Ως «μία καταστροφή που περίμενε να συμβεί» χαρακτηρίζουν οι Financial Times τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Μάλιστα, στο δημοσίευμα της Τρίτης 4 Απριλίου γίνονται εκτενείς αναφορές για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα.
Παράλληλα γίνεται αναφορά και στην έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας σχετικά με τις συμβάσεις για την προμήθεια και εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος στην Ελλάδα, που εάν λειτουργούσε θα είχε αποτραπεί η τραγωδία στα Τέμπη. Οι Financial Times καταγράφουν επίσης την κακή κατάσταση στην οποία περιήλθε ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα κατά τα μνημονικά χρόνια λόγω της δραματικής μείωσης των εργαζομένων, αναφέροντας χαρακτηριστικά:
«Οι σιδηρόδρομοι της Ελλάδας απασχολούσαν 12.500 άτομα το 2010. Μετά την ανάμειξη της τρόικας, μόλις 2.600 παρέμειναν απασχολούμενοι στον ΟΣΕ και το 2021 οι αριθμοί μειώθηκαν περαιτέρω σε 2.000».
Παραθέτοντας δηλώσεις του Τάκη Θεοφανόπουλου, (προέδρου του ΟΣΕ το 2010), οι Financial Times αναφέρονται και στο πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού. «Ήξερα ότι σύντομα θα αντιμετωπίσουμε ελλείψεις που θα ήταν δύσκολο να αντιμετωπιστούν», δήλωσε ο Τάκης Θεοφανόπουλος.
Στη συνέχεια, οι FT καταγράφουν την κατασπατάληση εκατομμυρίων ευρώ «σε υπερτιμημένες επενδύσεις που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ» καθώς επίσης και διορισμούς στελεχών χωρίς τα κατάλληλα προσόντα τα οποία «άφησαν τον σιδηρόδρομο με ακατάλληλο εξοπλισμό και ελλιπή συντήρηση».
Τέλος το αμερικανικό δημοσίευμα φιλοξενεί και δηλώσεις του πρώην επικεφαλής ασφαλείας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Χρήστου Ρετσίνα ο οποίος αναφερόμενος στις αλλαγές που έκανε η ΝΔ σε σχέση με τον επόπτη βάρδιας στα τρένα και το κέντρο ελέγχου στην Αθήνα το οποίο «χωρίστηκε στα δύο» δήλωσε: «Με αυτές τις αλλαγές, ένα ατύχημα περίμενε να συμβεί».