου.
• Αυτές τις ερωτήσεις δεν έμεινε για να τις απαντήσει αλλά γύρισε κι εκείνος την πλάτη, όχι για να κρύψει τα δάκρυά του αλλά επειδή θα έπρεπε να παραδεχτεί ότι τελικά έπαιζε με την ασφάλεια των επιβατών στα τρένα…
• Και κάπως έτσι μείναμε και με την απορία τι θα ακούγαμε από το στόμα του πρωθυπουργού κατά την επίσκεψη που δεν έγινε ποτέ στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης – Σηματοδότησης Σιδηροδρομικού Δικτύου Βορείου Ελλάδος.
• Τι θα έλεγε για την τηλεδιοίκηση – σηματοδότηση, η οποία αν λειτουργούσε θα είχε διορθώσει το ανθρώπινο λάθος;