«Καταπέλτης» είναι, το πόρισμα 252 σελίδων των δικαστικών εμπειρογνωμόνων για την τραγωδία στα Τέμπη που παραδόθηκε στα χέρια του ειδικού εφέτη ανακριτή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εμπειρογνώμονες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας το μοιραίο βράδυ της 26ης του Φλεβάρη που βύθισε στο πένθος περί τις 67 οικογένειες.
Διαβάστε επίσης: Τραγωδία Τέμπη: Στον εφέτη ανακριτή το πόρισμα των δικαστικών εμπειρογνωμόνων
Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, στο πόρισμα υπογραμμίζεται ότι την ημέρα του δυστυχήματος , δε λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση που τα οριοθετεί.
Επίσης σε αντίθεση με τις επικοινωνιακές προσπάθειες από την πλευρά της κυβέρνησης Μητσοτάκη να πείσει ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν σε εντελώς διαφορετικό συμπέρασμα. Δηλαδή όχι μόνο δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών αλλά ούτε και η φωτοσήμανση που θα μπορούσε να αποτρέψει το συμβάν, τόσο στη γραμμή της ανόδου όσο και της καθόδου.
Παράλληλα, στο σημείο σύγκρουσης, φαίνεται ότι η σιδηροδρομική γραμμή είχε τοποθετημένους ραδιοφάρους, πιθανότατα σε εφαρμογή των υποχρεώσεων της με αρ. 10005/2007 σύμβασης. Ωστόσο δεν είχε παραληφθεί οριστικά το συγκεκριμένο τμήμα, συνεπώς δεν είχε πιστοποιηθεί η λειτουργία τους.
Ευθύνες στο σταθμάρχη
Οι εμπειρογνώμονες εκτός από την έλλειψη των απαιτούμενων μέτρων ασφαλείας επιρρίπτουν ξεκάθαρα ευθύνες στον 59χρονο σταθμάρχη, καθώς δεν χρησιμοποίησε τη λειτουργία χάραξης της διαδρομής πριν την εντολή αναχώρησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Δείτε επίσης: Ο Μητσοτάκης διέγραψε την ασφάλεια των τρένων
Επίσης, τονίζεται πως μετά τη διαβίβαση εντολής αναχώρησης δεν έλεγξε την πορεία της αμαξοστοιχίας προς Θεσσαλονίκη, μέσω των ενδείξεων του Τοπικού Πίνακα Χειρισμού, για τον οποίο διαπιστώνεται ότι έχει εμβέλεια περίπου 1.400 μέτρα στη γραμμή ανόδου και περίπου 2.000 μέτρα στη γραμμή καθόδου.
Ακόμα στο πόρισμα διαπιστώνεται ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν ενημέρωσε για την αλλαγή πορείας της αμαξοστοιχίας, (από τη γραμμή ανόδου στη γραμμή καθόδου).
Στο πολυσέλιδο πόρισμα των 252 σελίδων περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, φωτογραφικό υλικό και γνωματεύσεις, τόσο από το Γενικό Χημείο του Κράτους, όσο και από άλλες υπηρεσίες που ερεύνησαν το δυστύχημα.
Δείτε επίσης: Τέμπη: Σε κέντρο αποκατάστασης στη Γερμανία ο μοναδικός επιζών από το πρώτο βαγόνι