Forrester: Η εμπειρία το κύριο ζητούμενο από τους εργαζόμενους

Forrester: Η εμπειρία το κύριο ζητούμενο από τους εργαζόμενους

Ο αριθμός των ανωτέρων στελεχών σε τμήματα ανθρώπινου δυναμικού (HR) που θεωρούν ότι η εμπειρία των εργαζομένων (ΕΧ) αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα της στρατηγικής τους σχεδόν τριπλασιάστηκε μέσα στα δυο τελευταία χρόνια.

Αυτό το εύρημα περιλαμβάνεται στη νέα έρευνα της Forrester Consulting LLC που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της SAP, της θυγατρικής της Qualtrics και της ΕΥ. Συνοδεύεται, μάλιστα, από τη διαπίστωση ότι ο διαθέσιμος προϋπολογισμός για το ΕΧ σχεδόν διπλασιάστηκε στο ίδιο χρονικό διάστημα από 6% σε 11% και αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο, στο 16%, μέσα στα δυο επόμενα χρόνια.

Η εμπειρία των εργαζομένων αναγνωρίζεται ως καίριος παράγων τη δεδομένη χρονική συγκυρία, καθώς οι οργανισμοί είναι υποχρεωμένοι να υποστηρίξουν έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό τηλε-εργαζομένων, χωρίς αυτό να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην κουλτούρα, την ευελιξία και την παραγωγικότητά τους. Παρόλα αυτά, οι περισσότερες πρωτοβουλίες στον χώρο του ΕΧ παραμένουν σχετικά ανώριμες, σύμφωνα με την έρευνα «Close the Employee Experience Gap», στο πλαίσιο της οποίας ερωτήθηκαν 900 ανώτερα στελέχη τμημάτων HR και 900 εργαζόμενοι πλήρους ωραρίου. 

Οι κλειστές δομές, η απουσία υποστήριξης εκ μέρους της ηγεσίας, οι ασυνέπειες στη λήψη μέτρων, η διασπορά των δεδομένων αλλά και οι διαφορετικές απόψεις μεταξύ των τμημάτων HR και των εργαζομένων δείχνουν ότι υπάρχουν ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης στην πορεία προς την υιοθέτηση πρωτοβουλιών EX, με αλλαγές οι οποίες θα πιάσουν τόπο.

Για παράδειγμα, μονάχα 24% των ομάδων HR διαθέτουν την υποστήριξη κάποιου ανώτατου στελέχους του οργανισμού σε ότι αφορά στις δράσεις τους για ΕΧ, ενώ 71% παραδέχονται ότι ήταν μεγάλη πρόκληση η συγκέντρωση στοιχείων σε πραγματικό χρόνο για τις εμπειρίες των εργαζομένων.

Επίσης, μόλις το 17% των τμημάτων HR δηλώνουν πως μπορούν να παρακολουθούν τα αντιπροσωπευτικά για την κουλτούρα του οργανισμού KPIs. Όμως, ενώ το 81% των εργαζομένων πιστεύουν πως η δημιουργία και η διατήρηση μιας θετικής κουλτούρας είναι το πιο σημαντικό στοιχείο για τη δημιουργία καλού ΕΧ, μόνο το 58% των υπευθύνων HR έχουν την ίδια γνώμη. Από την άλλη, μόλις το 15% των εργαζομένων περιμένει εξαιρετικές εμπειρίες από τους οργανισμούς τους…

Παρά τις υφιστάμενες προκλήσεις, η έρευνα επιβεβαίωσε ότι οι πρωτοβουλίες στον χώρο του ΕΧ μπορούν να αποφέρουν τεράστια οφέλη στο σύνολο των δραστηριοτήτων ενός οργανισμού. Ανώτερα στελέχη στον χώρο του HR δηλώνουν ότι τέτοιου είδους πρωτοβουλίες έχουν θετικό αντίκτυπο στην ευελιξία του εργατικού δυναμικού (59%), αλλά και του ίδιου του οργανισμού (67%).

Παράλληλα, σχεδόν των 80% από τους ερωτηθέντες εργαζομένους δήλωσαν ότι οι πρωτοβουλίες στον χώρο του ΕΧ βελτιώνουν την παραγωγικότητά τους και την ποιότητα της εργασίας τους. Κι αυτό μεταφράζεται, βεβαίως, σε αυξημένα έσοδα, όπως παραδέχονται το 77% των ανώτερων στελεχών HR, ενώ το 61% παρατήρησαν ότι οδηγεί επίσης σε βελτίωση της κερδοφορίας.

«Η εκπαίδευση και η επιμόρφωση, η ποικιλομορφία και η συμπερίληψη μαζί με την κουλτούρα που παρακινεί τους ανθρώπους να δώσουν όλο τους τον εαυτό στην εργασία τους, συναποτελούν την εμπειρία του εργαζομένου» τονίζει η Jill Popelka, πρόεδρος του SAP SuccessFactors. «Η εμπειρία αυτή δεν αποτελεί μονάχα αντικείμενο του HR, ούτε συνδέεται αποκλειστικά με την αύξηση της παραγωγικότητας. Πρέπει να εντάσσεται σε μια ολιστική στρατηγική, που ξεκινάει από την κορυφή του οργανισμού και διαμορφώνεται με τη βοήθεια της συνεχούς ανάδρασης εκ μέρους των εργαζομένων».

https://www.documentonews.gr/filegrid/2021/03/03/603f1f0a825e636aa57d7cd2.pdf

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter