Γιάννος Περλέγκας: Η Φλώρινα μας βγάζει από τον καθωσπρεπισμό

Γιάννος Περλέγκας: Η Φλώρινα μας βγάζει από τον καθωσπρεπισμό

Μια «αθηναϊκή» παράσταση του Πιραντέλο ξεκινά τη διαδρομή της από την ακριτική Ελλάδα 

Ο ηθοποιός Γιάννος Περλέγκας, µετά τα έργα του Τόµας Μπέρνχαρντ «Ιµάνουελ Καντ» και «Ο αδαής και ο παράφρων», τo «Φλόρενς Φόστερ Τζένκινς – Ενθύµιο» του Στέφεν Τίµπερλεϊ και τις «Βάκχαι» του Ιάννη Ξενάκη, καταθέτει φέτος την πέµπτη σκηνοθετική του εργασία, µια θρησκευτική κωµωδία για την τραγωδία και τη µαταιότητα της ζωής εµπνευσµένη από τα θρησκευτικά µυστήρια του µεσαίωνα, το «Καθαρτήριο» του ∆άντη και τους πίνακες του Ιερώνυµου Μπος. Ετσι αντιλαµβάνεται το έργο «Να ντύσουµε τους γυµνούς» του Λουίτζι Πιραντέλο που θα παρουσιάσει τον ∆εκέµβριο στο Θέατρο Τέχνης, ένα έργο που κατά τη γνώµη του προσπαθεί να αναγνωρίσει τι ρούχα φοράµε στον γυµνό εαυτό µας και µια ιστορία για το προπατορικό αµάρτηµα.

Πιραντέλο µε τον τρόπο µιας σαπουνόπερας

Ο νοµπελίστας Ιταλός δραµατουργός τού έχει αποκαλυφτεί, όπως χαρακτηριστικά µας λέει, ως µια από τις µεγαλύτερες ιδιοφυΐες της ανθρωπότητας. «Είναι ένας µεγάλος ποιητής που όλο του το έργο συνθλιβόταν από ένα βασικό πράγµα: τη σύγκρουση ανάµεσα στη φόρµα και τη ζωή. Το συγκεκριµένο θεατρικό του κείµενο πολλοί το ονοµάζουν έργο περί της υποκειµενικότητας της µνήµης και της τραγικοκωµικότητας που επιφέρει αυτή η διαπίστωση στα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν. Η πλοκή του έργου µοιάζει µε περιγραφή βραζιλιάνικου σίριαλ. ∆ιαβάζεις την ιστορία και γελάς µε το πόσο σαπουνόπερα είναι. Ο σπουδαίος συγγραφέας όµως τολµάει να βάλει τα πρόσωπα ενός κοινού µελοδράµατος να στοχάζονται ως υπαρξιακοί φιλόσοφοι και ανατέµνει µε τον µπαλτά και µε το ξυράφι τις συµβάσεις µιας σύγχρονης κοινωνίας από την οποία δεν είµαστε καθόλου µακριά. Οσα έχω να πω για τον Πιραντέλο άλλα τόσα έχω να πω και για την ελπίδα που φέρνει η δυναµική της οµάδας που έχουµε δηµιουργήσει οι άνθρωποι που δουλεύουµε µαζί τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Είµαι υπερήφανος που µέσω της προηγούµενης παράστασής µας, “Ο αδαής και ο παράφρων”, υπολογιζόµαστε ως µια οµάδα που προσπαθεί να κάνει κάτι πέρα από τα συνηθισµένα και καταφέραµε να διεκδικήσουµε κάποιους όρους για τη δουλειά µας που είναι συνυφασµένη µε την επιβίωσή µας».

Με δεδοµένες τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούν σήµερα σε όλα τα επιχορηγούµενα θέατρα και ενώ έχει ξεκαθαρίσει µέσα του ότι θέλει να ζει από τη δουλειά του, ο Γ. Περλέγκας όσα κι αν ονειρεύεται να κάνει στο θέατρο αρνείται κατηγορηµατικά να στήσει την καριέρα του στις πλάτες απλήρωτων συντελεστών και ηθοποιών. Ετσι, όπως µας περιγράφει, δήλωσε διατεθειµένος να δεχτεί την πρόσκληση που είχε από το Θέατρο Τέχνης για µια νέα σκηνοθεσία φέτος µε την προϋπόθεση να βρεθούν όλα τα αναγκαία χρήµατα για την παραγωγή της παράστασης. Τον τελευταίο καιρό η δηµιουργική οµάδα και ένας εφταµελής θίασος εργάζονται εντατικά στη σκηνή της Φρυνίχου για το έργο του Πιραντέλο που επέλεξε και, όπως τονίζει, «µε πολλή χαρά αλλά και µε άλλα όπλα πια· µε τη διαπραγµατευτική δύναµη ενός επιχορηγούµενου θιάσου». Ελαβαν από το υπουργείο Πολιτισµού σοβαρή επιχορήγηση. «Ηταν η µεγαλύτερη που βγήκε φέτος, την οποία αισθάνθηκα σαν επιβράβευση για τον “Αδαή”. Η παράσταση η οποία φιλοξενείται στο Θέατρο Τέχνης είναι µια συµπαραγωγή της οµάδας, της Εταιρείας Θεάτρου Χ-αίρεται, της Lead-in-Arts του Αντώνη Περιστεράκου και του ∆ΗΠΕΘΕ Κοζάνης».

Θεατρική πρεµιέρα στην ακριτική Φλώρινα

Μια εβδοµάδα προτού ανέβει η παράσταση στη σκηνή της οδού Φρυνίχου ο θίασος θα µετακινηθεί 600 χλµ. βορειοδυτικά της Αθήνας. «Εχουµε την πολύ ευχάριστη υποχρέωση απέναντι στο ∆ΗΠΕΘΕ Κοζάνης που είναι συµπαραγωγός µας» µας εξηγεί ο Γιάννος Περλέγκας «να υλοποιήσουµε την ιδέα του καλλιτεχνικού διευθυντή Λευτέρη Γιοβανίδη να γίνει η πρεµιέρα της παράστασης σε µία από τις πόλεις που το θέατρο έχει υπό τη σκέπη του, στη Φλώρινα, στις 7 ∆εκεµβρίου». Σύµφωνα µε τον Λευτέρη Γιοβανίδη αυτό το εγχείρηµα είναι τολµηρό και πιθανόν να είναι περιπετειώδες για τον θίασο, αλλά τονίζει ότι η σπουδαιότητά του έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι «ο θίασος θα αλλάξει για µια ολόκληρη εβδοµάδα την καθηµερινότητα µιας ακριτικής πόλης σαν τη Φλώρινα, από την οποία δεν περνάνε θεατρικά σχήµατα ούτε το καλοκαίρι».

Για τον Γιάννο Περλέγκα η πρεµιέρα της παράστασης στη Φλώρινα είναι ένα νέο καλλιτεχνικό στοίχηµα: «Στην εποχή που η τέχνη ιδρυµατοποιείται ραγδαία είναι επίσης ένα µεγάλο δώρο που µας βγάζει από τον καθωσπρεπισµό του κοστουµιού της Αθήνας και µας βάζει σε µια λογική παλιότερης εποχής, ενός µπουλουκιού, το οποίο πρέπει να βρει τον τρόπο να επικοινωνήσει µε ένα κοινό στο οποίο το θέατρο πρέπει να θυµηθεί ότι οφείλει να απευθύνεται». Αυτή την περίοδο βρίσκονται σε συζητήσεις ώστε η παράσταση να ταξιδέψει στις εσχατιές της βόρειας Ελλάδας αφού ολοκληρώσει τον αθηναϊκό κύκλο της τον ερχόµενο Απρίλιο.

INFO

«Να ντύσουμε τους γυμνούς»

του Λουίτζι Πιραντέλο

Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας

Στον θίασο συμμετέχουν οι Μαρία Πρωτόπαππα, Θανάσης Δήμου, Εύη Σαουλίδου, Γιάννος Περλέγκας κ.ά.

Πρεμιέρα: 7 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Φιλεκπαιδευτικού Συλλόγου Φλώρινας «Ο Αριστοτέλης»

Από 15 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν – Φρυνίχου 14

*Φωτογραφία Μυρτώ Αποστολίδου

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter