Ξεκάθαρος ήταν ο Κώστας Γαβρόγλου ως προς την στοχοθεσία του νομοσχεδίου για την «αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβαθμίας εκπαίδευσης», τονίζοντας πως «καταργούμε αμετάκλητα οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης που ταυτίζεται με διαδικασίες απόλυσης εκπαιδευτικών».
Ο κ. Γαβρόγλου διασαφήνισε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής πως μέσω του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου θα καταργηθεί με αμετάκλητο τρόπο η ταύτιση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με τις διαδικασίες απόλυσης, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί από το Προεδρικό Διάταγμα 152/2013. Ο υπουργός χαρακτήρισε «μελανό σημείο στη δημοκρατική πορεία της χώρας μετά το 1975» το εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, καθώς αποτέλεσε «άλλοθι για απολύσεις». Ως εκ τούτου, αποσαφήνισε ότι «καταργούμε αμετάκλητα την αξιολόγηση (σ.σ. των εκπαιδευτικών) που ταυτίζεται με διαδικασίες απόλυσης». Επισήμανε δε ότι η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου σέβεται τους εκπαιδευτικούς και τη δουλειά τους και γι’ αυτό επιθυμεί αυτοί να λειτουργούν χωρίς να επικρέμεται η δαμόκλειος σπάθη της απόλυσης πάνω από το κεφάλι τους.
Επίσης, ο Κώστας Γαβρόγλου εξήγησε πως οι διατάξεις του προς συζήτηση νομοσχεδίου αποτελούν «συνέχεια της μεταρρυθμιστικής πολιτικής της κυβέρνησης από το 2015», ενώ για τις τροποποιήσεις που το σχέδιο νόμου προβλέπει για τις υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης, υπογράμμισε ότι για να αντιμετωπιστούν οι νέες κοινωνικές ανάγκες, θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί και οι σύλλογοι τους να κωδικοποιούν τα προβλήματα και να τα προωθούν τις εκθέσεις τους στους αρμόδιους φορείς προκειμένου να «εισάγουμε έναν μία διαδικασία αποτίμησης της σχολικής χρονιάς».
Ομοβροντία κατά της διαδικασίας του επείγοντος
Με ένταση και εγκλήσεις κατά της κυβερνητικής επιλογής να συζητηθεί υπό τη μορφή του επείγοντος το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας ξεκίνησε η συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Ο εισηγητής της ΝΔ, Γιάννης Ανδριανός, κατήγγειλε την κυβέρνηση και τον υπουργό για τη διαδικασία του επείγοντος που επιλέχθηκε, σημειώνοντας πως «δεν μας πείθει ο υπουργός με τα επιχειρήματα του», αφού «την επιλέγει αυτή την τακτική όταν να προκρίνονται στοχεύσεις μικροπολιτικής αντίληψης». Ανέφερε, επιπλέον, ότι το νομοσχέδιο μπήκε στη διαβούλευση 16 Μαρτίου με 51 άρθρα και την Παρασκευή (σ.σ. 1/5) το βράδυ κατατέθηκε με 113 άρθρα. «Ευτελίζει την κοινοβουλευτική διαδικασία» τόνισε ο κ. ΑΝδριανός, με τον βουλευτή της ΔΗΣΥ, Δημήτρη Κωνσταντόπουλο, να παίρνει την σκυτάλη ζητώντας την απόσυρση των 50 άρθρων που προστέθηκαν χωρίς να τεθούν σε διαβούλευση. «Δεν διαφωνούμε απλώς, καταγγέλλουμε αυτή τη διαδικασία» είπε από την πλευρά του ΚΚΕ, ο κ. Δελλής, ενώ ο Γιώργος Μαυρωτάς από το Ποτάμι διερωτήθηκε αν είναι ντεκόρ η Βουλής…
Εξ αρχής, διαβλέποντας τις αντιδράσεις για τη διαδικασία που επιλέχθηκε, ο κ. Γαβρόγλου είχε παραθέσει τρεις λόγους αναφορικά με το τι οδήγησε στην υιοθέτηση αυτής της πρακτικής. Ο πρώτος ήταν η κυβέρνηση δεν επιθυμεί το νομοσχέδιο να συζητηθεί στα θερινά τμήματα. Δεύτερον, πως «πρέπει η αρχή της ακαδημαϊκής χρονιάς να μας βρει προετοιμασμένους με βάση αυτά που προτείνονται» και τρίτον ότι αν δεν το συζητηθεί με τη διαδικασία του επείγοντος το εν λόγω νομοσχέδιο, θα υπήρχε καθυστέρηση λόγω της κατάθεσης και ψήφισης του πολυνομοσχεδίου την επόμενη βδομάδα.