Πάνω στο νήμα κρίθηκε το πρωτάθλημα της Formula 1, με θριαμβευτή τον Μαξ Φερστάπεν! Ο Λιούις Χάμιλτον έχασε τον τίτλο μέσα από τα χέρια του, αφού ένας αστάθμητος παράγοντας άλλαξε τα δεδομένα.
Όσο και αν ακούγεται απίστευτο, το μέχρι τότε ανιαρό συναρπαστικό Γκραν Πρι του Άμπου Ντάμπι κρίθηκε σε «ρόδα με ρόδα» μονομαχία ενός γύρου. Ο Χάμιλτον προπορευόταν με τη Mercedes του με διαφορά 11-12 δευτερολέπτων, αλλά η εγκατάλειψη του Nίκολας Λατίφι πέντε γύρους πριν το τέλος έφερε αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.
Όταν αυτό αποσύρθηκε, απέμενε μόλις ένας γύρος και βάσει κανονισμών τα μονοθέσια ξεκίνησαν χωρίς να υπάρχει, παρά μόνο ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους. Ο Φερστάπεν, με άφθαρτα ελαστικά στη Red Bull, προσπέρασε τον Χάμιλτον και πανηγύρισε έξαλλα τον πρώτο τίτλο της καριέρας του.
Μάλιστα η Mercedes κατέθεσε ένσταση για το κύρος του αποτελέσματος, θεωρώντας ότι υπήρξε παράβαση κανονισμών στον τρόπο με τον οποίο εκκίνησαν τα μονοθέσια τον τελευταίο γύρο, μετά την απόσυρση του αυτοκινήτου ασφαλείας.
«Είναι απίστευτο, είναι παρανοϊκό αυτό που συνέβη», σχολίασε συγκινημένος ο 24χρονος Ολλανδός, αφού πρώτα αγκάλιασε τον Χάμιλτον. «Επιτέλους, στάθηκα για μια φορά τυχερός. Δεν βλέπω γιατί να μη μείνουμε στην κορυφή για τα επόμενα 10-15 χρόνια».
Ο Φερστάπεν ανέβηκε στο βάθρο τυλιγμένος με τη σημαία της Ολλανδίας, η οποίας πανηγύρισε τον τίτλο της Formula 1 για πρώτη φορά.
Πριν συμβεί το ατύχημα του Λατίφι, που εξόργισε την ομάδα της Mercedes, ο Χάμιλτον κυριαρχούσε απόλυτα, προσπερνώντας τον Φερστάπεν με την εκκίνηση κιόλας. Ο Ολλανδός ξεκίνησε την κούρσα από την pole position, αλλά έκανε κάκιστη εκκίνηση και βρέθηκε πίσω από τον μεγάλο αντίπαλό του.
Η προσπάθειά του να προσπεράσει, αμέσως μετά, έστειλε τον Χάμιλτον εκτός πίστας για μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου, αλλά οι αγωνοδίκες δεν είδαν κάτι μεμπτό στη συγκεκριμένη μονομαχία.
Η διαφορά ανάμεσα στους δύο διεκδικητές μειώθηκε πολύ όταν ο ομόσταυλος του Φερστάπεν στη Red Bull Σέρχιο Πέρες καθυστέρησε τον Χάμιλτον (ο οποίος διαμαρτυρήθηκε για «επικίνδυνη οδήγηση» του Πέρες).
Αλλά ο 36χρονος Βρετανός ξέφυγε ξανά με διαφορά 11-12 δευτερολέπτων και έτρεχε ολοταχώς προς τον τίτλο, μέχρι που η τρακαρισμένη Williams του Καναδού Λατίφι έδωσε στον Φερστάπεν τη μεγάλη ευκαιρία.
Ο Χάμιλτον αναδείχθηκε πρωταθλητής με τη Mercedes τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια και επτά συνολικά (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020). Μέσα στη φετινή σεζόν, ο Βρετανός κέρδισε 8 κούρσες, έναντι 10 του πρωταθλητή Φερστάπεν. Οι δυό τους μπήκαν ισόβαθμοι στο τελευταίο Γκραν Πρι της χρονιάς, στη Yas Marina του Άμπου Ντάμπι.
Η Μercedes κατάκτησε και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών για 8η συνεχόμενη χρονιά.
Ο αγώνας ήταν ο αποχαιρετιστήριος του Κίμι Ράικονεν, ο οποίος έχει περισσότερες συμμετοχές από κάθε άλλον οδηγό στην ιστορία της Formula 1 και κατέκτησε το πρωτάθλημα το 2007. Ο Φινλανδός εγκατέλειψε στον 29ο γύρο.