Φωτίου: 11 εκατομμύρια γεύματα φέτος σε 70.000 μαθητές δημοτικού

Φωτίου: 11 εκατομμύρια γεύματα φέτος σε 70.000 μαθητές δημοτικού

25 εκατομμύρια ευρώ διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό για τα φετινά σχολικά γεύματα, επεσήμανε η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, σε ραδιοφωνική συνέντευξη, για να καταπολεμηθεί, όχι μόνο η φτώχεια, αλλά και η παιδική παχυσαρκία και για «μια εκπαιδευτική πολιτική, για την αριστερά».

Η έναρξη του προγράμματος διανομής σχολικών γευμάτων – 11 εκατομμύρια – σε εβδομήντα χιλιάδες μαθητές δημοτικών σχολείων, θα αρχίσει μέσα στο Φεβρουάριο, τόνισε, στο Πρακτορείο 104,9 fm, η Θ.Φωτίου, διευκρινίζοντας ότι αυτό είναι κάτι διαφορετικό από την ιδιωτική συμμετοχή και τις συνεισφορές εταιριών και ιδρυμάτων σε προγράμματα, αλλά «είναι το κράτος, που ετοιμάζεται για μια μεγάλη αλλαγή». 

Υπογράμμισε ότι το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων αποτελεί, εκτός από ένα μέσο για την αντιμετώπιση της παιδικής φτώχιας και της παιδικής παχυσαρκίας (το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο σχεδιάζει τα γεύματα) και «μια εκπαιδευτική πολιτική, για την αριστερά».

«Δε θέλω, όμως, να μπερδέψουμε τη φιλοσοφία του προγράμματος. Το πρόγραμμα δεν είναι μια τυρόπιτα. Το πρόγραμμα είναι ζεστό γεύμα. Είναι κανονικό ζεστό γεύμα, που παρασκευάζεται και δίνεται στα σχολεία…. Το να τρώει (το παιδάκι) μέσα στο σχολείο είναι και ένα θέμα εκπαιδευτικής πολιτικής για την αριστερά. Δηλαδή, σιγά-σιγά τα παιδιά μας πρέπει να μάθουν να τρώνε υγιεινά, διότι πέρα από τα πολύ μεγάλα ποσοστά παιδικής φτώχειας που έχει η χώρα μας, είναι πρώτη και στα ποσοστά παχυσαρκίας, παιδικής παχυσαρκίας. Υπάρχει μια μεγαλύτερη στόχευση, πέρα από τη φτώχεια», είπε η Θ.Φωτίου και συνέχισε: «Δεν είναι μόνο να αντιμετωπίσουμε τη φτώχεια, δεν είναι μόνο να αντιμετωπίσουμε την υγιεινή και την παχυσαρκία της νέας γενιάς, είναι κυρίως να δημιουργήσουμε την έννοια της συλλογικότητας, όλοι μαζί μπορούμε, όλοι μαζί τρώμε, όλοι μαζί προσπαθούμε».

Η κ. Φωτίου αναφέρθηκε ενδεικτικά στην έρευνα του Γεωπονικού Πανεπιστημίου στο Πέραμα, που εκπονήθηκε μετά το πέρας του περσινού μικρού πιλοτικού προγράμματος, σημειώνοντας ότι έδειξε ότι «η σχολική απόδοση των παιδιών αυξήθηκε» και καταγράφηκε «μείωση της επιθετικότητας, καλύτερη συνεργασία, καλύτερες σχολικές επιδόσεις». Χαρακτήρισε «συγκλονιστική» την εμπειρία από τη μέχρι τώρα εφαρμογή του προγράμματος, του «συλλογικού τραπεζιού» που στήνεται στα σχολεία, λέγοντας ότι τα οφέλη της δράσης αυτής θα μπορούσαν να συγκριθούν με εκείνα της εκπαιδευτικής σχολικής εκδρομής. Επεσήμανε, ακόμη, ότι σε πολλά σχολεία δεν υπάρχουν κυλικεία, εξ αιτίας του ότι βρίσκονται σε περιοχές πολύ φτωχές (στις οποίες και εστιάζει κατά προτεραιότητα το πρόγραμμα) και οι μαθητές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν είδη που προσφέρουν τα κυλικεία.

Η αναπληρώτρια υπουργός τόνισε ότι είναι καταγεγραμμένες οι περιοχές σε Αττική και Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχουν οι μεγαλύτερες ανάγκες και ότι το πρόγραμμα θα επεκταθεί, αλλά εφαρμόζεται «μόνο, υπό τον όρο, ότι συμφωνούν οι δάσκαλοι και οι γονείς». «Ακούμε τους κυλικειάρχες, θα συνεργαστούμε και μαζί τους και θα δούμε πως θα προχωρήσουμε συνολικά», είπε η αναπληρώτρια υπουργός και πρόσθεσε: «Όλοι θα συμβάλουμε. Και οι κυλικειάρχες που επιτελούν κι αυτοί ένα πολύ σημαντικό έργο στη σχολική ζωή και οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς και το υπουργείο Παιδείας, βεβαίως, κυρίαρχα. Όλοι μαζί λοιπόν θα τα καταφέρουμε».

Documento Newsletter