Γερμανία: Ακινητοποιημένα όλα τα τρένα – Σε εξέλιξη η μεγαλύτερη απεργία των Σιδηροδρομικών

Γερμανία: Ακινητοποιημένα όλα τα τρένα – Σε εξέλιξη η μεγαλύτερη απεργία των Σιδηροδρομικών
Τα τρένα ICE είναι σταθμευμένα έξω από τον κεντρικό σταθμό στη Φρανκφούρτη, Γερμανία, Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου 2024. Το γερμανικό σωματείο μηχανοδηγών GDL κάλεσε σε εξαήμερη απεργία που θα διαρκέσει από νωρίς την Τετάρτη. (AP Photo/Michael Probst)

Σε εξέλιξη βρίσκεται από τις 02:00 τα ξημερώματα η μεγαλύτερη έως τώρα απεργία στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (DB), η οποία θα διαρκέσει έως το βράδυ της ερχόμενης Δευτέρας. Εμπορευματικές μεταφορές και επιβατικές μετακινήσεις σε όλη τη Γερμανία επηρεάζονται από τις κινητοποιήσεις και ακόμη και το χρονοδιάγραμμα έκτακτης ανάγκης αναμένεται να εκτελεστεί με δυσκολίες, οι οποίες διαφέρουν σε κάθε περιοχή.

Χθες η DB κάλεσε εκ νέου την Ένωση Μηχανοδηγών Γερμανίας (GDL) να επιστρέψει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. «Είναι πια καιρός να συνεννοηθούμε, να διαπραγματευτούμε, να βρούμε συμβιβασμούς. Είμαστε έτοιμοι να συναντηθούμε ανά πάσα στιγμή και οπουδήποτε προκειμένου να διαπραγματευτούμε και να συζητήσουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρίας.

Ζητούν αυξήσεις, μείωση εργασίας και εφάπαξ

Δύο μηχανοδηγοί κάθονται στο πιλοτήριο ενός σταθμευμένου τρένου έξω από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό στη Φρανκφούρτη, Γερμανία, Τρίτη, 23 Ιανουαρίου 2024. Το γερμανικό συνδικάτο GDL κάλεσε σε εξαήμερη απεργία που διαρκεί από τις 2 π.μ. της Τετάρτης. (AP Photo/Michael Probst)

Οι συνδικαλιστές ωστόσο εμμένουν στα αιτήματά τους για αυξήσεις 555 ευρώ μηνιαίως στους μισθούς, μείωση των ωρών εργασίας από 38 σε 35 την εβδομάδα για όσους εργάζονται σε βάρδιες και καταβολή εφάπαξ «αποζημίωσης πληθωρισμού», ύψους 3.000 ευρώ. Η DB από την πλευρά της θεωρεί ειδικά το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας ανέφικτο να ικανοποιηθεί, καθώς θα χρειαζόταν νέο προσωπικό, τη στιγμή που διαπιστώνεται έλλειψη εξειδικευμένων εργαζόμενων στα σιδηροδρομικά επαγγέλματα.

Στη νέα πρόταση της Deutsche Bahn προς τους εργαζόμενους, την οποία το συνδικάτο δεν θεωρεί βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις, περιλαμβάνεται μείωση του χρόνου εργασίας κατά μία ώρα για τους μηχανοδηγούς από την 1/1/2026, αύξηση 4,8% στους μισθούς από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, καταβολή μπόνους 5% από τον Απρίλιο του 2025 και εφάπαξ «αποζημίωση πληθωρισμού», αμέσως μετά την επίτευξη συμφωνίας. Σύμφωνα με την πρόταση, η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας θα πρέπει να έχει διάρκεια 32 μηνών.

«Η DB δεν είναι πρόθυμη να διαπραγματευτεί, επομένως η απεργία είναι νόμιμη, ανάλογη με την κατάσταση και επιτρεπτή», δήλωσε ο επικεφαλής του GDL Κλάους Βεζέλσκι.

Σοβαρές επιπτώσεις στις μεταφορές και τη βιομηχανία

Τα τρένα ICE είναι σταθμευμένα έξω από τον κεντρικό σταθμό στη Φρανκφούρτη, Γερμανία, Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου 2024. Το γερμανικό σωματείο μηχανοδηγών GDL κάλεσε σε εξαήμερη απεργία που θα διαρκέσει από νωρίς την Τετάρτη. (AP Photo/Michael Probst)

Η τρέχουσα κινητοποίηση εκτιμάται ότι θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην λειτουργία των μεταφορών για την βιομηχανία. «Η εξαήμερη απεργία επιβαρύνει τον προγραμματισμό των μεταφορών στη Γερμανία, αλλά και προς την Ευρώπη και συνεπώς την αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε εκπρόσωπος του Συνδέσμου Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA). Η χημική βιομηχανία «ανέπτυξε αμέσως ευέλικτες λύσεις, αλλά αυτές μπορούν να αντισταθμίσουν μόνο εν μέρει τους περιορισμούς και τις καθυστερήσεις στους σιδηροδρόμους», ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Χημικής Βιομηχανίας. «Μια 24ωρη απεργία στους σιδηροδρόμους κοστίζει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ σε οικονομική απόδοση. Στην απεργία των έξι ημερών, οι επιπτώσεις δεν αυξάνονται γραμμικά, αλλά πολλαπλασιάζονται. Πλησιάζουμε σε ζημιά ενός δισεκατομμυρίου», δήλωσε ο οικονομολόγος του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW) στην Κολωνία Μίχαελ Γκρέμλινγκ.

Επικρίσεις από την Αντιπολίτευση του CDU και CSU

Η αντιπολίτευση επέκρινε την απόφαση για εξαήμερη απεργία. «Στις ζωτικής σημασίας υποδομές πρέπει πρώτα να ολοκληρώνεται μια διαδικασία διαιτησίας πριν γίνει μια απεργία και αυτό θα πρέπει μελλοντικά να κατοχυρωθεί νομικά. Η GDL έχασε το μέτρο και το κέντρο. Ο επικεφαλής του, ο Κλάους Βεζέλσκι, κρατά όμηρο ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε η βουλευτής του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU) και επικεφαλής της Ένωσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Μπρίτα Κόνεμαν. «Το συνδικάτο δεν μπορεί έτσι απλά να παραλύει όλη τη χώρα», σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας της Χριστιανοκοινωνικής Ένωσης (CSU) Μάρτιν Χούμπερ και χαρακτήρισε «εντελώς ακατάλληλη» την απεργία, καταλογίζοντας στους συνδικαλιστές απροθυμία συνεννόησης.

Διαβάστε επίσης:

Οροθετικές γυναίκες: «Χαστούκι» ΑΔΔΑ και στον Άδωνη που υπερασπιζόταν την πολιτική Λοβέρδου (Video)

Βγάζουν τα τρακτέρ στους δρόμους οι πλημμυροπαθείς αγρότες στη Θεσσαλία

Ευρωεκλογές: «Απότομη στροφή προς την ακροδεξιά στην Ευρώπη» – Τι προβλέπει η μελέτη του ECFR

Γάμος ομοφύλων: Συνεδριάζει το υπουργικό στη σκιά του ιερατικού «όχι» και εσωκομματικών τριβών

Τα πρακτικά της συγκάλυψης για την «παρέα του ΚΕΕΛΠΝΟ»

Ζωγράφου: Συνέλαβαν την Ιωάννα Κολοβού μετά από έξωση με συμμετοχή των ΜΑΤ – Έσπασαν την πόρτα (Photos – Videos)

 

Documento Newsletter