Μια συζήτηση με τον Μάριο Νταβέλη λίγο πριν από τη συναυλία των Fundracar στην Τεχνόπολη
Αποτελούν τη μοναδική μουσική κολεκτίβα, της οποίας το ύφος δεν μπορεί να κατηγοριοποιηθεί. Ο λόγος; Οι Fundracar έχουν το δικό τους στιλ. Είναι ρέγκε, αλλά και πανκ. Είναι ροκ αλλά και φανκ. Την Πέμπτη 15 Ιουλίου οι ήχοι από τις ηλεκτρικές κιθάρες τα synths και το human beatbox, ενδεδυμένα με τους απρόσμενους και ανατρεπτικούς στίχους των Fundracar θα κατηφορήσουν στην Τεχνόπολη για μια συναυλία διαφορετική από τις άλλες.
Το documentonews συνάντησε το Μάριο Νταβέλη, ιθύνοντα νου των Fundracar στο αγαπημένο του στέκι στον Κεραμεικό και μίλησε μαζί του για για τον τρόπο με τον οποίο το συγκρότημα βιώνει τις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς που διαμορφώνουν μια δυστοπική (συναυλιακή) πραγματικότητα και εξήγησε τους λόγους για τους οποίους μπήκαν στη διαδικασία να κάνουν συναυλίες σε συνθήκες που που είναι κάτι πολύ περισσότερο από… διαφορετικές. Η πρώτη ερώτηση λοιπόν προέκυψε σχεδόν αβίαστα:
Πώς μπορεί μια μπάντα που έχει συνηθίσει να παίζει μπροστά σε ένα κοινό που χορεύει και ιδρώνει να παίξει μπροστά σε ένα κοινό που θα κάθεται σε καρεκλάκια βιδωμένα στο έδαφος;
Η καραντίνα έκοψε στη μέση την περιοδεία για την προώθηση του “Alpha Frequency” που βγήκε πέρυσι λίγο πριν το λοκντάουν (σ.σ. η τελευταία συναυλία των Fundracar με κόσμο ήταν στις 6 Μαρτίου 2020 στο Βόλο) και που, όπως κάθε δουλειά μας, είχε πολλά έξοδα για να βγει όπως θέλαμε. Η υπομονή και η κατανόηση των ανθρώπων που δούλεψαν γι’ αυτό εξαντλήθηκε τον περασμένο Μάιο και από τη στιγμή που εμείς ό,τι βγάζουμε το προσφέρουμε δωρεάν, έπρεπε κάτι κάνουμε. Αυτή η συναυλια είναι για εμάς ο τρόπος για να βγάλουμε αυτά τα έξοδα και να σβήσουμε τα χρέη ενάμιση χρόνου που μας άφησε η καραντίνα. Δεν πάμε για να βγάλουμε λεφτά.
Και πέρυσι έγιναν όμως συναυλίες στη Τεχνόπολη και όχι μόνο…
Πέρυσι δεν συζητούσα το ενδεχόμενο να παίξω υπό τις συνθήκες που είπες κι εσύ πριν, μπροστά σε κόσμο που θα κάθεται σε καρέκλες που είναι και καρφωμένες στο έδαφος. Τώρα όμως έφτασε το μαχαίρι στο λαιμό…
Και πώς θα ξεπεράσετε αυτόν τον ας πούμε “αναγκαστικό” χαρακτήρα αυτού του live;
Με ένα πλούσιο οπτικοακουστικό σόου και φυσικά με το ανάλογο best off setlist. Θέλοντας να χρυσώσω το χάπι για το καθιστό της υπόθεσης και για να ξεπεράσω τις ενοχές μου έκανα ένα σαφάρι στην αγορά και βρέθηκα ξαφνικά με το laser show και τα visuals που έχει ο David Guetta στο Exit Festival. Το βασικότερο είναι ότι το εξασφαλίσαμε σε μια τιμή που μας επέτρεψε να κρατήσουμε το κόστος του εισιτηρίου στα επίπεδα των 10 ευρώ, όταν ένα μέσο live στην Τεχνόπολη φτάνει στα 13.
Οι Fundracar είναι ευαισθητοποιημένοι πολιτικά και κοινωνικά με στίχους στα όρια του ενοχλητικού για κάποιους. Είχατε καμία ενόχληση του στιλ “μην παίξετε αυτό ή εκείνο”;
Με την Τεχνόπολη όχι, δεν είχαμε ποτέ κανένα θέμα. Είχαμε όμως με την ΕΡΤ και συγκεκριμένα με το erflix. Ήμασταν ήδη ενημερωμένοι ότι έπρεπε να παίξουμε τα πιο… ήπια κομμάτια αλλά λίγο πριν από τα γυρίσματα μας πήραν τηλέφωνο και μας είπαν “παιδιά ξέρετε, δε γίνεται”. Και λες ρε παιδί μου τι θέλετε να ακούτε; Τόση βιτρίνα πια; Αλλά ας μην έχουμε αυταπάτες. Ο έλεγχος υπήρχε πάντα. Όταν βγάλαμε το “Γκόμενες Funky” μας χαρακτήρισαν σεξιστές επειδή στον τίτλο υπήρχε η λέξη “γκόμενες”, ενώ “Το Λέσι”, μας το έριξε το Facebook επειδή και καλά έδειχνε έναν τύπο με εσώρουχο, αλλά ξέρουμε ότι ο πραγματικός λόγος ήταν οι στίχοι. Αν ασχοληθεί ένα γράφειο που έχει πάρει κρατικό χρήμα θα φας ban χωρίς να το καταλάβεις. Εκτός βέβαια αν είσαι Τραπ, που επειδή έχεις μεγάλη διείσδυση στους πιτσιρικάδες και φέρνεις χρήμα δε σε ενοχλεί κανείς, όσο σεξιστής κι αν είσαι.
Αυτό δεν είναι όμως το αγοραστικό κοινό που δημιουργεί κινήματα;
Πράγματι. Αν κοιτάξεις πίσω θα δεις ότι για παράδειγμα αυτοί είναι που έκαναν μάγκες τους Nirvana. Οι 13άρηδες και οι 15άρηδες εκείνης της εποχής. Η διαφορά είναι ότι οι σημερινοί πιτσιρικάδες που έχουν μεγαλώσει με το ίντερνετ και με διαφορετικά ερεθίσματα γουστάρουν να ακούνε αυτά. Το πρόβλημα είναι πως τρώνε ό,τι τους προσφέρουν, αμάσητο. Οι Nirvana είχαν πράγματα να πουν στην εποχή τους αλλά τους έβριζαν οι οπαδοί των Led Zeppelin επειδή ο Cobain ήταν πρεζάκιας. Θυμάσαι ποια ήταν η απάντηση; Ότι ο Plant φορούσε κολάν και λικνιζόταν. Άντε βγάλε ακρη… Όλοι θα τσακώνονται πάντα στη μουσική, αυτό είναι ο νόμος της ζούγκλας όπου ο ένας τρώει τον άλλο. Το θέμα είναι να μένει κάτι και να δημιουργεί συνειδήσεις. Η μουσική είναι σαν τον έρωτα, δεν την κρατάς με τίποτα πίσω. Κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η μόδα του χρόνου…
Η σημερινή μόδα μπορεί να έχει τη διαχρονικότητα των Nirvana ή των Led Zeppelin όμως;
Δε νομίζω, πολύ δύσκολα, μη σου πω με τίποτα. Γιατί το θέμα όπως είπα είναι να μένει κάτι…. Όταν όμως κάτι είναι απλά υλιστικό, όπως η τραπ, θα ξεχαστεί γρήγορα, θα έρθει κάτι άλλο να το σβήσει. Υλισμός τι είναι; Έφαγες, ήπιες, έχεσες και γεια σας. Αύριο πάλι τα ίδια. Δεν μένει κάτι. Είναι αυτό που θέλουν οι άλλοι να πάθουμε. Να μην έχουμε δεσμούς μεταξύ μας. Να μας πετάξουν ένα κομμάτι κρέας και αυτός που θα το φάει πρώτος να φαγωθεί από τον επόμενο.
Θεωρείς ότι σήμερα βγαίνει καλή μουσική στην Ελλάδα;
Ναι βέβαια. Υπάρχει μια μεγάλη άνοδος της hip hop σκηνής, σε αντίθεση με το έντεχνο που έχει πεθάνει. Είναι και το μομέντουμ. Πολλοί ταυτίζονται με τους στίχους που μιλούν για τις δυσκολίες που βιώνουμε, για την αλληλεγγύη. Το νέο hip hop καλύπτει το στιχουργικό κενό που υπάρχει σε μια εποχή που ο κόσμος και κυρίως τα νέα παιδιά έχουν ανάγκη να ακούσουν κάτι ουσιαστικό για την καθημερινότητά τους.
Τη δική σου καθημερινότητα την περνάς στους στίχους σου;
Εγώ μπαίνω καθημερινά στα χειρουργεία και βλέπω πώς είναι ο άνθρωπος σε μια καθημερινότητα που κάποιοι δεν μπορούν να φανταστούν. Την περνάω στους στίχους αλλά μέσω της αυτοαναίρεσης. Έχω δει το ποσό εύθραυστοι είμαστε και λέω “δε γαμιέται, μη δίνεις σημασία”. Έχω την οικογένειά μου, έχω και τους Fundracar. Όλα καλά.
Τι προσδοκίες υπάρχουν από το live στην Τεχνόπολη;
Τι να σου πω. Μπορεί να είναι το καλύτερο live ever, μπορεί και τίποτα. Ανταπόκριση υπάρχει, ο κόσμος γουστάρει, ξέρει τους στίχους. Σημασία έχει όλο αυτό να είναι αληθινό, ακόμα και μέσα στις συνθήκες κάτω από τις οποίες θα γίνει αυτή η συναυλία.
Την Πέμπτη 15 Ιουλίου λοιπόν, στην καρδιά του καλοκαιριού και στην καρδιά της Αθήνας, οι Fundracar υπόσχονται να παρουσιάσουν το μεγαλύτερο, καλύτερο και σίγουρα πιο διαφορετικό Live που έχουν παρουσιάσει ποτέ, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Θα παρουσιάσουν και το νέο του κομμάτι”Ομόνοια” το βίντεο κλιπ του οποίου έκανε πρεμιέρα στις 7 Ιουλίου.
Special Guests της βραδιάς θα είναι φίλοι – συνεργάτες της μπάντας, ο κάθε ένας με την δική του ιστορία στην ελληνική ανεξάρτητη μουσική σκηνή.
Αρχικά δύο κορυφαίες μορφές της ελληνικής Rock / Stoner σκηνής: Ο Αργύρης, τραγουδιστής και frontman των θρύλων Nightstalker και ο Μπάμπης, τραγουδιστής και frontman των Planet Of Zeus. Και εν συνεχεία ένας θρύλος και ένα κορυφαίο δίδυμο της ελληνικής Rap σκηνής: Ο Εισβολέας, ο Λιάκος, ο Eisvo για τον οποίο δεν χρειάζονται περαιτέρω συστάσεις και οι Zoro & Buzz, τα δίδυμα λεκτικά “πιστόλια” από τα Δυτικά.
Την συναυλία θα ανοίξουν οι Dog In Style.
Πόρτες : 20.00
Dog In Style On Stage : 20.45
Fundracar On Stage : 21.20
Προπώληση εισιτηρίων 10€ στο δίκτυο της Viva. Λόγω των υγειονομικών μέτρων δεν θα λειτουργούν ταμεία στην είσοδο του χώρου. Η διάθεση των εισιτηρίων γίνεται αποκλειστικά στην προπώληση.
Οι Fundracar είναι οι:
Μάριος Νταβέλης – Φωνητικά, Ρυθμική Κιθάρα
Νίκος Χατζάκης – Keyboards, Samples
Αλέξανδρος Χαριτάκης – Μπάσο
Σπύρος Νίκας – Πνευστά
Ερωτόκριτος Πιπέρης – Τύμπανα
Felipe Manev – Beatbox – Percussion
Tom Yosi – Lead Guitar, Backing Vocals
Media Links :
Official Website : https://fundracar.com/
YouTube Channel : https://www.youtube.com/user/FUNDRACAR
Instagram Profile : https://www.instagram.com/fundracarband/
Facebook Page : https://www.facebook.com/Fundracar
Spotify Profile : https://open.spotify.com/artist/7csikVgU5YJ4R7SApnbLql
Bandcamp : https://fundracar.bandcamp.com/
Soundcloud : https://soundcloud.com/fundracar