Για μια και μόνο παράσταση το Ελληνογερμανικό Θέατρο στην Ελλάδα

Για μια και μόνο παράσταση το Ελληνογερμανικό Θέατρο στην Ελλάδα

Ο διακεκριμένος σκηνοθέτης, ιδρυτής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Θεάτρου Κώστας Παπακωστόπουλος, γνωστός στη Γερμανία για τις πρωτοποριακές παραστάσεις έργων αρχαίου δράματος, συμπληρώνει φέτος με το θεατρικό του σχήμα «Ελληνογερμανικό Θέατρο» 32 χρόνια δημιουργικής πορείας στη Γερμανία.

Μετά την περυσινή επιτυχημένη παράστασή του «Europa» του Λαρς φον Τρίερ στην Εθνική Λυρική Σκηνή, έρχεται και φέτος στην Αθήνα, αυτή τη φορά με την «Ιφιγένεια στη Χώρα του Πένθους», έργο γραμμένο από τον ίδιο και εμπνευσμένο από́ την τραγωδία του Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Ταύροις». Η παράσταση, που παίχθηκε με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Urania της Κολωνίας, ανεβαίνει στην Αθήνα, για μία και μόνο φορά, το Σάββατο, 8 Οκτωβρίου 2022, στις 21:00, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με ελληνικούς υπέρτιτλους.

Η παράσταση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού του Κρατιδίου Ρηνανίας – Βεστφαλίας της Γερμανίας και της Πόλης της Κολωνίας, ενώ είναι ενταγμένη στις εκδηλώσεις που διοργανώνει το Ινστιτούτο Γκαίτε στο πλαίσιο του εορτασμού για τη συμπλήρωση 70 χρόνων λειτουργίας του στη χώρα μας.

Ιφιγένεια στη Χώρα του Πένθους του Κώστα Παπακωστόπουλου

Εμπνευσμένο από την τραγωδία του Ευριπίδη «Ιφιγένεια εν Ταύροις»

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Κεντρική σκηνή

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2022, στις 21:00

( στα γερμανικά με ελληνικούς υπέρτιτλους)

video trailer – https://www.youtube.com/watch?v=mHIeF7WTaz8

Ο κορωνοϊός κλόνισε την κοινωνία, δοκίμασε τις αξίες της, τη δίχασε, βυθίζοντας όλους μας σε μια πρωτόγνωρη αβεβαιότητα. Θα επιστρέψουμε ποτέ στην εποχή πριν την πανδημία; Η χώρα του Πένθους συμβολίζει μια χώρα-εφιάλτη! Μια χώρα στην οποία έχει ξεσπάσει μια φοβερή πανδημία με αμέτρητες συνέπειες για τον λαό της. Σ΄ έναν απελπισμένο αγώνα για την αντιμετώπισή του πρέπει ξένοι, ηλικιωμένοι και ασθενείς να θυσιασθούν επιλεκτικά, για να προστατευθεί το «παραγωγικότερο» κομμάτι του πληθυσμού. Η Ιφιγένεια, ως θεραπαινίδα στον ναό της θεάς Αρτέμιδος (ένα είδος νοσοκομείου-κρεματόριου), είναι υποχρεωμένη να θυσιάζει ασταμάτητα ανθρώπινες ζωές. Γεμάτη νοσταλγία αναπολεί τη μακρινή της πατρίδα, τον αγαπημένο της αδελφό, τη χαμένη της ελευθερία. Η αναπάντεχη εμφάνιση του Ορέστη γεννά νέες ελπίδες. Τα δύο αδέλφια οδηγούνται στην τολμηρή απόφαση να αποδράσουν από τη χώρα του Πένθους. Αλλά πώς θα μπορέσουν να ξεγελάσουν τους αυστηρούς μηχανισμούς ελέγχου της χώρας; Μιας χώρας που έχει ως πρώτιστη αρχή να προστατεύει τους πολίτες της; Μιας χώρας που είναι αναγκασμένη να παίρνει συνέχεια σκληρότερα μέτρα ακροβατώντας ανάμεσα σε ασφάλεια και ελευθερία;

Το κείμενο του Κώστα Παπακωστόπουλου επικεντρώνεται στους δύο πρωταγωνιστές της Ευριπίδειας τραγωδίας, την Ιφιγένεια και τον Ορέστη, και δημιουργεί έναν τρίτο ρόλο, τη λεγόμενη «Φωνή του Κράτους». Τα δύο αδέλφια εκφράζουν στο έργο τους νέους ανθρώπους που αναζητούν τη χαμένη τους ελευθερία, την ανοιχτή επικοινωνία, τη ζεστή αγκαλιά, σε μια εποχή που κρίνοντας ρεαλιστικά όλα αυτά δεν είναι πλέον τόσο αυτονόητα.

Η μουσική του Χέρμπερτ Μίτσκε και τα βίντεο του Τζων Σάιντλερ υποβάλλουν την καφκική ατμόσφαιρα μέσα στην οποία τα δύο αδέλφια θα επιχειρήσουν ένα άγνωστο ταξίδι προς την ελευθερία. Σε μια εποχή στην οποία o απρόβλεπτος ιός μας τρομοκρατεί συνεχώς με νέες μεταλλάξεις, η αλληγορική παράσταση ανατρέπει στη σκηνή με έναν μαγικό τρόπο τα αδιέξοδά μας προβάλλοντας την ανάγκη του ανθρώπου για επικοινωνία και φωτίζοντας με ελπίδα την καθημερινότητά μας!

Στα γερμανικά με ελληνικούς υπέρτιτλους.

Διάρκεια: 75 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206,Ταύρος, 17778

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σύλληψη, κείμενο, σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωστόπουλος

Μουσική: Χέρμπερτ Μίτσκε

Σκηνικά, κοστούμια: Τσέτσο Ντινέκοφ

Βίντεο: Τζων Σάιντλερ

Φωτισμοί: Τόμας Μερλ

Βοηθός Δραματουργού: Έρικα Βάλτερ

Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλίς Ρέσελ

Γραφική επιμέλεια: Αντρέας Τσορτανίδης

Ερμηνεύουν:

Ιφιγένεια: Στέλλα Βεϊνόγλου

Ορέστης: Αντώνης Μιχαλόπουλος

Φωνή του Κράτους: Ανίκα Βαϊτερσχάγκεν

Documento Newsletter