Το τάνκερ Affinity V προσάραξε κοντά στο σημείο που είχε κολλήσει το Ever Given, αναζωπυρώνοντας φόβους για μια επανάληψη της περυσινής διακοπής στην αλυσίδα τροφοδοσίας που κράτησε εβδομάδες.
Την Τετάρτη, το πλοίο μήκους 250 μέτρων που κατευθυνόταν προς Σαουδική Αραβία προσάραξε στο κανάλι, φέρνοντας στη μνήμη το κόλλημα που είχε προκαλέσει το Μάρτιο του 2021 το φορτηγό πλοίο Ever Given, που είχε δημιουργήσει μια «ουρά» 400 χιλιομέτρων από πλοία, που εκτεινόταν μέχρι τον Ινδικό ωκεανό. Η υπόθεση που απασχόλησε για εβδομάδες τα πρωτοσέλιδα του διεθνούς Τύπου φαίνεται ότι έδωσε τα απαραίτητα μαθήματα στις αρχές της Αιγύπτου που ξεκόλλησαν με ρυμουλκά το πλοίο μέσα σε μερικές ώρες.
3/ VIDEO UPDATE: #AFFINITYV is freed!
She got grounded, freed, maybe-grounded again, and now very gingerly under tow southbound in the #SuezCanal.
Cause unclear. But I’ve narrated an animation of the initial incident. pic.twitter.com/tM9Mc2FZzB
— John Scott-Railton (@jsrailton) September 1, 2022
Σύμφωνα με την υπηρεσία παρακολούθησης πλοίων TankerTrackers, το δεξαμενόπλοιο Aframax Affinity V φαινόταν να έχασε τον έλεγχο στη Διώρυγα του Σουέζ ενώ κατευθυνόταν προς νότο. «Προσωρινά μπλόκαρε την κυκλοφορία και τώρα είναι στραμμένη πάλι προς το νότο, αλλά κινείται αργά με τη βοήθεια ρυμουλκών», έγραψε στο Twitter.
At around 17:00 UTC today (2022-08-31), the Aframax tanker AFFINITY V (9645401) seemed to have lost control in the Suez Canal while heading southbound. She temporarily clogged up traffic and is now facing south again, but moving slowly by tugboat assistance. via @MarineTraffic pic.twitter.com/ECstNLPtbc
— TankerTrackers.com, Inc. (@TankerTrackers) August 31, 2022
Το πλοίο έχει μήκος 252 μέτρα και πλάτος 45 μέτρα, καθιστώντας το μικρότερο από το μήκους 400 μέτρων Ever Given και έχει εγγεγραμμένη χωρητικότητα περίπου 110.000 μετρικούς τόνους. Θεωρήθηκε επίσης ότι μεταφέρει μόνο περίπου το 40% της συνολικής χωρητικότητάς του – ένας παράγοντας που θα μπορούσε να διευκολύνει την επαναφορά.
Περίπου το 12% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από το κανάλι, το οποίο είναι η ταχύτερη διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Οι προσαράξεις στα λιμάνια και τις θαλάσσιες διόδους έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια καθώς το μέγεθος των φορτηγών πλοίων μεγαλώνει αναντίστοιχα με τις δυνατότητες των ήδη υπαρχουσών υποδομών. Οι βυθοκορήσεις που γίνονται στα λιμάνια, κυρίως της Ασίας και της Αφρικής, έχουν ως αποτέλεσμα την διατάραξη των ευαίσθητων οικοσυστημάτων των βυθών.