Φίλης για εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Δεν είναι όλα ρόδινα, όπως τα παρουσιάζει το υπουργείο Παιδείας»

Φίλης για εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Δεν είναι όλα ρόδινα, όπως τα παρουσιάζει το υπουργείο Παιδείας»

Επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατέθεσε ο _x000D_
τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Α’ Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, για _x000D_
το πλήθος των «ανοιχτών» θεμάτων στην εκπαίδευση κατά την κρίσιμη _x000D_
περίοδο που διανύουμε.

Ο Νίκος Φίλης επισημαίνει καταρχάς πως παρά τις δημόσιες διαβεβαιώσεις για την αποτελεσματική εφαρμογή της «εξ αποστάσεως» εκπαίδευσης και τη πρόθυμη συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας, η εμπειρία των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων φαίνεται να μην είναι τόσο ρόδινη όσο επικοινωνιακά παρουσιάζει το υπουργείο, με σοβαρές τεχνικές και δικτυακές δυσκολίες, που σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν να ακυρώνουν την προσπάθεια.

Επίσης, μείζον θέμα είναι ο αποκλεισμός πολλών μαθητών και φοιτητών για λόγους οικονομικούς και τεχνολογικούς (απουσία υπολογιστών, οικονομική αδυναμία δικτυακής πρόσβασης) και η πλήρης ανυπαρξία οποιουδήποτε προγραμματισμού και μέριμνας για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, των μαθητών Ρομά και των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Παράλληλα, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ζητά από το υπουργείο να πληροφορήσει την εκπαιδευτική κοινότητα για τον προγραμματισμό σχετικά με τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, ώστε να μην παραταθεί η αβεβαιότητα χιλιάδων παιδιών και των οικογενειών τους. Από την πρώτη δε στιγμή έχει τονιστεί ότι η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι άλλη από τη διδακτέα που παραδόθηκε στις «φυσικές» σχολικές τάξεις, κάτι που συνεπάγεται την ανάγκη για έγκαιρη ανακοίνωση της μειωμένης -εκ των πραγμάτων- ύλης.

Ο Νίκος Φίλης απήθυνε εννέα ερωτήσεις προς τη Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τα ζητήματα που έχουν ανακύψει στην παιδεία:

Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να επιλυθούν τα προβλήματα
ηλεκτρονικής πρόσβασης στις ψηφιακές πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης,
εξασφαλίζοντας την καθολική και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών;

Υπάρχει
πρόβλεψη για επιδότηση αγοράς εξοπλισμού και παροχής δεδομένων για
όσους μαθητές και φοιτητές δε διαθέτουν τα κατάλληλα μέσα;

Σε
ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί για την ενίσχυση του δημόσιου
συστήματος τηλεκπαίδευσης, δηλαδή του ΠΣΔ και των συστημάτων που
χρησιμοποιούν τα ΑΕΙ;

Δεσμεύεται για την αποχώρηση της εταιρίας
μετά το πέρας του τριμήνου, τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων που
τηρούνται στις βάσεις δεδομένων της, καθώς και για την αποφυγή
δημιουργίας οποιουδήποτε τεχνολογικού τετελεσμένου που θα της έδινε
προβάδισμα σε μελλοντικές εφαρμογές;

Ποιος είναι ο σχεδιασμός
του υπουργείου για την ουσιαστική υποστήριξη των ευάλωτων ομάδων όπως τα
προσφυγόπουλα και οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες;

Πότε προτίθεται να ανακοινώσει το σχεδιασμό για τις
πανελλήνιες εξετάσεις, με βάση τα σημερινά και επικρατέστερα σενάρια,
ώστε μαθητές και οι μαθήτριες να πάψουν να διάγουν σε καθεστώς
αβεβαιότητας;

Πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες διορισμού των μόνιμων εκπαιδευτικών τόσο στην Ειδική Αγωγή όσο και στην Γενική Εκπαίδευση;

Ποιοι
είναι οι λόγοι καθυστέρησης στελέχωσης των ΑΕΙ τόσο με νέα μέλη ΔΕΠ,
όσο και με την επαναπροκήρυξη των θέσεων από συνταξιοδοτήσεις; Υπάρχει
σχεδιασμός για ενίσχυση των σχολών και των τμημάτων επιστημών που
θεραπεύουν αντικείμενα και καλύπτουν ανάγκες που διαμορφώνονται από την
πανδημία του ιού, χωρίς ωστόσο, η όποια στήριξη να είναι σε βάρος των
υπόλοιπων σχολών και τμημάτων;

Ποια μέτρα προτίθεται να λάβει ώστε να διαφυλάξει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα;

Documento Newsletter