Η Μπούντεσταγκ έδωσε το πράσινο φως για την ανάπτυξη ενός πρωτοτύπου αεροπλάνου αλλά εξαιτίας των εκλογών στη Γερμανία το σχέδιο ενδέχεται να πάει πίσω.
Οι Γερμανοί βουλευτές ενέκριναν χρηματοδότηση για την επόμενη φάση της ανάπτυξης του μελλοντικού εναέριου συστήματος μάχης (SCAF). Όμως οι προγραμματισμένες γερμανικές εκλογές στις 26 Σεπτεμβρίου έχουν θολώσει τα νερά για τη ταχύτητα του προγράμματος.
Πολλοί βουλευτές εξέφρασαν την ανησυχία τους για το στρατηγικό αμυντικό εγχείρημα του γαλλο-γερμανικού άξονα. Εν τέλει, αποφάσισαν να επενδύσουν 1.3 δις ευρώ καλύπτοντας την φάση έρευνας και ανάπτυξης (γνωστή ως 1Β).
Γαλλία και Γερμανία επιχειρούν να συνεργαστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο δημιουργώντας στρατηγικές συνεργασίες στον αμυντικό τομέα μοιράζοντας τα έξοδα, την τεχνογνωσία και την εμπειρία. Παράλληλα, ενισχύεται η στρατηγική αυτονομία του γαλλο-γερμανικού άξονα έναντι των ΗΠΑ. Ενόσω μπορούν να επιβάλλουν αυτό το προϊόν και στην ευρύτερη αγορά της Ευρώπης ώστε να «ρεφάρουν» και τα κόστη.
Την ίδια στιγμή, οι μεγάλες στρατιωτικές βιομηχανίες της Γαλλίας και της Γερμανίας μη μπορώντας να ανταγωνιστούν Αμερικάνους, Ρώσους και Κινέζους επιχειρούν να φέρουν εις πέρας ένα σχέδιο…φτιάχνοντας τραστ. Ήδη η γαλλική Dassault Aviation και η γερμανική Airbus έχουν έρθει σε μία συμφωνία αμοιβαίας κατανόησης ώστε να συμπράξουν στην έρευνα, ανάπτυξη και παραγωγή.
Η συνεργασία για τη παραγωγή του νέου αεροπλάνου ξεκίνησε το 2017 από τη Γαλλία και τη Γερμανία ενώ αργότερα προστέθηκε και η Ισπανία. Το SCAF φιλοδοξεί να αντικαταστήσει τα αεροπλάνα Rafale και Eurofighter το 2040.
Πολλά εξαρτήματα και στάδια υπολείπονται πριν την έγκριση της παραγωγής και το σχέδιο πιθανολογείται ότι θα παίρνει σάρκα και οστά από το 2027 και έπειτα. Βέβαια, πρόκειται για ένα ιδιαίτερο δαπανηρό εγχείρημα αφού μόνο η κατασκευή ενός πρωτοτύπου κοστίζει 4.5 δις ευρώ.
Με πληροφορίες από Le Monde