Γιατί δεν μπορείτε να βγάλετε Φορολογική Ενημερότητα – Τι πρέπει να γνωρίζετε

Η ΑΑΔΕ αποφάσισε να μπλοκάρει πλέον τη διαδικασία έκδοσης Φορολογικής Ενημερότητας, καθορίζοντας 7 περιπτώσεις που μπορούν να βάλουν «κόφτη». Απλήρωτα τέλη του Δημοσίου, κλήσεις δημοτικής αστυνομίας που «ξεχάστηκαν», απλήρωτα δημοτικά τέλη ή και σοβαρές περιπτώσεις φοροδιαφυγής, πλέον μπορούν να μπλοκάρουν την έκδοση της φορολογικής ενημερότητας. Η φορολογική ενημερότητα είναι απαραίτητη είτε για είσπραξη χρημάτων από το Δημόσιο, ή ακόμα και για χορήγηση δανείου ή μια μεταβίβαση ακινήτου με αγοραπωλησία.

Με απόφαση που υπογράφει ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, δεν χορηγείται φορολογική ενημερότητα:

1) Στη διαπίστωση οικονομικού εγκλήματος ή μεγάλης έκτασης φοροδιαφυγή.

2) Στις περιπτώσεις που το αποδεικτικό ενημερότητας ζητείται για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτού και υπάρχουν:

3) Σε μη ληξιπρόθεσμες οφειλές του αιτούντος άνω των 10.000 ευρώ, εάν ο αιτών είναι φυσικό πρόσωπο και άνω των 50.000 ευρώ, εάν ο αιτών είναι νομικό πρόσωπο, και εφόσον το ύψος αυτών υπερβαίνει σε ποσοστό το 120% του μεγαλύτερου, κατά την τελευταία τριετία πριν από το έτος υποβολής της αίτησης για έκδοση του αποδεικτικού ενημερότητας, αθροίσματος βασικών ατομικών οφειλών που έχουν βεβαιωθεί ετησίως σε βάρος του αιτούντος.

4) Σε μη ληξιπρόθεσμες οφειλές που έχουν βεβαιωθεί σε βάρος άλλων προσώπων και για τις οποίες ο αιτών το αποδεικτικό έχει ευθύνη για την καταβολή τους, άνω των ανωτέρω ορίων ποσών και εφόσον το ύψος αυτών υπερβαίνει σε ποσοστό το 120% του μεγαλύτερου, κατά την τελευταία τριετία πριν από το έτος υποβολής της αίτησης για έκδοση του αποδεικτικού ενημερότητας, αθροίσματος βασικών ατομικών οφειλών που έχουν βεβαιωθεί ετησίως σε βάρος του πρωτοφειλέτη.

Στο ποσό των ετησίως βεβαιωμένων οφειλών δεν συνυπολογίζονται οι υφιστάμενες μη ληξιπρόθεσμες οφειλές και τα ποσά οφειλών που έχουν μειωθεί. Για την εφαρμογή του ορίου των 10.000 και 50.000 ευρώ αντίστοιχα, το ύψος των μη ληξιπρόθεσμων οφειλών του αιτούντος υπολογίζεται ξεχωριστά ανά πρωτοφειλέτη, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, και δεν λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των μη ληξιπρόθεσμων οφειλών του που τυχόν έχουν βεβαιωθεί σε βάρος περισσότερων του ενός φυσικών ή νομικών προσώπων.

Εφόσον υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές σε αναστολή που δεν τελούν σε ρύθμιση, μεγαλύτερων των 50.000 ευρώ, εάν το αποδεικτικό ζητείται για είσπραξη χρημάτων.

Διαγραφή οφειλών, λόγω ακύρωσης για τυπικούς λόγους προηγούμενης βεβαίωσης, για το χρονικό διάστημα μέχρι τη νέα βεβαίωση.

5) Σε υποθέσεις που υπάρχουν ενδείξεις σοβαρής φοροδιαφυγής ή απάτης ή οικονομικού εγκλήματος πριν την έκδοση του νόμιμου τίτλου.

6) Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες κατόπιν χρήσης μεθόδων ανάλυσης κινδύνου πιθανολογείται κίνδυνος για την είσπραξη της οφειλής.

7) Σε λοιπές περιπτώσεις που πληροφορείται η φορολογική διοίκηση με οποιονδήποτε τρόπο την επικείμενη βεβαίωση μεγάλων οφειλών.

Πώς μπορείτε να ξεμπλοκάρετε την έκδοση φορολογικής ενημερότητας;

Για να μπορέσει πάλι ο φορολογούμενος να αποκτήσει το πιστοποιητικό θα πρέπει να εξοφλήσει ή να ρυθμίσει τις οφειλές που έχει στον Δήμο, στην Τροχαία ή σε άλλη Αρχή του Δημοσίου.

Πώς βγάζω φορολογική ενημερότητα;

Το ψηφιακό αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας εκδίδεται από την ψηφιακή πύλη myAADE και συγκεκριμένα στη διαδρομή myAADE.gov.gr / Εφαρμογές / Φορολογικές Υπηρεσίες / Ενημερότητα / Έκδοση Αποδεικτικού Ενημερότητας / Είσοδος στην εφαρμογή.

Μέσω της υπηρεσίας της ΑΑΔΕ, οι πολίτες που θέλουν να λάβουν φορολογική ενημερότητα αλλά έχουν μη φορολογικές οφειλές θα ενημερωθούν από την ανανεωμένη υπηρεσία για το είδος της οφειλής και σε ποιον φορέα πρέπει να απευθυνθούν για να κάνουν διακανονισμό.

Κατά την αίτηση χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας/βεβαίωσης οφειλής στις Δ.Ο.Υ./ Ελεγκτικά Κέντρα/Ε.Μ.ΕΙΣ., υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση, όπως το συνημμένο υπόδειγμα, η οποία επέχει και θέση αίτησης και λαμβάνεται υπόψη για τη χορήγηση των εν λόγω πιστοποιητικών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4174/2013 (Α΄170), όπως ισχύει, και των κατ’ εξουσιοδότηση εκδοθεισών αποφάσεων ΠΟΛ 1274 και 1275/2013 (Β΄3398).

Για την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης είναι δυνατόν να συμπληρώνεται η φόρμα της υπεύθυνης δήλωσης μέσω της ιστοσελίδας dilosi.services.gov.gr.

Η υπεύθυνη δήλωση είναι μπορεί να αποστέλλεται ταχυδρομικά μέσω συστημένης επιστολής ή με υπηρεσία ταχυμεταφοράς ή ψηφιακά, μέσω μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον Προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΟΥ.