Γαβρόγλου: Οι εξετάσεις του Ιανουαρίου αποδραματοποιούν τις τελικές του Ιουνίου

Γαβρόγλου: Οι εξετάσεις του Ιανουαρίου αποδραματοποιούν τις τελικές του Ιουνίου

«Δεν έχω κανέναν καημό για το αν είναι τολμηρή η μεταρρύθμιση ή όχι. Αρκεί να είναι λειτουργική!», τονίζει ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου.

Σε συνέντευξή του στην «Εφημερίδα των Συντακτών» o κ. Γαβρόγλου διευκρινίζει ότι δεν μίλησε ποτέ για κατάργηση των Πανελλαδικών αλλά για κατάργηση των εξετάσεων έτσι όπως αυτές έχουν καταγραφεί στη συνείδηση των πολιτών.

«Δεν μπορεί να άλλωστε να υπάρξει εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς εξετάσεις. Με τον τρόπο όμως που έχουν εξελιχθεί οι Πανελλαδικές αποτελούν μέρος του προβλήματος», λέει ο υπουργός υπογραμμίζοντας ότι κάθε φουρνιά υποψηφίων κοστίζει στις οικογένειές τους 2 δισ. ευρώ.

Επίσης ο υπουργός τονίζει ότι το υπάρχον σύστημα έχει καταστρέψει τη Γ’ Λυκείου. «Παιδιά δεκαέξι και δεκαεφτά ετών ξυπνάνε μέσα στο άγχος, σέρνονται στο σχολείο, ύστερα τρέχουν στα φροντιστήρια, δεν έχουν χρόνο να κάνουν τίποτε και ακόμη και τα Σαββατοκύριακά τους είναι κλεισμένα με μαθήματα και δραστηριότητες. Δεν είναι σωστό να τους επιβάλλουμε έναν τέτοιο τρόπο ζωής», εξηγεί.

Συνακόλουθα και επιχειρηματολογώντας για τις διπλές εξετάσεις ο υπουργός ανέφερε: «Το διαγώνισμα του 1ου τετραμήνου, τον Ιανουάριο, έχει ως βασικό στόχο να αποδραματοποιήσει τις τελικές εξετάσεις του Ιουνίου και να μειώσει το άγχος που προκαλεί η ιδέα ότι τα πάντα κρίνονται από μια τρίωρη εξέταση».

Απαντώντας σε ερώτηση για το αν υπάρχει κίνδυνος η θέσπιση των διπλών εξετάσεων να ενισχύσει περαιτέρω την παραπαιδεία, ο κ. Γαβρόγλου τόνισε ότι «η απομάκρυνση από την παραπαιδεία είναι ζήτημα που αφορά την ίδια την κοινωνία». «Θέλουμε να εμπιστευτούμε το δημόσιο σχολείο ή να το πετάξουμε στον Καιάδα;», αναρωτήθηκε.

Ο υπουργός τόνισε ότι δεν έχει «κανέναν καημό για το αν είναι τολμηρή η μεταρρύθμιση ή όχι, αρκεί να είναι λειτουργική!» και προσέθεσε ότι η βασικότερη αλλαγή είναι η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έως το 18ο έτος της ηλικίας και η δραστική μείωση των μαθημάτων, με παράλληλη αύξηση των διδακτικών ωρών στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Τέλος, απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο κ. Γαβρόγλου υπογράμμισε ότι «δεν μειώνεται καμία ειδικότητα [σ.σ.: εκπαιδευτικών] και σε αυτό είμαι κατηγορηματικός.

Διπλές εξετάσεις «βλέπει» ο Μητσοτάκης

Με μια ανάρτηση στο τουίτερ, όπου ασκεί κριτική στην κυβέρνηση για το θέμα των εξετάσεων και τάσσεται και υπέρ της αξιολόγησης, σχολιάζει ο Κυριάκος Μητσοτάκης τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της Παιδείας και τις ανακοινώσεις του κ. Γαβρόγλου.

«Από την κατάργηση των πανελληνίων στις διπλές εξετάσεις… Αξιολόγηση παντού απαραίτητη προϋπόθεση για να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής» έγραψε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΝΔ.

Υπενθυμίζεται πως χθες, μιλώντας στους τομεάρχες του κόμματος, ο κ. Μητσοτάκης είχε κάνει λόγο για «δήθεν» κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων. Όπως είχε πει οι μαθητές και οι γονείς «παρακολουθούν άφωνοι μία άσχετη κυβέρνηση να παίζει επικοινωνιακά παιχνίδια στις πλάτες της νέας γενιάς» κατηγορώντας την κυβέρνηση πως προτείνει ένα σχέδιο που, το οποίο σε πρώτη ανάγνωση, όπως είπε, εντείνει την κόπωση και την αγωνία των παιδιών και αυξάνει, αντί να μειώνει, την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών.

Documento Newsletter