Την Ferrari SF90 Stradale παρουσιάζει η ιταλική εταιρεία, με το εν λόγω μοντέλο να αποτελεί το πρώτο της αυτοκίνητο παραγωγής με υβριδικό σύστημα.
Η ισχύς ανέρχεται στους 1.000 ίππους, με την κάθετη δύναμη να παράγει 390 κιλά στα 250 χ.α.ω. Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε για να τιμηθούν τα 90 χρόνια της ενασχόλησης της εταιρείας με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κάτι που σημαίνει πως υπάρχει άμεση σχέση από την τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί από τους αγώνες.
Ο 90° V8 turbo κινητήρας είναι ο ισχυρότερος 8κύλινδρος της φίρμας, αποδίδοντας 780 ίππους. Οι υπόλοιποι 220 έρχονται από τρία ηλεκτρικά μοτέρ. Το ένα είναι τοποθετημένο πίσω, ανάμεσα στον κινητήρα και το νέο 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ τα άλλα δύο, εμπρός.
Η SF90 Stradale αποτελεί το πρώτο sport car της φίρμας με 4κίνηση και σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα, επιταχύνει έως τα 100 χ.α.ω. σε 2,5δλ. και έως τα 200, σε 6,7.
Με το σύστημα Torque Vectoring και το RAC-e (electronic cornering set-up regulator), τα δύο εμπρός ηλεκτρικά μοτέρ κατανέμουν τη ροπή στους τροχούς, κάνοντας την οδήγηση απλούστερη και ευκολότερη.
Να σημειωθεί πως το αυτοκίνητο εδοφιάζεται με το σύστημα Gurney, το οποίο εντοπίζεται στο πίσω μέρος, κατανέμοντας τη ροή του αέρα, μειώνοντας την οπισθέλκουσα στις υψηλές ταχύτητες και αυξάνοντάς την στις στροφές.
Εντός καμπίνας, ξεχωρίζει το HMI (Human-Machine Interface), αλλά και το τιμόνι που έχει touchpad και απτικά buttons, όπως επίσης ο πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι πλήρως ψηφιακός και με κυρτή οθόνη 16 ιντσών.
Αναφορικά με το σύστημα εκκίνησης, λειτουργεί χωρίς κλειδί, ενώ επίσης για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Ferrari, υπάρχουν δύο εκδόσεις. Επιπλέον της βασικής, είναι η Assetto Fiorano, που περιλαμβάνει αμορτισέρ Multimatic, διάφορα μέρη του οχήματος από ελαφρά υλικά, όπως ανθρακόνημα και τιτάνιο. Ακόμα μια διαφορά αφορά το πίσω ανθρακονημάτινο σπόιλερ που παράγει 390 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χ.α.ω., ενώ στην έκδοση τοποθετούνται και ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup2 για χρήση σε στεγνό οδόστρωμα. Είναι κατασκευασμένα από πιο μαλακή γόμα, ενώ διαθέτουν λιγότερες αυλακώσεις σε σχέση με τα στάνταρ.
Κινητήρας εσωτερικής καύσης
Έχει ροπή 800Nm στις 6.000 σ.α.λ., με τη χωρητικότητά του να έχει αυξηθεί από τα 3.902cc στα 3.990cc, χάρη στη μεγαλύτερη διάμετρο των πιστονιών, που έχει φτάσει στα 88mm. Το σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής έχει βελτιστοποιηθεί, οι κλινδροκεφαλές είναι πιο στενές με κεντρικό εγχυτή, που τροφοδοτεί με καύσιμο σε πίεση 350 bar.
Το turbo έχει τοποθετηθεί χαμηλότερα, ενώ η εξαγωγή είναι πιο ψηλά, με τις απολήξεις να έχουν τοποθετηθεί στο πάνω μέρος του προφυλακτήρα. Τα turbo επίσης είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες εκτόνωσης προκειμένου να απάγουν τη θερμότητα του καταλύτη.
Κιβώτιο
Είναι 8τάχυτο, λαδιού, με διπλό συμπλέκτη. Μειώνει την κατανάλωση κατά 8% στον κύκλο
WLTP και κατά 1% στην πίστα. Είναι πιο ελαφρύ (επτά κιλά), ευνοεί το κέντρο βάρους του οχήματος, χάρη στην τοποθέτησή του. Ο ακριβής αριθμός μείωσης του βάρους του ανέρχεται στα 10 κιλά, καθώς απουσιάζει η όπισθεν, την οποία έχει αναλάβει ο εμπρός άξονας και τα ηλεκτρικά μοτέρ του.
Χάρη στα υδραυλικά του, αλλάζει σχέσεις στα 200ms, συγκριτικά με τα 300ms της 488 Pista.
Ηλεκτρικά μοτέρ
Αποδίδουν 220 ίππους και τα τρία μαζί. Η μπαταρία ιόντων-λιθίου παρέχει αυτονομία 25 χιλιομέτρων με τη χρήση του προγράμματος eDrive, χρησιμοποιώντας μόνο τον εμπρός άξονα. Όταν ο συμβατικός κινητήρας δεν λειτουργεί, τα εμπρός ηλεκτρικά μοτέρ αναπτύσσουν ταχύτητα έως 135 χ.α.ω. Η όπισθεν επιλέγεται μόνο στη λειτουργία eDrive.
Πηγή: Ferrari