Σε φιάσκο εξελίχθηκε η εναρκτήρια βραδιά του ροκ φεστιβάλ Release, μετά την αποχώρηση των headliners Bauhaus από τη σκηνή, μετά από 50 λεπτά. Ο τραγουδιστής του εμβληματικού συγκροτήματος, Peter Murphy, επικαλέστηκε πρόβλημα με το μικρόφωνό του και έφυγε εκνευρισμένος, αιφνιδιάζοντας ακόμα και τα υπόλοιπα μέλη. Η συναυλία παρωδία περιείχε μόλις 10 τραγούδια, από τα οποία μόνο τα 2-3 πρώτα ακούστηκαν απρόσκοπτα.
Στην Πλατεία Νερού, δεν ακούστηκαν γιουχαΐσματα. Οι πρώτες αντιδράσεις μέσα στα social media κατηγόρησαν –ως είθισται- τη διοργανώτρια εταιρία του Release για έλλειψη επαγγελματισμού. Φαίνεται όμως ότι βασικός υπεύθυνος για το φιάσκο ήταν ο ίδιος ο Peter Murphy, ο οποίος, σύμφωνα με μαρτυρίες από τα μετόπισθεν του φεστιβάλ, ήταν εξαρχής εκνευρισμένος.
Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που ο Murphy επιδεικνύει συμπεριφορά πριμαντόνας και διακόπτει συναυλία εξαιτίας τεχνικών προβλημάτων. To ίδιο συνέβη και το 2018 στη Στοκχόλμη, όταν μάλιστα συνελήφθη από τη σουηδική αστυνομία έξω από το χώρο της συναυλίας!
Ανεπίσημα, οι διοργανωτές του Release επισημαίνουν ότι την ευθύνη του ήχου και του φωτισμού στα φεστιβάλ έχουν εξ ολοκλήρου τα συγκροτήματα, και ιδίως οι headliners, όπως οι Bauhaus.
«Εσύ φταις», φώναξε ο Murphy με τη βρετανική προφορά του σε έναν αόρατο ηχολήπτη στο πλάι της σκηνής, αποχωρώντας προς στα σκοτάδια του παρασκηνίου. Λογικά, απευθυνόταν σε τεχνικό του συγκροτήματος: «It’s your fault!»
Τα προβλήματα με τον ήχο του Murphy ξεκίνησαν στο τέταρτο τραγούδι, δηλαδή στο “God In An Alcove”. «Το μικρόφωνό μου κάνει συνεχώς διακοπές», έλεγε και ξανάλεγε προς τους τεχνικούς σκηνής. Όταν του προσφέρθηκε εφεδρικό μικρόφωνο, εκείνος το αγνόησε και προσπάθησε να διορθώσει μόνος το πρόβλημα.
Στη συνέχεια έδωσε εντολή να παιχτούν δύο τραγούδια με εκτεταμένα ορχηστρικά μέρη (“She’s In Parties”, “Bela Lugosi’s Dead”), εκτοξεύοντας στον κάλαθο των αχρήστων οτιδήποτε άλλο υπήρχε στο σετλίστ: “The Passion Of Lovers”, “Silent Hedges”, “Dark Entries”, το “Sister Midnight” του Iggy Pop.
Η πρώτη «καληνύχτα» ακούστηκε σοκαριστικά νωρίς, μόλις 48 λεπτά μετά την έναρξη. Το πρόβλημα στον ήχο ήταν εμφανές, αφού το μικρόφωνο έκανε διακοπές και ο ήχος ερχόταν στην πλατεία σπασμένος. Κάποια άλλη στιγμή, ο Murphy παραπονέθηκε ότι είχε πρόβλημα με την επιστροφή του ήχου στα αυτιά του.
Οι Βauhaus επέστρεψαν στη σκηνή για ένα ανόρεχτο encore, μας ευχαρίστησαν που γεμίσαμε την πλατεία («ήσασταν ωραίοι ακόμα και υπό αυτές τις φριχτές συνθήκες») αλλά το πρόβλημα παρέμεινε άλυτο. Ο Murphy τραγούδησε διεκπεραιωτικά την πρώτη στροφή του “Ziggy Stardust” και μας καληνύχτισε οριστικά και αμετάκλητα, βλαστημώντας τον ατυχή τεχνικό της σκηνής.
Ο κιθαρίστας Αsh αποτελείωσε εκών άκων τον ύμνο του Bowie τραγουδώντας όπως όπως και τα φώτα άναψαν για την αποχώρηση του απογοητευμένου κοινού. Η Πλατεία Νερού γέμισε από 10.000 θεατές, ως επί το πλείστον «μέσης» συναυλιακής ηλικίας, αφού και τα τρία βασικά συγκροτήματα είχαν πίσω τους δεκαετίες καριέρας. Η τριετής απουσία φεστιβαλικών εκδηλώσεων λόγω πανδημίας δημιούργησε διάχυτη προσμονή, αλλά η χθεσινή βραδιά εξελίχθηκε σε ψυχρολουσία.
Οι Bέλγοι dEUS χειροκροτήθηκαν θερμά για το σχεδόν “Greatest Hits” σετ που έπαιξαν και έδειξαν απόλυτη εξοικείωση με το ελληνικό κοινό, αφού μας έχουν επισκεφτεί πολλές φορές. “See you next year”, φώναξαν αντί αποχαιρετισμού, μετά το πασίγνωστο “Suds and Soda”.
Οι Σκωτσέζοι Jesus And Μary Chain, όμως, εμφανίστηκαν μάλλον άτονοι και αντιμετώπισαν και αυτοί (μικρότερα) προβλήματα με τον ήχο. Τα τραγούδια από το ιστορικό “Psychocandy” του 1985 ακούστηκαν σαν ταξίδι με τη χρονομηχανή. Την αυλαία άνοιξαν δύο αξιόλογα ελληνικά συγκροτήματα, οι Strawberry Pills και οι Youth Valley.
Το πάντοτε καλά οργανωμένο φεστιβάλ Release θα συνεχιστεί την ερχόμενη Τετάρτη, με την πολυαναμενόμενη συναυλία των Nick Cave And The Bad Seeds. Τον «Πρίγκηπα του Σκότους» θα υποστηρίξουν οι ανερχόμενοι Ιρλανδοί Fontaines DC και οι Σκωτσέζοι Mogwai, ενώ θα συμμετάσχουν και οι δικοί μας Royal Arch, Sugar For The Pill.