O ιστότοπος X, πρώην Twitter, αφαίρεσε τους τίτλους από τους συνδέσμους, συμπεριλαμβανομένων των ειδησεογραφικών άρθρων, η τελευταία αλλαγή που εισήγαγε ο ιδιοκτήτης Elon Musk, καθώς προσπαθεί να αναδιαμορφώσει την εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης και να μειώσει την επισκεψιμότητα σε άλλους ιστότοπους, σύμφωνα με την Washighton Post.
Οι αναρτήσεις, πλέον, εμφανίζονται χωρίς σύνδεσμο (link) και χωρίς τον τίτλο του άρθρου και εφόσον ο αναγνώστης θέλει να διαβάσει την είδηση θα πρέπει να πατήσει πάνω στη φωτογραφία. Η αλλαγή φάνηκε επίσης να επηρεάζει τους κοινόχρηστους συνδέσμους προς μη ειδησεογραφικούς ιστότοπους, αν και δεν επηρέασε τις πληρωμένες διαφημίσεις, οι οποίες εξακολουθούσαν να φορτώνονται με τίτλους.
Ενα από τα πιο άσχημα αποτελέσματα αυτής της αλλαγής είναι ότι εξαφανίστηκαν και οι τίτλοι που έχουν γραφεί στο παρελθόν με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η αναζήτηση παλαιότερων ρεπορτάζ και άρθρων από τους χρήστες.
Η αλλαγή αυτή γίνεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας του X να αποθαρρύνει τους χρήστες από το να κάνουν κλικ σε εξωτερικούς συνδέσμους, συμπεριλαμβανομένων των συνδέσμων που οδηγούν σε ειδησεογραφικούς ιστότοπους. «Ο αλγόριθμός μας προσπαθεί να βελτιστοποιήσει τον χρόνο που δαπανάται στο X, οπότε οι σύνδεσμοι δεν λαμβάνουν τόση προσοχή, επειδή δαπανάται λιγότερος χρόνος αν οι άνθρωποι κάνουν κλικ μακριά», ανέφερε ο Musk σε ένα tweet την Τρίτη.
Σε απάντηση σε προηγούμενες αναφορές ότι το X δοκιμάζει την αφαίρεση των τίτλων από τις προεπισκοπήσεις άρθρων, ο Musk δήλωσε ότι η αναθεωρημένη μορφή θα πρέπει να θεωρηθεί αισθητική βελτίωση. «Αυτό προέρχεται απευθείας από εμένα», έγραψε στο Twitter τον Αύγουστο.
Η καθηγήτρια δημοσιογραφίας Karin Wahl-Jorgensen του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ ήταν επιφυλακτική απέναντι στον ισχυρισμό του Musk ότι η αλλαγή έγινε από αισθητικούς λόγους. Είπε ότι η νέα μορφή θα μπορούσε να αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας του Musk να υπονομεύσει την εμβέλεια των ειδησεογραφικών οργανισμών στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
«Παρόλο που ο Elon Musk το πλαισίωσε αυτό ως μια απόφαση που ενημερώθηκε από αισθητικές εκτιμήσεις, μπορεί να θεωρηθεί ως μέρος μιας ευρύτερης τάσης να γίνει το Twitter/X πιο δύσκολο για τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς να το χρησιμοποιήσουν», έγραψε σε ένα email την Πέμπτη. «Είναι πιθανό να έχει σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στα ποσοστά κλικ, επειδή οι χρήστες της πλατφόρμας δεν θα έχουν πλέον το απαραίτητο πλαίσιο για να κατανοήσουν το περιεχόμενο των συνδέσμων – και επομένως ελάχιστο λόγο να κάνουν κλικ σε αυτούς».
Παράλληλα, υπάρχουν αντιδράσεις από καταγγελίες ότι μπλοκάρει δημοσιογράφους που εργάζονται σε πολύ μεγάλα μέσα όπως η Washington Post και το CNN, ενώ έχει κατηγορηθεί ότι καθυστερεί αναρτήσεις από λογαριασμούς όπως των New York Times.
Στους χρήστες δεν αρέσει αυτή η αλλαγή και ενδέχεται να να πλήξει την αξιοπιστία του μέσου.
Διαβάστε επίσης: «Βόμβα» του Έλον Μασκ: Σκέφτεται να βάλει χρέωση για τη χρήση του X (Twitter)