Fiat Concept Centoventi, η νέα λύση στην ηλεκτροκίνηση

Το Concept Centoventi (Σ.Σ: Centoventi = 120) παρουσίασε στη Γενεύη η Fiat, γιορτάζοντας με αυτό τον τρόπο τα 120 χρόνια από την ίδρυσή της και κάνοντας ακόμα ένα βήμα προς τον εξηλεκτρισμό.

Το όχημα είναι ιδανικό για μετακίνηση στην πόλη και ανάλογα με τις επιθυμίες του αγοραστή, η αυτονομία του μπορεί να αυξηθεί από τα 100, έως τα 500 χιλιόμετρα, αγοράζοντας ή ενοικιάζοντας μπαταρίες.

Το αυτοκίνητο διατίθεται σε λευκή απόχρωση και η δυνατότητα που παρέχει στον αγοραστή, είναι μέσω του προγράμματος εξατομίκευσης «4U» να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις οροφές, τέσσερις προφυλακτήρες, τέσσερα καλύμματα τροχών και ισάριθμων εξωτερικών φιλμ.

Πέραν των έξι διαμορφώσιμων στοιχείων (προφυλακτήρες, οροφή από πολυκαρβονικό υλικό, πίνακας οργάνων Lingotto, μπαταρίες, οθόνη στην πίσω πόρτα και εξωτερικά φιλμ), 114 ακόμα αξεσουάρ μπορούν να τοποθετηθούν από τον ίδιο τον χρήστη, όπως πχ. το ηχοσύστημα, οι πόρτες των αποθηκευτικών χώρων, τα καλύμματα των καθισμάτων και άλλα. Μάλιστα, του δίνεται η δυνατότητα κατασκευής ποτηροθηκών μέσω 3D εκτυπωτή.

Διαμόρφωση εσωτερικού «plug and play»

Το εσωτερικό μπορεί να φιλοξενήσει έως και τέσσερα άτομα, με το ταμπλό να έχει μικρές οπές που διευκολύνουν τη σύνδεση εξαρτημάτων. Το εσωτερικό των θυρών μπορεί να εξατομικευθεί και αυτό, ενώ από οικολογικά υλικά είναι κατασκευασμένα τα καθίσματα. Πέραν των άπλετων αποθηκευτικών χώρων, τα καθίσματα έχουν κι αυτά τους δικούς τους, ενώ το αναδιπλούμενο και αφαιρούμενο πίσω κάθισμα, δημιουργεί ακόμα έναν αποθηκευτικό χώρο.

Παραπάνω αναφέρθηκε πως τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από οικολογικό υλικό. Πρόκειται για τη ρητίνη πολυφενόλης, που ζυγίζει τρεις φορές λιγότερο από άλλα πλαστικά, είναι αντι-μικροβιακή, ανθεκτική στην ακτινοβολία UV και μπορεί να χρωματιστεί σε οποιαδήποτε απόχρωση.

Νέο σύστημα οπών στο ταμπλό, νέος πίνακας οργάνων «Lingotto»

Μέσω μιας σειράς οπών, ο οδηγός μπορεί να τοποθετήσει διάφορα αξεσουάρ εκεί, κάτι που του διευκολύνει την πορεία του. Αναφορικά με τον πίνακα οργάνων, το smartphone συνδυάζεται με την οθόνη 10 ιντσών και μπορεί να λειτουργήσει ως σύστημα πολυμέσων. Από εκεί και πέρα, διατίθεται σε διαφορετική διαμόρφωση, που περιλαμβάνει οθόνη 20 ιντσών. Παρέχει όλες τις πληροφορίες και λειτουργίες και το τμήμα της που κοιτάζει προς τα εμπρός, μπορεί να προβάλει μηνύματα προς το εξωτερικό του οχήματος.

Οροφή

Η βασική έκδοση του Centoventi έχει ανοικτή οροφή, αλλά ο πελάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο πολυκαρβονικές οροφές, μαλακή υφασμάτινη, οροφή με αποθηκευτικό χώρο ή ακόμα και οροφή με ηλιακά πάνελ που εκτός του ότι αποθηκεύουν ενέργεια, διατηρούν το όχημα δροσερό όταν βρίσκεται κάτω από τον ήλιο.

Πίσω πόρτα

Μπορεί να φιλοξενήσει μια πρωτοποριακή οθόνη μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να επικοινωνεί διάφορα μηνύματα. Όταν το όχημα κινείται, για λόγους ασφαλείας θα δείχνει μόνο το λογότυπο της Fiat, όταν, όμως, είναι σταθμευμένο, μπορεί να μετατραπεί σε διαφημιστική πινακίδα.

Σύγχρονο στιλιστικό στιλ με την υπογραφή της Fiat

Οι μεντεσέδες στις θύρες συνδυάζουν τη ρετρό εποχή με τη φουτουριστική, το ταμπλό είναι πολυ-χρηστικό, τα καθίσματα λεπτά, ενώ ξεχωρίζουν και οι περσίδες που αποτελούν τον δείκτη φόρτισης. Όσον αφορά στα πλαϊνά προστατευτικά των θυρών, είναι κατασκευασμένα από ανθεκτικό υλικό, το οποίο παράλληλα είναι ελαστικό και προστατεύει το αμάξωμα.

Αυτονομία έως και 500 χιλιόμετρα

Στη βασική έκδοσή του, το Centoventi προσφέρει αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Όμως, αυτή μπορεί να αυξηθεί στα 400, με την προσθήκη τριών ακόμα μπαταριών (100 χιλιομέτρων αυτονομίας η κάθε μια), ενώ αν τοποθετηθεί μία επιπλέον κάτω από το κάθισμα του οδηγού, αυξάνεται στα 500. Η τοποθέτησή τους διατηρεί το χαμηλό κέντρο βάρους του οχήματος, ενώ η παροχή στο κέντρο της βάσης του παρμπρίζ, κάνει εύκολη τη φόρτισή τους, ανεξάρτητα από την πλευρά που είναι εγκατεστημένος ο φορτιστής.

Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του πρωτότυπου Fiat Centoventi

Μήκος: 3.680 mm

Ύψος: 1.527 mm

Πλάτος: 1.740 mm

Μεταξόνιο: 2.430 mm

Εμπρός πρόβολος: 658 mm

Πίσω πρόβολος: 592 mm

Πηγή: Fiat

Ετικέτες