Γλυκά Νερά: Ελβετικό δημοσίευμα «κατακεραυνώνει» την κάλυψη της υπόθεσης από τα ελληνικά ΜΜΕ

Γλυκά Νερά: Ελβετικό δημοσίευμα «κατακεραυνώνει» την κάλυψη της υπόθεσης από τα ελληνικά ΜΜΕ

Εκτενές δημοσίευμα για τον τρόπο με τον οποίον μεγάλο μέρος των ελληνικών ΜΜΕ κάλυψε την υπόθεση της γυναικοκτονίας στα Γλυκά Νέρα, έκανε το περασμένο Σαββατοκύριακο η ελβετική Neue Zürcher Zeitung.

Η ελβετική εφημερίδα ασκεί δριμεία κριτική στα ΜΜΕ, με τον τίτλο του αφιερώματος να είναι χαρακτηριστικός. «Ο δολοφόνος ήταν Έλληνας και όχι Γεωργιανός», επισημαίνεται, με τη Neue Zürcher Zeitung να αναφέρεται σε αποτυχία κάλυψης της στυγερής δολοφονίας από τα Μέσα της Ελλάδας.

Μάλιστα γίνεται λόγος για το γεγονός πως τα ΜΜΕ «άρχισαν να διατυπώνουν εικασίες για την εμπλοκή αλλοδαπών, χωρίς να διαθέτουν καμία σχετική ένδειξη. Σε πολλά ρεπορτάζ η κεντρική ιδέα ήταν ότι μόνο Αλβανοί ή Γεωργιανοί μπορεί να είναι τόσο κτηνώδεις, ώστε να διαπράξουν ένα τέτοιο έγκλημα»

Οι Ελβετοί συνεχίζουν την κριτική τους στο ίδιο μήκος κύματος, υπογραμμίζοντας μεταξύ άλλων ότι τα βαριά εγκλήματα δεν είναι απλές ειδήσεις για τα ελληνικά ΜΜΕ, αλλά «αποτελούν το κύριο μενού της ειδησεογραφίας στην καλύτερη ζώνη τηλεθέασης. Τόσο οι δημόσιοι, όσο και οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί υιοθετούν μία δημοσιογραφία ταμπλόιντ με δημοσιογράφους, αστυνομικούς, ψυχολόγους και γείτονες να διαδίδουν σενάρια και αδιακρισίες. Το κάθε βήμα της δικαστικής έρευνας ανακοινώνεται σε πραγματικό χρόνο, η δημοσιότητα ‘ενημερώνεται’ για οποιαδήποτε υποψία ή υπόθεση, ακόμη και για την πλέον ανώριμη».

Η αναφορά στους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ

Θέλοντας να αναδείξει την πλήρη εικόνα, όσον αφορά την κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά ΜΜΕ, η Neue Zürcher Zeitung σημειώνει ότι η πλειοψηφία των Μέσων στην Ελλάδα «ανήκει σε μεγαλοβιομήχανους οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται, παρά ελάχιστα, για την ποιοτική δημοσιογραφία». Συν τοις άλλοις, επισημαίνεται ότι «συχνά εξαρτώνται από τη διαφημιστική πίτα, χρήματα που προέρχονται από το κράτος ή τις τράπεζες, το οποίο διασφαλίζουν με τις καλές σχέσεις που διατηρούν σε πολιτικό επίπεδο»

Η ελβετική εφημερίδα κάνει αναφορά σε περιστατικά όπως το κλείσιμο της ΕΡΤ το 2013, αλλά και για το γεγονός πως η εμπιστοσύνη του κόσμου στα ΜΜΕ («τα οποία γεμίζουν με μία χαμηλού κόστους δημοσιογραφία της κλειδαρότρυπας», όπως τονίζεται) μειώνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. «Όλο και περισσότεροι ενημερώνονται από sites και social media, τα οποία ωστόσο διαθέτουν ακόμη λιγότερους πόρους για τη διασταύρωση ειδήσεων», επισημαίνει η Neue Zurcher Zeitung.

Με πληροφορίες από dw.com/el

Documento Newsletter