Ο χορογράφος, χορευτής σε αναπηρικό αμαξίδιο και ιδρυτής της ομάδας σύγχρονου χορού Dagipoli Γιώργος Χρηστάκης ανέβηκε σήμερα το πρωί στην Ακρόπολη ως μέλος της αντιπροσωπείας του Τμήματος Αναπηρικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ ώστε μαζί με τους βουλευτές Θεανώ Φωτίου και Χριστόφορο Βερναρδάκη να δουν από κοντά τα έργα που έγιναν στο όνομα της διευκόλυνσης της πρόσβασης των αναπήρων.
Μιλώντας Στο Κόκκινο (στην εκπομπή “Art & the city”) μετά την αυτοψία ο κος Χρηστάκης δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για την «εργαλειοποίηση» των αναγκών των αναπήρων. Και ξεκαθάρισε: «Είναι αδύνατον να κινηθεί αναπηρικό αμαξίδιο αυτόνομα. Χρειάζονται άνθρωποι να βοηθήσουν».
Όπως είπε διαπιστώθηκε ότι:
– Δεν τηρείται η αλυσίδα προσβασιμότητας (που σημαίνει ότι αν σ ένα ευρύ χώρο για να επιτευχθεί η ομαλή πρόσβαση ενός αναπήρου πρέπει να είναι προσβάσιμα 3-4 σημεία και για κάποιο λόγο το ένα από αυτά δεν είναι προσβάσιμο, η «αλυσίδα» αποκόπτεται).
– Δεν προβλέπονται θέσεις πάρκινγκ για τα αναπηρικά αυτοκίνητα
Το καινούριο σύγχρονο αναβατόριο είναι πράγματι σωστά κατασκευασμένο και με όλες τις αναγκαίες προδιαγραφές. Όμως δεν υπάρχει κοντά σ΄αυτό θέση για αναπηρικό αυτοκίνητο. Λύση ανάγκης είναι ο χώρος κοντά στα εκδοτήρια αλλά από εκεί μέχρι το ασανσέρ η διαδρομή είναι απαγορευτική χωρίς βοήθεια (το δάπεδο είναι πλακόστρωτο με μεγάλες αποστάσεις και υπάρχει κίνδυνος να εγκλωβιστούν τα ροδάκια του αμαξιδίου και να ανατραπεί ενώ είναι και πολύ ανηφορική η κλίση)
-Οι χειρολισθήρες (κουπαστές), κατά την έξοδο από το αναβατόριο, δεν είναι δυστυχώς στο ύψος που απαιτείται για να μπορούν να τις χρησιμοποιούν όλοι οι ανάπηροι. Το σημείο στο οποίο είναι σήμερα τοποθετημένοι είναι σταθερό ενώ θα έπρεπε να είναι σε δυο επίπεδα (ένα χαμηλότερο για το αμαξίδιο κι ένα υψηλότερο για κάποιον όρθιο)
-Η «οδός» που κατασκευάστηκε με τη νέα διαστρωμάτωση δεν έχει την κλίση που θα διευκόλυνε κάποιον να την διαβεί χωρίς βοήθεια ενώ «έχει τεράστιο πλάτος, πράγμα που καταδεικνύει ότι σίγουρα δεν ήταν αναγκαίο εάν επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για πεζούς και αναπηρικά αμαξίδια».
«Είναι προφανές ότι αυτή η κατασκευή φτιάχτηκε για να εξυπηρετήσει τα βαριά οχήματα του εργοταξίου της Ακρόπολης και κατά δεύτερο λόγο τα αμαξίδια, αλλά αυτά υποβοηθούμενα», κατέληξε ο κος Χρηστάκης, που αναρωτήθηκε πώς θα δικαιολογηθεί το επιχείρημα της αυτόνομης προσβασιμότητας στους ξένους επισκέπτες.
Πηγή: avgi.gr