«Φρέσκο» κρατικό χρήμα και πάλι στα ΜΜΕ – Ετοιμάζουν νέες «εκστρατείες ενημέρωσης»

Πάντα όπως όλα δείχνουν υπάρχει φρέσκο «κυβερνητικό» χρήμα για τα ΜΜΕ, την ώρα βέβαια που δεν υπάρχει για το ΕΣΥ ή για μισθούς και συντάξεις. Και αυτή τη φορά αφορμή είναι εκστρατείες -καμπάνιες- πάντα για την καλή «ενημέρωση» και «ευαισθητοποίηση» των πολιτών.

Βεβαίως παραμένει το ερώτημα αν χρειάζεται επιπλέον χρήμα για να κάνουν τα ΜΜΕ την εργασία τους, δηλαδή την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών.

Αυτή την φορά οι «επιθέσεις» θα γίνουν από δύο ανεξάρτητες Αρχές, την ΑΑΔΕ και την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, για υπηρεσίες «δημοσιότητας και προβολής», ύψους 5,3 εκατ. ευρώ αθροιστικά.

Αφορμή η «ευαισθητοποίηση» των πολιτών μέσω των ΜΜΕ που κατά την πενταετία Μητσοτάκη έχει απολαύσει ουκ ολίγες φορές φρέσκο κρατικό χρήμα από διάφορους φορείς, όπως Αρχές και Ταμείο Ανάκαμψης, προϋπολογισμοί που θα μπορούσαν να οδηγηθούν σε άμεσες ανάγκες σε εκπαίδευση, υγεία και πολλά άλλα.

Χρήμα άφθονο προς τα ΜΜΕ

Προηγήθηκαν οι εκστρατείες του καλοκαιριού όπως:

  • για τους  «ευάλωτους δανειολήπτες-7 εργαλεία για να σώσετε το σπίτι σας» (4,6 εκατ. ευρώ – άγνωστο όμως πόσα σπίτια σώθηκαν),
  • για τη σύγκριση τιμών μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής (8,2 εκατ. ευρώ, όμως η πλατφόρμα δεν… μειώνει τις τιμές),
  • την καμπάνια για την «αναβάθμιση του ΕΣΥ» (2,9 εκατ. ευρώ).

Σειρά τώρα των ανεξάρτητων Αρχών, οι οποίες τις τελευταίες μέρες δημοσίευσαν προκηρύξεις με τις οποίες ζητούν ανάδοχο για υπηρεσίες δημοσιότητας και προβολής: η πρώτη, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, διαθέτει 4,3 εκατ. ευρώ, ενώ για τη δεύτερη, την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το κονδύλι ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ. Σύνολο: 5,3 εκατ. ευρώ.

Οι όροι των διαγωνισμών και το αντικείμενο των συμβάσεων, όπως περιγράφονται στις προκηρύξεις των διαγωνισμών, είναι σχεδόν πανομοιότυπα και κατά περίπτωση περιλαμβάνουν:

α. Σχεδιασμό και στοχοθεσία: Επικοινωνιακή στρατηγική και σχέδιο δράσεων επικοινωνίας.

β. Σχεδιασμό και παραγωγή έντυπου, ηλεκτρονικού, οπτικοακουστικού και λοιπού ενημερωτικού προωθητικού υλικού για έντυπα ή ηλεκτρονικά μέσα ή για άλλες χρήσεις. Με άλλα λόγια, τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, ηλεκτρονικές και έντυπες καταχωρήσεις.

γ. Σχεδιασμό και διοργάνωση τυχόν προωθητικών ενεργειών προβολής καθώς και προμήθεια προωθητικού υλικού. Συμμετοχή ή οργάνωση σχετικών εκδηλώσεων.

δ. Ενέργειες προβολής και δημοσιότητας σε ΜΜΕ, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πλατφόρμες του Διαδικτύου.

Οι παραπάνω δράσεις «δημοσιότητας και προβολής» δεν έχουν ισομερές κόστος. Συνήθως τα μεγαλύτερα κονδύλια των «δράσεων επικοινωνίας» διοχετεύονται στα ΜΜΕ και κυρίως στην τηλεόραση εν είδει διαφημιστικών σποτ σύμφωνα με το media plan που έχει καταρτίσει ο ανάδοχος.

* Η διάρκεια της καμπάνιας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας έχει οριστεί σε 12 μήνες. Η αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 740.000 ευρώ, περιλαμβανομένου του ΦΠΑ σε 916.000 ευρώ. Η καμπάνια περιλαμβάνει την παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού για μαθητές, προωθητικού υλικού που θα συμβάλει στην αναγνωρισιμότητα της Αρχής και την ευαισθητοποίηση αλλά και τη διοργάνωση εκδηλώσεων «για την περαιτέρω προώθηση του πολυεπίπεδου έργου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας» με στόχο «την καλλιέργεια συναντίληψης».

Με δύο μέχρι τώρα επικεφαλής, τον Άγγελο Μπίνη, ο οποίος παραιτήθηκε το καλοκαίρι του 2022 για να σταδιοδρομήσει στις Βρυξέλλες, και έκτοτε την Αλεξάνδρα Ρογκάκου, αν και έχει κληθεί σε πολλές περιπτώσεις να συμβάλει για τη διερεύνηση παρατυπιών στο Δημόσιο, από τη λίστα Πέτσα το 2020 μέχρι την τραγωδία στα Τέμπη και από τις παρακολουθήσεις και το Predator μέχρι τα pushbacks στο Αιγαίο, η Εθνική Αρχή Διαφάνειας δεν έχει καταφέρει να διαφωτίσει, παρά μόνο να  καλύψει τα έργα και τις ημέρες της κυβέρνησης.

Διαβάστε επίσης: Τέμπη: Η διοικήτρια της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας κάνει υποδείξεις στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία – Επιστολή στο Documento

Η εργαλειοποίηση της Αρχής από την κυβέρνηση και η προσπάθεια περαιτέρω χειραγώγησής της φάνηκαν την περασμένη εβδομάδα, όταν εισήγαγε στη Βουλή φωτογραφική διάταξη για τον διορισμό διοικητή με την οποία αφαιρείται η υποχρέωση για πτυχία νομικής και οικονομικής κατεύθυνσης και εισάγονται αόριστα προσόντα, όπως η επιχειρησιακή επάρκεια. Η πρωτοβουλία αυτή προκάλεσε την άμεση αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, που ζήτησαν ονομαστική ψηφοφορία.

Διαβάστε επίσης: Η διοικήτρια της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας κάνει υποδείξεις σε δημοσιογράφους – Επιστολή στο Documento

Η Αρχή συστάθηκε το καλοκαίρι του 2019 με τον νόμο για το επιτελικό κράτος, καταργώντας τη Γενική Γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς, τον γενικό επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και τα Σώματα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, Υγείας, Δημοσίων Έργων και Μεταφορών.

* Σύμφωνα με την προκήρυξη, οι δράσεις δημοσιότητας και προβολής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων αφορούν κυρίως τις δράσεις που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Διαβάστε επίσης:

Επιχείρηση διαγραφής της δημοσιογραφίας – «Τείχος» για την ελευθεροτυπία, μετά το αδιανόητο αίτημα του Αριστείδη Φλώρου της Energa

Νέα δημοσιεύματα για Τσίπρα-Βενιζέλο: Το δείπνο με οργανωτή τον Μαραντζίδη

Ποιο κράτος δικαίου;

Νοσοκομεία: Πανελλαδική 24ωρη απεργία – Τι απαιτούν οι γιατροί για τη Δημόσια Υγεία

Ολιστική σύγκρουση Καραμανλή – Σαμαρά με Μητσοτάκη