Σήμερα, Πέμπτη 20 Απριλίου, και ώρα 18:59 θα πρέπει να έχουν κλείσει οι πίνακες και να έχουν εκδοθεί τα τελικά αποτελέσματα με τις τοποθετήσεις των νέων διευθυντών των σχολικών μονάδων. Η απόφαση για την καταληκτική ημερομηνία ανήκει στο υπουργείο Παιδείας που επέλεξε να δώσει ολιγοήμερη παράταση σε μια ασφυκτική χρονικά διαδικασία επιλογής στελεχών, η οποία καλύφθηκε από καταγγελίες για αδικίες και παρατυπίες μέσω της μεθόδου της συνέντευξης μέχρι καταγγελίες για δυσλειτουργία της διαδικασίας και για έντονο κομματικό χρώμα.
Γιατί άραγε η κυβέρνηση Μητσοτάκη και το υπουργείο Παιδείας με προϊσταμένη τη Νίκη Κεραμέως επέλεξαν τώρα να κινήσουν τη διαδικασία ενώ είχαν χρόνο να το κάνουν νωρίτερα στη σχεδόν τετραετή θητεία τους και να τοποθετήσουν τις διευθύντριες και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων για τέσσερα χρόνια, καθώς η θητεία τους λήγει στις 31 Ιουλίου 2027; Για ποιον λόγο έσπευσαν να συμπιέσουν τις διαδικασίες έναν μήνα πριν από τις εκλογές και να τοποθετήσουν «ημετέρους» σε θέσεις ευθύνης; Η «γαλάζια» νάρκη στον χώρο της εκπαίδευσης είναι η ίδια η πολιτική που ακολούθησε το υπουργείο Παιδείας με επικεφαλής τη Νίκη Κεραμέως, κι ας λέγεται ότι σπεύδει να (απο)δείξει έργο, παρά τις ενστάσεις από τους εκπαιδευτικούς και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Χωρίς να κάνει δεύτερες σκέψεις τοποθέτησε τους συνεχιστές της πολιτικής της, καθώς «ημέτεροι» είναι στην πολιτική της αξιολόγησης, της «αριστείας» και της παιδείας ως προϊόν κι όχι (μόνο) στα «γαλάζια» φρονήματα.
Διαμορφώνοντας το τοπίο για την επιλογή-διορισμό
Η αλαζονική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη εκφράστηκε στα θέματα της εκπαίδευσης. Πολλοί συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν τις αποφάσεις σχεδόν προσωποπαγών ή διορισμένων οργάνων. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η Νίκη Κεραμέως είναι αλήθεια ότι προσπάθησαν να ελέγξουν τα όργανα αποφάσεων και κρίσεων και όπου δεν τους ευνοούσαν οι συσχετισμοί τα κατάργησαν.
Μεγάλος σάλος έγινε με τις εκλογές αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια τον Νοέμβριο του 2022 στις οποίες πανηγύριζε το υπουργείο Παιδείας για τη δήθεν αυξημένη συμμετοχή ενώ είχαν καλέσει σε μποϊκοτάζ συνδικαλιστικές οργανώσεις.
Σε κάθε περίπτωση, εν προκειμένω την κρίση / αξιολόγηση διευθυντριών και διευθυντών ανέλαβαν τα Τοπικά Συμβούλια Επιλογής. Σε αυτά δεν συμμετείχαν διά νόμου αιρετοί, και μάλιστα η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για «αδιαφανείς διαδικασίες» σε πολλές περιπτώσεις συγκρότησής τους. Όπως καταγγέλλει η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, «σε αρκετά Συμβούλια Επιλογής τοποθετήθηκαν ως τακτικά μέλη συνδικαλιστικά στελέχη των δυνάμεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού. Για κάποιους η διατήρηση του μηχανισμού ρουσφετιού και συναλλαγών στον κλάδο έχει γίνει δεύτερη φύση».
Πάντως ύστερα από παρατάσεις, αναβολές και ματαιώσεις της διαδικασίας, όπως κατήγγειλε η ΟΛΜΕ, ξεκίνησε στο τέλος του 2022 η διαδικασία και υποβλήθηκαν περίπου 11.000 αιτήσεις σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Βιασύνη και προχειρότητα
Εν τω μεταξύ, όπως σημειώνουν 35 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ που κατέθεσαν σχετική ερώτηση στην υπουργό Νίκη Κεραμέως για «παρατυπίες κατά την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και συμβούλων εκπαίδευσης και καταγγελίες περί διαβλητής διαδικασίας», στις 6 Δεκεμβρίου 2022 αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο οι κατόπιν ενστάσεων αναμορφωμένοι αξιολογικοί πίνακες των συμβουλίων επιλογής σχολικών συμβούλων, ενώ ακολούθησε η ανακοίνωση του χρονοδιαγράμματος των συνεντεύξεων των υποψηφίων. Όμως οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες του Α’ Συμβουλίου Επιλογής που αφορούν τους υποψηφίους των περιφερειακών διευθύνσεων Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύτηκαν στη «Διαύγεια» στις 29 Μαρτίου 2023!
Έτσι, αφού είχε στρωθεί το έδαφος, το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να κλείσει την «παρακαταθήκη» του νομοθετώντας κατάλληλα και προκηρύσσοντας τελικές κρίσεις πριν από την προκήρυξη των εθνικών εκλογών και τη διάλυση της Βουλής. Από τον Μάρτιο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης ανακοίνωνε τον οδικό χάρτη σε διαδικτυακή συνάντηση με τους διευθυντές εκπαίδευσης: τα Τοπικά Συμβούλια Επιλογής θα ανακοίνωναν τους τελικούς πίνακες μοριοδότησης των υποψηφίων στις 5 Απριλίου, αμέσως μετά, στις 6-7 Απριλίου, οι επιλεγέντες διευθυντές θα δήλωναν σχολεία προτίμησης και στις 8 Απριλίου θα είχαν ανακοινωθεί οι τοποθετήσεις. Μάλιστα, ο Αλ. Κόπτης είχε επισημάνει ότι οι τελικοί πίνακες μοριοδότησης θα είχαν ανακοινωθεί όλοι μαζί στις 5 Απριλίου ακόμη κι αν κάποια Τοπικά Συμβούλια είχαν ολοκληρώσει τις διαδικασίες νωρίτερα.
Οι ημερομηνίες που είχαν ανακοινωθεί από τη σημερινή (20.04.2023) τελική τοποθέτηση απέχουν χρονικά δύο εβδομάδες, ενώ και ο χρόνος των εκλογών απέχει πλέον μόλις έναν μήνα από σήμερα. Πέραν της βιασύνης το υπουργείο Παιδείας επέδειξε και προχειρότητα.
Δείγμα της προχειρότητας είναι ότι στο ενδιάμεσο διάστημα πολλά εμπόδια ανέκυπταν, με αποτέλεσμα το υπουργείο Παιδείας να εκδίδει διάφορες διευκρινιστικές εγκυκλίους. Αποτέλεσμα ήταν να αλλάζουν διαρκώς όροι και οι υποψήφιοι να μην μπορούν να διορθώσουν τις επιλογές που είχαν ήδη αποστείλει. Η ΟΛΜΕ στις 22.12.2022 μιλούσε για «απαράδεκτη διαδικασία» σημειώνοντας ότι «οι “κανόνες του παιχνιδιού” πρέπει να είναι ξεκάθαροι από την πρώτη στιγμή που ανοίγει η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων!»
Καταγγελίες για τη «συνέντευξη»
Η ΝΔ και η κυβέρνηση Μητσοτάκη αντιμετωπίζει τη διοίκηση σαν ένα απέραντο «γαλάζιο» φέουδο. Εξ αυτού προέκυψαν οι καταγγελίες για παρατυπίες και για ευνοιοκρατία των «γαλάζιων» εκλεκτών. Στη Λέσβο κατατέθηκαν 76 ενστάσεις για τη μοριοδότηση των υποψηφίων σε σύνολο 89 αιτήσεων, που οδήγησαν «στη μετέπειτα αναγνώριση και μοριοδότηση μάλιστα μιας σειράς δικαιολογητικών που όπως φαίνεται λανθασμένα δεν υπολογίστηκαν, ενώ δεν έγινε το ίδιο για μία σειρά ακόμα πραγματικών τυπικών προσόντων, που τελικά δεν λήφθηκαν υπόψη χωρίς αιτιολόγηση».
Η ΟΛΜΕ κατήγγειλε ότι ανάλογα φαινόμενα υπάρχουν σε πολλά συμβούλια επιλογής και ανακοίνωσε μια χαρακτηριστική περίπτωση: «Αποκορύφωμα της παραβίασης των βασικών κανόνων ισονομίας, διαφάνειας και χρηστής διοίκησης αποτελεί το γεγονός ότι διευθυντής Εκπαίδευσης και πρόεδρος Συμβουλίου Επιλογής είναι και συγγραφέας βιβλίου (που πωλείται έναντι υψηλού αντιτίμου) για την “επιτυχία” των υποψηφίων διευθυντών/τριών στη “συνέντευξη”!».
Κι αυτό επειδή η «συνέντευξη» ήταν το μεγάλο «μαγειρείο», όπως καταγγέλλεται από πολλούς. «Όπου βλέπετε “20” στη συνέντευξη είναι κυβερνητικοί. Όπου βλέπετε “16” στη συνέντευξη είναι αριστεροί. Μας ξήλωσαν όλους! Μας τσάκισαν στις συνεντεύξεις. Οι νέοι διευθυντές Β/θμιας Εκπ/σης θα είναι όλοι ΝΔ» ήταν το μήνυμα καταγγελίας που είχε έρθει στο Documento. Η ιστοσελίδα alfavita.gr επιβεβαιώνει ουσιαστικά την καταγγελία καθώς «με άριστα το 20, ο μέσος όρος της βαθμολογίας στις συνεντεύξεις των υποψηφίων διευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης ανήλθε στο 17,41. Μια ομάδα υποψηφίων, όμως, με κοινό χαρακτηριστικό τη συμμετοχή τους στο ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ, βαθμολογήθηκε ως εξής: από τους 20 συμμετέχοντες στις κρίσεις διευθυντών, οι 19 βαθμολογήθηκαν με 20 και ο εικοστός με 19. Δηλαδή ο μέσος όρος τους ήταν 19,95». Και επισημαίνει το τραγελαφικό συγκεκριμένος υποψήφιος στη Διεύθυνση ΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, ο οποίος τυγχάνει να στηρίζει την κυβερνητική πολιτική, εμφανίζεται με βαθμολογία συνέντευξης 23,7 με άριστα το 20!
«Μαγειρείο ημετέρων αρίστων»
Σε Λέσβο, Μακεδονία, Κεφαλονιά, Φθιώτιδα, Ημαθία, Κυκλάδες, Λασίθι και Αττική εμφανίστηκαν καταγγελίες για παρατυπίες. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα ΜΜΕ υποψήφιοι δήλωσαν ότι θα παραιτηθούν μπροστά σε αυτό το περιβάλλον αναξιοκρατίας ενώ καταγγέλθηκαν και άλλα «παραπτώματα», όπως σε άλλους να κάνουν μόλις μία ερώτηση και σε άλλους πάνω από δέκα, άλλοι έμπαιναν κι έφευγαν και άλλοι «ανακρίνονταν» επί ώρα, άλλοι δέχονταν επαίνους για το «γνωστό» έργο τους και άλλοι δέχτηκαν απειλές επειδή έκαναν ένσταση επιφυλασσόμενοι για κάθε νόμιμο δικαίωμά τους.
Ο δημοσιογράφος Στρατής Μπαλάσκας κατέγραψε ένα κραυγαλέο περιστατικό προαποφασισμένων επιλογών με συνδικαλιστή της ΔΑΚΕ στη Λέσβο και μέλος του συμβουλίου επιλογής όπως και πλήθος παρατυπιών: πρώτου βαθμού συγγένεια υποψηφίων με κριτές, συμμετοχή αιρετού παρότι απαγορευόταν εκ του νόμου, πολλαπλή ανάρτηση των πινάκων με διαφορετική κατάταξη κάθε φορά.
Από τη διαδικασία αποκαλύφθηκε ότι κάθε τοπικό συμβούλιο ακολούθησε διαφορετικά κριτήρια στη μοριοδότηση, στην αποδοχή δικαιολογητικών κ.λπ., δείγμα ότι στόχος δεν είναι η ανάδειξη των καταλληλότερων, αλλά των «ημέτερων».
Η επιχείρηση αυτή φάνηκε και σε περιστατικό που καταγγέλλει ο Στρ. Μπαλάσκας: «Ο αιρετός της ΔΑΚΕ ρωτούσε πιεστικά και μονότονα: “Τι θα κάνετε με τον εκπαιδευτικό που δεν δέχεται την αξιολόγηση;”»
«Εργαλείο» αναξιοκρατίας η συνέντευξη
Η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών δίνει απαντήσεις σε πολλά μετέωρα ερωτήματα για τη διαδικασία της συνέντευξης: «Δεν είναι τυχαίο ότι το βασικό μενού των “αμαρτωλών” συνεντεύξεων περιλάμβανε μπόλικα ερωτήματα για την εφαρμογή της “αξιολόγησης”, για τη λειτουργία του σχολείου ως αυτόνομη οικονομική μονάδα, για τη “διαχείριση κρίσεων”, δηλαδή για την αντιμετώπιση και κάμψη των αντιστάσεων που εμφανίζονται απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, την “αντιμετώπιση” των μαθητικών κινητοποιήσεων».
Το γιατί συνέβησαν όλα αυτά εκθέτει η κοινή ανακοίνωση των παρατάξεων ΣΥΝΕΚ και Αυτόνομου Δικτύου: «Η εργαλειοποίηση της συνέντευξης από πολλά διορισμένα συμβούλια επιλογής μέσω των στημένων βαθμολογιών (με χειρουργική ακρίβεια σε πολλές περιπτώσεις) και οι ερωτήσεις που στόχευαν στο να “δικαιολογηθεί” η χαμηλή ή η υψηλή βαθμολογία υποψηφίων και στο να εκθειάσουν την αντιεκπαιδευτική και αντεργατική κυβερνητική πολιτική γραμμή της διάλυσης της εκπαίδευσης κι όχι την ανάδειξη της παιδαγωγικής συγκρότησης και της διοικητικής επάρκειας των υποψήφιων, λίγο πριν τη λαϊκή ετυμηγορία (βουλευτικές εκλογές), αποτελεί την επιτομή της διαπλοκής, της ημετεροκρατίας, της αδιαφάνειας, της προσπάθειας άλωσης της κρατικής μηχανής από τους αρεστούς της σημερινής κυβέρνησης και της διαμόρφωσης ενός τοπίου ξένου από κάθε έννοια δικαιοσύνης και αξιοκρατίας».
Και το μπάχαλο συνεχίζεται
Δεν έχουν γίνει και λίγα και συνδικαλιστικές οργανώσεις ετοιμάζονται για την επόμενη μέρα, ενώ ο δημοσιογράφος Νίκος Μάστορας αναφέρει ότι έρχεται πλήθος προσφυγών στη Δικαιοσύνη για πέντε λόγους ακυρότητας της διαδικασίας: «εσφαλμένη (μη) αποδοχή αναρτημένων δικαιολογητικών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για την απόδειξη τυπικών προσόντων των υποψηφίων· σύνθεση των επιτροπών για την αναγνώριση της επάρκειας γνώσης ξένων γλωσσών· συγκρότηση των συμβουλίων επιλογής· τρόπος μοριοδότησης κατά το στάδιο των συνεντεύξεων αλλά και στον τρόπο εξέτασης των ενστάσεων που προέκυψαν· ενώ η διαδικασία αξιολόγησης βρισκόταν σε εξέλιξη παρέχονταν διευκρινιστικές οδηγίες από το υπουργείο με αποτέλεσμα να υποψήφιοι που είχαν ήδη οριστικοποιήσει τις αιτήσεις τους ή αξιολογηθεί να βλάπτονται».
Χαρακτηριστική η περίπτωση της Μεγάλης Τρίτης, τελευταίας ημέρας για τους υποψήφιους διευθυντές να δηλώσουν σχολεία καθώς υπήρξαν καταγγελίες ότι το βράδυ στις 21:50 η σχετική πλατφόρμα υποβολής της αίτησης δυσλειτουργούσε και ορισμένοι δεν κατάφεραν να κάνουν τη δήλωσή τους ολοκληρωμένα, ενώ τη Μεγάλη Τετάρτη θα γινόταν η επεξεργασία τους από τους διευθυντές εκπαίδευσης. Άρα έχασαν το τρένο της προσφυγής και της διόρθωσης.
Η δημοσιογράφος Ελένη Χάνου έγραψε στον «Ταχυδρόμο» για απόλυτο χάος στη Μαγνησία. Η πλατφόρμα υποβολής δηλώσεων κατά σειρά προτεραιότητας των σχολείων στα οποία επιθυμούν να υπηρετήσουν, και μάλιστα σε ασφυκτικές προθεσμίες, «κρέμασε». Είτε δεν μπορούσαν να μπουν καθόλου στην πλατφόρμα είτε έμπαιναν για να προλάβουν να δηλώσουν ένα ή δύο σχολεία προτού το σύστημα τους πετάξει εκτός. Πολλοί από τους 127 υποψήφιους δεν κατάφεραν να υποβάλουν δηλώσεις και κλήθηκαν να το κάνουν αποστέλλοντας ηλεκτρονικό μήνυμα στο ταχυδρομείο της διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας. Ο γγ του υπουργείου Παιδείας Αλ. Κόπτσης έδωσε «λύση» επιτρέποντας να καταθέσουν αίτημα-δήλωση προτίμησης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τις διευθύνσεις εκπαίδευσης έως και τη Μ. Τετάρτη 12 Απριλίου. Διευθυντές εκπαίδευσης υποστήριξαν ωστόσο ότι δεν καλύπτονται νομικώς από την ανακοίνωση του γγ, αλλά στη ΔΔΕ Μαγνησίας έγιναν δεκτές όλες οι αιτήσεις.
Το χάος συνεχίστηκε και χθες, Τετάρτη 19 Απριλίου, καθώς έχει ανακύψει ζήτημα με τις σχολικές μονάδες που είχαν μείνει χωρίς διευθυντή, όπως στις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, Κέρκυρας, Λακωνίας, Πέλλας και στη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας. Ώρες πριν από τους τελικούς πίνακες ορισμού και οι διευθυντές Εκπαίδευσης απηύθυναν προσκλήσεις προς τους εγγεγραμμένους υποψηφίους στους κυρωμένους τελικούς πίνακες.
Η πολιτική της παιδείας-προϊόντος
Γίνεται κατανοητό ότι την «αξιολόγηση» δομών και προσωπικού θα την κάνουν οι ορισθέντες από τη διοίκηση Κεραμέως διευθυντές εκπαίδευσης και σχολικών μονάδων. Το κριτήριο παραμένει η «ελκυστικότητα» για να προσελκύσουν «επενδυτές» και «χορηγούς». Η αντιμετώπιση της εκπαίδευσης ως προϊόντος.
Αυτό έχει γίνει ήδη με την ευρεία συναίνεση του κλάδου των εκπαιδευτικών. Κι αυτό διότι από τη μοριοδότηση των αντικειμενικών κριτηρίων γίνεται αντιληπτό ότι πάρα πολλοί έχουν αποδυθεί σε ένα σαφάρι απόκτησης μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων, άλλοτε τόσο εξειδικευμένων, αλλά πάντως σε πολλές περιπτώσεις ακριβοπληρωμένων.
Την ίδια στιγμή οι εκπαιδευτικοί στα ιδιωτικά σχολεία (ΟΙΕΛΕ) κάνουν λόγο για «επενδυτική επέλαση στην ιδιωτική εκπαίδευση» και δίνουν μια σειρά από στοιχεία. Όπως πληροφορούνται, καταγράφεται «μεγάλη αύξηση επενδύσεων τόσο στην τυπική όσο και στη μη τυπική ιδιωτική εκπαίδευση (εξαγορά του ομίλου ΑΚΜΗ, Κολλέγιο και CGS στο Λάμδα Ελληνικού, ίδρυση νηπιαγωγείου και δημοτικού από το Pierce, επέκταση των Εκπαιδευτηρίων Δούκα κ.λπ.), αλλά και για την απόπειρα εισβολής hedge funds στο χώρο τα τελευταία δύο χρόνια».
Η πολιτική Μητσοτάκη – Κεραμέως έχει σημειώσει εξέλιξη στον σχεδιασμό «αντικατάστασης της δημόσιας εκπαίδευσης από ημι-ιδιωτικές και ιδιωτικές μορφές παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών, το οποίο προωθείται από συγκεκριμένους πολιτικοοικονομικούς κύκλους». Ύστερα από τέσσερα χρόνια νεοφιλελεύθερης επέλασης με στοχευμένες νομοθετικές παρεμβάσεις το μόνο που θα απομένει είναι η κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Ο χώρος έχει απορρυθμιστεί και απουσιάζει τουλάχιστον ο δημόσιος έλεγχος. «Ήδη ορισμένα ιδιωτικά σχολεία, κυρίως στην ανώτερη δευτεροβάθμια, λειτουργούν ως φροντιστήρια εφαρμόζοντας δικό τους πρόγραμμα και καταπατώντας κάθε έννοια εκπαιδευτικής νομιμότητας (απουσίες, αδιαφάνεια στην έκδοση βαθμολογιών, στη διαδικασία εξετάσεων κ.λπ.) δίνοντας μια γεύση του τι θα ακολουθήσει» αναφέρει η ΟΙΕΛΕ.
Και καταλήγει: «Οι επιχειρηματικές δυνάμεις που ορέγονται το φιλέτο της Παιδείας έχουν διπλή στόχευση. Αφενός στην επέκταση της τυπικής ιδιωτικής εκπαίδευσης (από νηπιαγωγείο ως λύκειο) από το ισχνό (κατά την εκτίμησή τους) 7% σε επίπεδα Κύπρου (πάνω από 20%), αφετέρου στην αντικατάσταση του δημόσιου πανεπιστημίου από ιδιωτικές δομές. Φυσικά, όλα αυτά τα επιδιώκουν υπό ένα ανεξέλεγκτο καθεστώς κι όχι υπό καθεστώς ισχυρού κρατικού ελέγχου, όπως ισχύει, π.χ, στη Γερμανία, στη Γαλλία ή στις σκανδιναβικές χώρες, όπου βέβαια το ποσοστό είναι πολύ χαμηλό. Κεντρικός στόχος είναι η αναπαραγωγή των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων με την απονομή τίτλων σπουδών και την πρόσβαση σε πανεπιστημιακή εκπαίδευση και στην αγορά εργασίας να μην επιτυγχάνεται με την αξία του μαθητή/σπουδαστή, αλλά με τη δύναμη του χρήματος».
Διαβάστε επίσης:
Η «επανάσταση» του Μητσοτάκη στα σχολεία μυρίζει εθνοσωτήρια αξιολόγηση
Πανεκπαιδευτικός ξεσηκωμός κατά της ατομικής αξιολόγησης – Στους δρόμους δάσκαλοι και καθηγητές