Γιάννης Καλφακάκος: Η επόμενη μέρα στον κινηματογράφο

Γιάννης Καλφακάκος: Η επόμενη μέρα στον κινηματογράφο

Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας διανομής Tanweer Alliances μοιράζεται τη συγκρατημένη αισιοδοξία του για το 2021 και γράφει για τη χάραξη νέων στρατηγικών.

Το 2020 αναµένεται να κλείσει προσεγγίζοντας τα 3,2 εκατοµµύρια εισιτήρια, από τα οποία αν αφαιρέσουµε τα εισιτήρια πριν από το lockdown του Μαρτίου και τα εισιτήρια των θερινών κινηµατογράφων, φαίνεται πως οι χειµερινοί κινηµατογράφοι θα καταγράψουν εξαιτίας του κορονοϊού µια πρωτοφανή πτώση της τάξης του 90%.

Για το 2021 θεωρητικά έχει προγραµµατιστεί περισσότερο και καλύτερο κινηµατογραφικό προϊόν και προβλέπεται ότι θα είναι ευνοϊκότερη χρονιά σε σχέση µε το 2020. Υπολογίζουµε ότι αν παραµείνουν οι ταινίες ως έχουν και η πανδηµία αρχίσει να υποχωρεί παγκοσµίως, από τον Σεπτέµβριο και µετά θα µπορέσουµε ως αγορά να υπερβούµε τα 5 εκατοµµύρια εισιτήρια.

Το lockdown δηµιούργησε µια µονοπωλιακή κατάσταση υπέρ των πλατφορµών, η οποία όµως δεν θεωρώ ότι θα οδηγήσει απαραίτητα σε αλλαγή συνηθειών. Όποιος θέλει να κάνει streaming θα συνεχίσει να κάνει, όµως η κινηµατογραφική εµπειρία είναι έξοδος, ψυχαγωγία, δεν είναι απλώς κατανάλωση περιεχοµένου.

Τη συγκεκριµένη περίοδο που ζούµε, όταν η πανδηµία εκτός από την ανθρώπινη ζωή καταστρέφει οικονοµικά ολόκληρους κλάδους, αντιµετωπίσαµε και θα αντιµετωπίζουµε διάφορες επιχειρηµατικές αποφάσεις οι οποίες πριν από την πανδηµία θεωρούνταν αδιανόητες.

Οι επενδύσεις των στούντιο σε OTT πλατφόρµες νοµοτελειακά θα µίκραιναν τις αποστάσεις της κινηµατογραφικής εκµετάλλευσης από τις εκµεταλλεύσεις της οικιακής ψυχαγωγίας. Το ότι κυκλοφόρησαν ορισµένοι τίτλοι ταινιών απευθείας σε PVOD σίγουρα δηµιουργεί προηγούµενο, αλλά θεωρώ µετά τον Αρµαγεδδώνα της πανδηµίας θα βρεθεί µια σταθερή και πιο σύγχρονη ισορροπία στον τρόπο διανοµής.

Ήταν πλέον αναµενόµενο ότι µε τις ταυτόχρονες ηµεροµηνίες εξόδου για ένα µεγάλο χρονικό διάστηµα, τουλάχιστον έως τον Αύγουστο του 2021, θα συνέβαινε. Η Warner Bros. ήταν το µόνο στούντιο που στήριξε τις αίθουσες µε το «Tenet» του Νόλαν, όµως δεν βρήκε ανταπόκριση από τα άλλα στούντιο – αν υπήρχε θα ήταν όλα διαφορετικά.

Στη συνέχεια δεν το αντιµετώπισε κατά περίπτωση ταινίας αλλά στρατηγικά και έκανε ανακοίνωση πως η διάθεση του περιεχοµένου των ταινιών της θα γίνεται στο HBO Max για όλο το 2021. Αυτό µπορεί να µην ακούγεται στα αυτιά του κινηµατογραφικού κλάδου ευχάριστα, όµως επιχειρηµατικά βγάζει απόλυτο νόηµα. Το απέδειξε η αύξηση της τιµής της µετοχής τής ΑΤ&Τ, ιδιοκτήτριας εταιρείας της Warner Media Group.

Αρκεί να είναι µόνο για το 2021, ειδάλλως αν αυτή η στρατηγική συνεχιστεί θα µιλάµε πλέον για ολοκληρωτική αλλαγή στη διανοµή κινηµατογραφικών ταινιών.

Η HBO Max υπηρεσία δεν είναι διαθέσιµη στην Ελλάδα και δεν έχει ανακοινωθεί πότε θα είναι. Ο ρόλος των διανοµέων στην Ελλάδα παραµένει ο ίδιος που ήταν και πριν, απλώς πρέπει να έχουν ηµεροµηνία εξόδου οι ταινίες, τουλάχιστον την ίδια µε τις ΗΠΑ.

Documento Newsletter