Γεραπετρίτης: Επιμένει ότι η τηλεδιοίκηση «λειτουργούσε πλήρως» την ώρα του δυστυχήματος

Γεραπετρίτης: Επιμένει ότι η τηλεδιοίκηση «λειτουργούσε πλήρως» την ώρα του δυστυχήματος

«Λειτουργούσε πλήρως», τη νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος, το σύστημα τηλεδιοίκησης, όπως προκύπτει από όλα τα στοιχεία και εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά μέχρι και σήμερα, ισχυρίστηκε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΟΣΕ, του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της Hellenic Τrain.

Δεν είπε ωστόσο κουβέντα για τις εικόνες εγκατάλειψης και διάλυσης που επικρατούν στο κτίριο της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, τις οποίες έδειξε σε ρεπορτάζ του το MEGA. Πιο συγκεκριμένα, το κτίριο βρίσκεται σε κατάσταση ολικής αναμόρφωσης και παραπέμπει σε οικοδομή, με σκάλες και καλώδια να κρέμονται από το ταβάνι. Σύμφωνα με τους εργαζομένους το κτίριο λειτουργούσε μέχρι το 2019, χωρίς να είναι γνωστό σε ποιο βαθμό και πόσο λειτουργικό ήταν.

Σε αυτό χώρο που πλέον από την οροφή κρέμονται καλώδια κανονικά θα δούλευαν δύο σταθμαρχες και θα μπορούσαν να δουν ανά πάσα στιγμή την πορεία των τρένων, την κατεύθυνση και την γραμμή που ακολουθούν.

Τετάρτη θα οριστεί το πλαίσιο εκκίνησης του σιδηρόδρομου

Ο υπουργός Επικρατείας δήλωσε επίσης ότι «την Τετάρτη θα οριστεί το πλαίσιο για την εκκίνηση του σιδηροδρόμου».

«Είναι σημαντικό να υπάρχει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου με όρους απόλυτης ασφάλειας», υποστήριξε ο υπουργός χωρίς ωστόσο να εξηγήσει πώς αυτό θα καταστεί εφικτό χωρίς ριζικές ανατροπές στον τρόπο που δρα η παρούσα κυβέρνηση.

«Κρίναμε σκόπιμο ως υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να υπάρξει ένα ενιαίο συντονιστικό κέντρο το οποίο και θα περιλαμβάνει όλους τους δημόσιους εκείνους φορείς που εμπλέκονται στη διαχείριση κρίσης –δηλαδή την ελληνική αστυνομία, την πυροσβεστική υπηρεσία και το ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και τον λειτουργό του δικτύου, δηλαδή την Hellenic Train» είπε ο ίδιος.

Και πρόσθεσε: «Με τον τρόπο αυτό θεωρούμε ότι θα μπορέσουμε, αφενός να επιτηρήσουμε καλύτερα τα συστήματα ασφαλείας, και αφετέρου να προχωρήσουμε με πολύ γοργά βήματα στην αναβάθμιση όλων των προδιαγραφών ασφαλείας του σιδηροδρομικού μας δικτύου έτσι ώστε να βελτιώσουμε σημαντικά την εμπιστοσύνη του κοινού, απέναντι σε όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο στην Ελλάδα».

 

 

Documento Newsletter