Γιατί οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται δημοσιογράφους και ΜΜΕ και επιλέγουν τα κοινωνικά δίκτυα για ενημέρωση

Γιατί οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται δημοσιογράφους και ΜΜΕ και επιλέγουν τα κοινωνικά δίκτυα για ενημέρωση

Κλονισμένη είναι η εμπιστοσύνη των Ελλήνων απέναντι στους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ καθώς θεωρούν ότι επηρεάζονται από αθέμιτα επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα.

Όπως προκύπτει στην έρευνα του Ινστιτούτου Reuters για την ψηφιακή ενημέρωση στην Ελλάδα – 2016, τα ποσοστά εμπιστοσύνης των Ελλήνων στις ειδήσεις (20%), στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (16%) και στους δημοσιογράφους (11%), είναι τα χαμηλότερα από τις 26 χώρες της έρευνας.

«Καταγράφεται μια γενικότερη ένδειξη αμφισβήτησης στο πολιτικό σύστημα, με παράλληλη έλλειψη εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ, τα οποία εκτιμούν ότι επηρεάζονται από επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα και ειδικά στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό προσεγγίζει ποσοστά πρωτόγνωρα» ανέφεραν οι επίκουροι καθηγητές στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ Νίκος Παναγιώτου και Δήμητρα Δημητρακοπούλου ως υπεύθυνοι της έκδοσης αποτελεσμάτων για την Ελλάδα.

«Το γεγονός», σύμφωνα με τους μελετητές, «αποδίδεται στη σύνδεση της εμπιστοσύνης στα ΜΜΕ με τη γενικότερη εμπιστοσύνη στο πολιτικό σύστημα» . Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα, «η απότομη στροφή προς τη ενημέρωση από το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα, μπορεί να ερμηνευτεί ως εν μέρει αποτέλεσμα αυτής της σταδιακής αλλά επιδεινούμενης έλλειψης εμπιστοσύνης και της αντίληψης περί ελέγχου των παραδοσιακών ΜΜΕ».

Η μελέτη, που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην ΕΣΗΕΜΘ, ανατέθηκε από το Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στην εταιρία δημοσκοπήσεων YouGov, με σκοπό να αποτυπωθούν οι συνήθειες κατανάλωσης ειδήσεων στο διαδίκτυο σε 50.000 άτομα σε 26 χώρες.

 Η έρευνα διενεργήθηκε, μέσω διαδικτυακών ερωτηματολογίων, στο τέλος του Ιανουαρίου/αρχές Φεβρουαρίου 2016 και το δείγμα στην Ελλάδα ανέρχεται σε 2.036 άτομα.

Documento Newsletter