Φιάσκο για τη ΝΔ στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών: «Άθλιος ο αντιπερισπασμός της πλειοψηφίας με τον νεκρό μηχανοδηγό»

Φιάσκο για τη ΝΔ στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών: «Άθλιος ο αντιπερισπασμός της πλειοψηφίας με τον νεκρό μηχανοδηγό»

Σε φιάσκο οδηγήθηκε η πλειοψηφία στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών, καθώς η απόπειρα ενοχοποίησης του νεκρού μηχανοδηγού λόγω του βεβαρημένου ιατρικού του παρελθόντος, με σκοπό να αποδοθούν ευθύνες και στη ΡΑΣ για την τοποθέτηση του στο συγκεκριμένο πόστο έπεσε στο κενό.

Στην Επιτροπή διαβιβάστηκε ο πλήρης ιατρικός φάκελος του μηχανοδηγού, ο οποίος -κατά τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη- αποδεικνύει πως δεν προκύπτει τίποτα μεμπτό σε σχέση με το καθιερωμένο ιατρικό σκανάρισμα που περνούν οι μηχανοδηγοί.

Συγκεκριμένα, ο κ. Κόκκαλης τόνισε πως αποδεικνύεται από τα έγγραφα ότι ο θανών ήταν σε θέση να εκτελεί χρέη μηχανοδηγού, αποκαλώντας άθλια την προσπάθεια της ΝΔ να συγκαλύψει τις πραγματικές ευθύνες για την τραγωδία και να πετάξει τη μπάλα στην κερκίδα.

Από την πλευρά της, η μάρτυρας και πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, υποστήριξε πως ο ιατρικός έλεγχος των μηχανοδηγών τηρείται ευλαβικά, με την πλειοψηφία να προσπαθεί να βρει προφάσεις για να καταστήσει διάτρητο και τον πλήρη ιατρικό φάκελο του νεκρού μηχανοδηγού.

Μάλιστα, ο πρόεδρος της Επιτροπής, Δημήτρης Μαρκόπουλος, έφτασε στο σημείο να ψέξει την κ. Τσιαπαρίκου γιατί ένας υπάλληλος της ΡΑΣ πήρε απόσπαση στον ΣΥΡΙΖΑ, θέλοντας με αυτόν τον τροπο να καταδείξει πως η διοίκηση της ανεξάρτητης Αρχής είναι συνυπεύθυνη για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο.

«Να βγάλει ανακοίνωση ο ιατρικός σύλλογος»

Ενδεικτική ήταν και η τοποθέτηση της εισηγήτριας του ΠΑΣΟΚ, Μιλένας Αποστολάκη, η οποία εγκάλεσε τους βουλευτές της πλειοψηφίας ότι τώρα παριστάνουν και τους… γιατρούς, προσπαθώντας να «βγάλουν λαγούς από το καπέλο για τα προβλήματα υγείας του νεκρού μηχανοδηγού».

Κάλεσε δε τον ιατρικό σύλλογο να βγάλει ανακοίνωση προκειμένου να στηλιτεύσει την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού πριν το δυστύχημα, μιλώντας κι εκείνη από τη πλευρά της για άθλιο αντιπερισπασμό. Επιπλέον, θύμισε ότι για τη σκανδαλώδη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη η συμπολίτευση δεν έχει ψελλίσει λέξη.

«Δεν μας δέχτηκε ο Καραμανλής»

Από εκεί και πέρα, η μάρτυρας υποστήριξε πως ζήτησε η Αρχή να ενημερώσει τον τότε υπουργό, Κώστα Καραμανλή, για τα ζητήματα του σιδηροδρόμου, όμως, εκείνος δεν δέχτηκε ποτέ το κλιμάκιο της ΡΑΣ.

Ως εκ τούτου, ο κ. Καραμανλής δεν έκρινε σκόπιμο να συναντηθεί ούτε με τους μηχανοδηγούς που έστελναν προειδοποιητικά εξώδικα, ούτε με τη ΡΑΣ για να λάβει γνώση για την επικίνδυνη κατάσταση που επικρατούσε στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Επιπρόσθετα, η κ. Τσιαπαρίκου επισήμανε το ανθρώπινο λάθος του μοιραίου σταθμάρχη, αλλά τόνισε πως η ύπαρξη τηλεδιοίκησης θα είχε μεγιστοποιήσει την ασφάλεια του δικτύου.

«Μεγάλες ευθύνες της ΡΑΣ»

Με μία μακροσκελή διαρροή, οι γνωστοί – άγνωστοι κύκλοι της ΝΔ από την Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών επιρρίπτουν ευθύνες στη ΡΑΣ. Αίσθηση προκαλεί ότι οι «κύκλοι» κρίνουν σκόπιμο να υπερασπιστούν την Hellenic Train, αμφισβητώντας τα λεγόμενα της προέδρου της ΡΑΣ, κ. Τσιαπαρίκου.

Αναλυτικά η διαρροή χωρίς τις άθλιες αναφορές των «κύκλων» σε προσωπικά δεδομένα ιατρικού χαρακτήρα για τον νεκρό μηχανοδηγό:

Μετάθεση ευθυνών επιχείρησε με την κατάθεσή της στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών η πρόεδρος της ΡΑΣ, Ιωάννα Τσιαπαρίκου, προσπαθώντας να μειώσει τον ρόλο της Αρχής στη χορήγηση εγκρίσεων ασφαλείας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Παρά την προφανή της απόπειρα να το υποβαθμίσει, υποχρεώθηκε να παραδεχθεί ότι το πόρισμα της ΡΑΣ σχετικά με το σχέδιο διαχείρισης ασφάλειας για το δυστύχημα στα Τέμπη διαπιστώνει ανθρώπινο λάθος.

Αφού επεσήμανε ότι ακόμη δεν ολοκληρώθηκε η αυτεπάγγελτη έρευνα της Αρχής, σημείωσε ότι στο υπηρεσιακό πόρισμα αναφέρεται ότι «ο σταθμάρχης δεν λειτούργησε όπως έπρεπε, οι μηχανοδηγοί δεν επικοινώνησαν ως όφειλαν, βρήκαμε ενδείξεις ότι πιθανώς δεν ολοκληρώθηκαν όλες οι ώρες εκπαίδευσης και ότι υπήρχαν αστοχίες σε διάφορα επίπεδα ελέγχου» υπογραμμίζοντας ότι υπήρχε ανθρώπινο λάθος και από τις δύο πλευρές (σταθμάρχη και μηχανοδηγών). Η κα Τσιαπαρίκου ήταν ξεκάθαρη ως προς τις παραλείψεις, καθώς – με λύπη της όπως είπε- διαπιστώνεται ότι «οι δύο μηχανοδηγοί δεν επικοινώνησαν». Σε ερώτηση του κ. Κόκκαλη, πως θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν, η πρόεδρος της ΡΑΣ διευκρίνισε ότι η ραδιοεπικοινωνία- ασχέτως GSM-R- λειτουργούσε.

«Εφόσον δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν μπορούμε να ελέγξουμε ένα σύστημα που δεν υπήρχε» τόνισε η πρόεδρος της ΡΑΣ, προσθέτοντας ότι «ακόμη κι αν δεν έχει τηλεδιοίκηση ένα τμήμα του δικτύου, οφείλουμε να δώσουμε έγκριση ασφάλειας με βάση τα υπάρχοντα συστήματα και τις προτάσεις και διασφαλίσεις από τον διαχειριστή του δικτύου». Διευκρίνισε δε ότι ο ΟΣΕ είναι υποχρεωμένος να καταθέσει έναν τεράστιο φάκελο προκειμένου να λάβει άδεια για θέση σε λειτουργία μέσα στον οποίο αναφέρεται αν η κυκλοφορία γίνεται με τηλεδιοίκηση ή με κλειδούχο και σταθμάρχη. Εύκολα συμπεραίνει κανείς, λοιπόν, ότι ανεξάρτητα από το εάν υπάρχει εν λειτουργία τηλεδιοίκηση ή όχι, η άδεια ασφαλείας χορηγείται με βάση τις διασφαλίσεις από τον διαχειριστή του δικτύου, του ΟΣΕ, όχι με βάση του ελέγχους της ΡΑΣ.

Σε άλλο σημείο, η κα Τσιαπαρίκου, αναφερόμενη στην εξέλιξη των έργων είπε ότι «ειδικά μετά τον Μάιο του 2022 γνωρίζαμε το χρονοδιάγραμμα αλλά και τον μήνα υλοποίησης των εκτελούμενων έργων, προκειμένου να έρθουν για πιστοποίηση στη ΡΑΣ».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την κατάργηση του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας και τη μεταφορά των καθηκόντων του στον συνοδό, η κα Τσιαπαρίκου είπε ότι «οποιαδήποτε δικλείδα ασφαλείας θα ήταν απαραίτητη έτσι όπως είναι ο ελληνικός σιδηρόδρομος», παρότι αρχικά επιχείρησε να πείσει ότι δεν ήταν απαραίτητη η παρουσία του. Η πρόεδρος της ΡΑΣ κατέθεσε στην επιτροπή ότι στην ΕΕ το 2015 καταργήθηκε η έννοια του προϊσταμένου, επειδή πλέον ισχύει το σύστημα TSI operation, ωστόσο παραδέχθηκε ότι στη χώρα μας συνεχίζουμε να είμαστε σε μεταβατικό στάδιο.

Ερωτώμενη σχετικά, η πρόεδρος της ΡΑΣ παραδέχτηκε ότι ακόμη και σε συνομιλίες της με συνδικαλιστές, παρότι όλοι ήξεραν την ύπαρξη προβλημάτων «ούτε οι ίδιοι πίστευαν ότι θα γίνει τέτοιο δυστύχημα».

Επιπλέον, η πρόεδρος της ΡΑΣ πέταξε το μπαλάκι στη Hellenic Train σχετικά με την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού, για τον οποίο τόνισε ότι «είναι δεδομένο και αποδεδειγμένο ότι δεν έκανε σωστά τη δουλειά του». ΄Όπως είπε η κα Τσιαπαρίκου, η ευθύνη, βάσει νομοθεσίας, για την ενημέρωση της ΡΑΣ σχετικά με την κατάσταση της υγείας των μηχανοδηγών ανήκει στη Hellenic Train. Η πρόεδρος της ΡΑΣ, αναφορικά με το ιατρικό έγγραφο του νοσοκομείου Πατρών του 2017, όπου βεβαιώνεται ότι ο μηχανοδηγός είχε υποστεί ………………, τόνισε ότι δεν υπήρξε σχετική ενημέρωση της Αρχής.

Αποκάλυψε, δε, ότι είναι η πρώτη φορά που βλέπουν σε ιατρικό φάκελο κάποιος να έχει υποστεί ……, πολλώ δε μάλλον, δύο ……

Αίσθηση, προκάλεσε εξάλλου η τοποθέτησή της ότι «υπάλληλοι της ΡΑΣ προέταξαν την κομματική τους ιδιότητα έναντι της υπηρεσίας τους στην Αρχή για την εποπτεία των σιδηροδρόμων», ερωτηθείσα σχετικά με μετάταξη υπαλλήλου στον ΣΥΡΙΖΑ. Ζήτησαν να μετακινηθούν από τη ΡΑΣ στον ΣΥΡΙΖΑ, είπε η πρόεδρος της ΡΑΣ, σημειώνοντας ότι η ίδια είχε άριστη συνεργασία με την κυβέρνηση της ΝΔ.

 

Documento Newsletter